بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده مردم نه تنها از تبلیغات موبایلی خسته نیستند، بلکه پذیرای آن نیز هستند. واضح است که تبلیغات موبایلی می باید در مرکز توجه کمپین تبلیغاتی ما قرار گیرد.
در زیر مواردی را آورده ایم که کمک می کند تبلیغات موبایلی ما موثرتر واقع شوند.

1- در مورد تبلیغات بنری مجددا فکر کن.

تبلیغات طولانی بنری برای رفتن به حالت آنلاین، برای استراتژی های تبلیغات موبایلی مناسب نیستند. برخی بازاریابان تبلیغات موبایلی را به نحوی طراحی کرده اند که به محض کلیک، یک صفحه ی جدید در مرورگر باز می شود. این اصلا برای سبک تبلیغات موبایلی مناسب نمی باشد و برای کاربر آزاردهنده است. تبلیغات بومی موبایل باید مناسب تر باشند، کاربران به تبلیغات بومی موبایل 52%  بیشتز از بنری ها توجه می کنند. اگر برند شما به نحوی است که می باید از مدل بنری استفاده کند باید استراتژی ای را بکار ببرید تا آن را بومی سازی برای موبایل کنید.

2- یک تصویر مناسب است.

وقتی می خواهیم تبلیغات موثر موبایلی درست کنیم، تصاویر بهتر از ترکیببات دیگر نوشتاری و فونت به کار ما خواهند آمد. نشنال جئوگرافی در 2013 یک کمپین موبایلی را راه اندازی کرد برای معرفی یک فیلم مستند در مورد رئیس جمهور لینکلن. کار با جزئیات دقیق در مورد تصویر پرتره ی او بود، و با نور کلمات را روشنائی داده بود، و همزمان با آن یک تجربه ی تعاملی را نیز خلق کرده بود. به این ترتیب مرتبا محتویات نیز بروزرسانی می شدند.

3-تبلیغات تعاملی مهم ترین جز است

کاربران موبایل انتظار دارند هر کلیکی یک کاری را انجام بدهد. پس ناامید نشوید. مطمئن شوید تبلیغ شما نوع تعاملی را که مشتری انتظار دارد را برآورده می کند. اسکرول کردن باید راحت باشد و به راحتی به صفحه ی مورد نظر شما منتقل شود. گزینه هایی را باید انتخاب کنی که با ماهیت محیط موبایلی سازگاری داشته باشد. از امکاناتی مانند پیام کوتاه که مختص محیط موبایل به خوبی استفاده کن.

4-اجتماعی رفتار کنید.

اگر بتوانید طوری تبلیغات را پیش ببرید که با حضور برند شما در نرم افزارهای اجتماعی شما همخوانی داشته باشد بهترین ترکیب را درست کرده اید. تحقیقات نشان می دهد 74% بزرگسالان آنلاین از سایت های اجتماعی استفاده می کنند و 40% آنها با موبایل به آن سایت ها دسترسی دارند. شما باید مشتریان را قانع کنید محتوای شما را با دوستانشان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. البته آنها این کار را وقتی می کنند که شرکت شما چیزی را برای عرضه داشته باشد. تخفیف روی محصول، یک موضوع رقابتی، کوپن خرید، یا هر موضوع ترغیب کننده ی دیگر. برخی از برند مشتریان وفاداری را دارد که اینکار را می کنند تا از مزایای ویژه شدن توسط شرکت در اینستاگرام یا فیس بوک استفاده کنند. البته جوایز مجانی این چنینی به کسی آسیب نمی رساند.

5-سادگی

در آخر مطمئن شوید که تبلیغ شما ساده است و در نهایت مسئولیت محول شده اش را به انجام رسانده است. لازم نیست تبلیغ شما مشتری را به هیجان بیاورد. فقط کافی است بی نظیر باشد و به مشتری ارزش افزوده ای را بدهد. سعی کنید از کلمات و مفاهیم فشرده شده و تکنیک های عجیب و غریب اجتناب کنید. اگر می توانید کار خاصی را انجام دهید، دلیل نمی شود حتما آنرا انجام بدهید.