هرم تبلیغاتی یک چارچوب است که به شما کمک می کند تا بدانید که چگونه به خریدارانتان نزدیک شوید، از وسیع ترین کمپین تبلیغاتی تا دسترسی شخصی. این جایی است که هرم تبلیغاتی آغاز می شود و متأسفانه برای بسیاری از شرکتها، جایی که پایان می یابد. تلاشهای تبلیغاتی و رسانه های اجتماعی شما باید تلاش بیشتری برای رسیدن به مخاطبان بالقوه داشته باشد. تبلیغ برخی از محصولات و خدمات، فقط باید در رسانه های اجتماعی انجام شود. برای برخی دیگر از محصولات، ممکن است نیاز به ترکیبی از تبلیغات چاپی، تلویزیونی و رادیویی نیاز باشد.

روابط عمومی و تبلیغات

در این سطح از هرم تبلیغاتی، شما به یک مخاطب کوچکتر و محدودتر می رسید، اما پیام شما می تواند قویتر باشد. نمایشگاهها برای معرفی محصولات به شرکتهای دیگر و مشتریان تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و فرصتی است عالی برای بررسی آنچه رقبا انجام می دهند!

تهیه مواد تبلیغاتی و فروش

این مرحله، مرحله تهیه مواد تبلیغاتی و فروش است، البته ممکن است برای همه محصولات و صنایع ضروری نباشد.

روابط مشتری

روابط با مشتریان و مخاطبان نباید فراموش شود. شما همچنین باید توانایی مودبانه پاسخ دادن به افرادی که در رسانه های اجتماعی هستند داشته باشید.

ارتباطات چهره به چهره

در بالای قله هرم تبلیغاتی، شما می خواهید ارتباطات چهره به چهره و بین فردی با مخاطبان و مشتریان خود داشته باشید. بنابراین ایجاد روابط قوی با خریداران بزرگ بسیار مهمتر است. قدردانی خود را در سطح فردی، مخصوصا برای بزرگترین و مهمترین مشتریان خود نشان دهید.