برای ارتباط با دیگران کافی است پشت لپ تاب یا تبلت بنشینی و با یک دنیا ارتباط داشته باشی، پست های دوستانت را لایک کنی و یا با آنها چت کنی و حتی دوستان جدیدی پیدا کنی، توئیت کنی و یا عکس های دوستانت را در اینستاگرام لایک کنی، وایبر را باز کنی و در یک گروه که 50 عضو دارد شروع به چت کردن کنی.

همه این ابزارها مجموعه ای هستن که از کانال های ارتباطی آنلاین ولی این کانال ها با وجود سرعتی که در برقراری ارتباط ایجاد می کنند معایب بسیار زیادی دارند، یکی از بزرگترین این معایب عدم انتقال احساسات و عواطف و لحن پیام است. در این نوشته قصد نداریم در مورد معایب ارتباطات آنلاین صحبت کنیم، هدف این نوشتار بیان توصیه هایی برای ایجاد ارتباط بهتر در ارتباطات حضوری است. می خواهیم شما را تشویق کنیم تا بیرون بروید و ارتباطات حرفه ای تان را به صورت حضوری انجام دهید و به معجزات ارتباطات حضوری پی ببرید. ارتباطات یکی از مهمترین و شاید به جرات بتوان گفت که تاثیرگذارترین ابزار در بازاریابی است پس به نوع ارتباطات خود اهمیت دهید و توصیه های زیر را از یاد نبرید.

زمان ملاقاتتان را شخصی کنید

در هر زمانی که با فردی ملاقات می کنید کاملا بر روی فرد مورد نظر تمرکز کنید، بگذارید آن فرد حس کند که در آن زمان وقتتان را برای او اختصاص داده‌اید، بر روی یک نتیجه، توافق و هدف خاصی تمرکز کنید که هردو طرف بتوانید بر اساس آن پیش بروید و ملاقاتتان را بر اساس آن ادامه دهید.

هم افزایی کنید

وقتی شما به صورت فیزیکی در حضور فردی قرار دارید، ارتباط چشمی و حس صمیمیتی ایجاد می شود که باعث افزایش انرژی هر دو طرف می شود، همین کار باعث می شود کارهای شما بهتر پیش رود و زودتر به نتیجه برسید.

داستان های افراد را یاد بگیرید

هر شخصی یک داستان در زندگی خود دارد، اینکه یک فرد چگونه از کودکی تا اکنون رسیده است می تواند باعث ایجاد حس مشترک و حس صمیمیت بین دو طرف شود، سعی کنید این داستان را بپرسید و به یاد داشته باشید تا در ملاقات های بعدی با یادآوری آنها حس مشترک را دوباره ایجاد کنید و روند گفتگویتان را تسهیل کنید.

گفتگوی جذابی را شروع کنید

سعی کنید گفتگویتان را در محور علایق فرد مقابل شروع کنید، مثلا با یک سوال در مورد اینکه هفته پیش چه کارهایی انجام داده است؟ ویا از وضعیت کسب وکار و صنعت از او بپرسید، با این کار ارزش های ذهنی فرد را می توانید پیدا کنید و جذابیت گفتگو را برای طرف مقابل افزایش دهید.

افراد را به هم معرفی کنید

در جمع های چند نفره و همایش ها وکنفرانس هایی که حضور دارید سعی کنید عامل آشنایی افراد با یکدیگر باشید، با توجه به علایق و نقاط مشترکی که بین چند نفر می بینید آنها را به صورت مفصل به هم معرفی کنید، این نکات مشترک می تواند شامل مشترکات شغلی، علایق فردی و یا هر چیز دیگری باشد.

در مورد جزئیات حرفه ای صحبت کنید

جوی که در گفتگوهای آنلاین به وجود می آید معمولا ایجاد حس اعتماد نمی کند، ولی این ویژگی در مورد گفتگوهای حضوری صادق نیست، افراد معمولا به کسانی که از نزدیک می بینند اعتماد بیشتری دارند، بنابراین گفتگوی های حضوی بهترین موقعیت برای این است که در مورد مسائل و جزئیات کسب وکار خود صحبت کنید، بنابراین اگر می خواهید با شخصی در مورد یک پروژه یا قرارداد مهم صحبت کنید حتما آن را به صورت حضوری انجام دهید.

به پیشرفت رابطه فکر کنید

سعی کنید یک آشنایی ساده را به راحتی تمام نکنید، یک قرار ملاقات دیگر تنظیم کنید یا از طریق آنلاین ارتباطات خود را با فرد گسترش دهید، از همان ابتدای آشنایی با فرد منتظر اتفاقات خارق العاده نباشید، معمولا اتفاقات مهم در حوزه کسب و کار بین چند نفر پس از مدت معینی از آشنایی و ایجاد شدن حس اعتماد رخ می دهد، بنابراین برای اینکه ارتباطات حرفه ای و شغلی کارآمدی داشته باشید سعی کنید به ادامه و پیشرفت روابط کمک کنید.

در مورد مشکلات و مسائل دیگران ایده پردازی کنید

سعی کنید در جلسات طوفان فکری و ایده پردازی مختلف شرکت کنید ودر مورد مسائل مختلفی که مطرح می شود ایده دهید و به آنها کمک کنید، این کار تاثیر بسیار زیادی در ایجاد ارتباطات قوی بین شما و فرد مقابل خواهد داشت و خواهید دید که آنها نیز در مواقع مورد نیاز به کمک شما می آیند و روابط قوی تری شکل می گیرد.

گرم باشید

در موقع ملاقات با یک فرد هرگز کسل و شل نباشید، محکم و سزنده باشید و به گرمی و با لبخند برخورد کنید، یک سوال غیرمنتظره و جالب می تواند یخ بین شما و یک فرد تازه وارد را بشکند و حس صمیمیت ایجاد کند، تعریف یک خاطره یا یک لطیفه نیز یکی دیگر از راههای یخ شکنی است، یخ شکنی و ایجاد حس صمیمیت تکنیک های مختلفی دارد که سعی کنید با یادگیری آنها ازتباطات حضوری خود را تقویت کنید.

نظر شما چیست؟ ارتباط حضوری را ترجیح میدهید یا آنلاین؟