اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۳۰ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

بانک آینده؛ رتبه ششم از نظر شاخص ارزش افزوده

در بیستمین سال رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی ایران در سال 1396، بانک آینده موفق شد؛ به‌مانند سال 1395، براساس روند رشد چهار ساله اخیر؛ مجدداً به عنوان یکی از شرکت های پیشرو ایران انتخاب گردد. بانک آینده ، رتبه دهم دربین صدشرکت برترایران و رتبه ششم از نظر شاخص ارزش افزوده را کسب کرد و همچنین وبه عنوان شرکت پیشرو ایرانی در سال 1396 انتخاب شد.
سازمان مدیریت صنعتی ایران، از سال 1377، رتبه بندی شرکت های برتر ایران را هر ساله (IMI-100) انجام داده است. این رتبه بندی، با فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و بررسی مستندات مربوط؛ ضمن ترسیم فضای روشن تر از اقتصاد کشور، شناخت و درک دقیق تری از مقیاس، ساختار و سلامت مالی و اقتصادی بنگاه های بزرگ کشور را ارائه می‌دهد.
در بیستمین سال رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی ایران در سال 1396، بانک آینده موفق شد؛ به‌مانند سال 1395، براساس روند رشد چهار ساله اخیر؛ مجدداً به عنوان یکی از شرکت های پیشرو ایران انتخاب گردد.
مضافاً این‌که از نظر شاخص میزان فروش و درآمد؛ با 8 پله صعود از رتبه هجدهم در سال 1395، به رتبه دهم در سال جاری و همچنین از نظر شاخص ارزش افزوده (سهم بانک از تولید ملی و میزان اثرگذاری آن در اقتصاد کشور)، رتبه ششم در بین صد شرکت برتر ایران را، کسب نماید.
در مراسمی که به‌همین منظور توسط سازمان مدیریت صنعتی، در روز یکشنبه مورخ 29/11/1396 در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای ج.ا.ایران، با حضور جمعی از مسئولان و مدیران شرکت‌های برتر برگزار گردید؛ لوح و تندیس مربوط توسط جناب آقای دکتر محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، به جناب آقای محمدعلی بهزادان نائب رئیس هیأت مدیره بانک آینده، اهدا شد.
موفقیت های ملی و بین المللی بانک آینده در سال 1396، به ویژه انتخاب بانک آینده به‌عنوان برترین بانک تحول ساز سال 2017 میلادی خاورمیانه توسط موسسه بین المللی یورومانی، معرفی به‌عنوان بانک سال جمهوری اسلامی ایران در سال 2017 میلادی توسط نشریه معتبر بین المللی بنکر وابسته به فایننشیال تایمز و هم چنین دریافت سه جایزه ملی: بانک پیشرو؛ رتبه دهم صد شرکت برتر و رتبه ششم در خلق ارزش افزوده در اقتصاد کشور؛ از سازمان مدیریت صنعتی ایران، نشانگر توان و استحکام مالی بانک آینده، نقش‌آفرینی آن در اقتصاد ملی و جایگاه ممتاز بانک آینده در اذهان جامعه و مردم عزیز ایران می باشد.
.....«آینده روشن است».....


۳۰ بهمن ۹۶ ، ۰۸:۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

روابط عمومی چگونه به وجود آمد

از زمان­های گذشته وجود داشته است. زیرا همیشه در جهان یک عده رهبر بوده ­اند و یک عده دنباله ­رو. قدرت رهبران و پیشوایان اولیه، قدرت مذهبی بوده و به نام مذهب، اتباع و پیروان خود را وادار به متابعت و اطاعت می­ نمودند. در این دوره عقیده و نظر فرد واجد اهمیت نبوده بلکه آداب و رسوم قبیله و ایل و عشیره اهمیت و اعتبار داشته است. لذا در این دوره نیز پیشوایان اجتماع می­ کوشیدند تا با پیروان و اتباع خود جوامع مترقی امروز، طریقه و وسیله نشر اخبار، اطلاعات و ایده­ ها، روزنامه­ ها، مجله، فیلم، رادیو، تلویزیون و غیره می ­باشد. مردم را به حساب آوردن و اخبار و اطلاعات و افکار تازه را صحیح و دقیق در اختیار آن­ها گذاشتن لازمه­ ی یک جامعه آزاد و دموکراتیک است. جلب عقیده و اطمینان مردم نیز سروکار با روان­شنادسی فردی و اجتماعی دارد، یعنی پایه­ ی این کار بر وقوف و اطلاع کامل بر طرز تفکر و روحیه فردی و روحیه­ ی اجتماعی افراد هر جامعه استوار می­ باشد.

اما تأمین اتحاد و تشریک مساعی و همکاری مردم برای مقصود و هدفی که در نظر است در هر اجتماعی مشکل­ترین و پیچیده ­ترین قسمت کار می ­باشد و در هر اجتماعی برای این منظور باید راه و روش و وسیله­ ای که مقتضی و متناسب آن اجتماع باشد اختیار گردد. یعنی راه و روشی که برای یک اجتماع مفید و مؤثر واقع می­ شود ممکن است برای اجتماع دیگر به علت اختلاف فرهنگ و طرز تفکر فردی و اجتماعی ثمر بخش نباشد.

ادامه مطلب...
۳۰ بهمن ۹۶ ، ۰۷:۵۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

الگوهای اصلی تحقیق در روابط عمومی

عبارت «روش تحقیق» معانی زیادی دارد. این عبارت می ­تواند برای چگونگی طبقه ­بندی اطلاعات، چگونگی طرح­ ریزی یک مطالعه یا تحلیل اطلاعات به کار برده شود ولی در حقیقت این عبارت بیشتر برای چگونگی جمع ­آوری اطلاعات به کار می­رود.

 

جامعه­ شناسان، دیوید و کاواناکمایس[1] می­گویند چهار روش برای جمع‌آوری اطلاعات وجود دارد: روش طرفدارانه، اسطوره‌ای، عقل گرایانه و علمی. در روش طرفدارانه، اسطوره‌ای، عقل گرایانه و علمی. در روش طرفدارانه، اطلاعات به وسیله شناسایی اجتماعی یا سیاسی اشخاص به عنوان تولیدکنندگان محدود اطلاعات فراهم می‌شود.

 

 این اشخاص ممکن است افراد قابل اعتماد در یک جامعه قبیله‌ای، شاهانی، استبدادی و یا دانشمندانی در یک جامعه تکنوکرات باشند. اطلاعات در روش اسطوره‌ای به وسیله پیامبران، مدیوم‌ها (افرادی که دارای بسط روح هستند و با ارواح در تماس هستند) یا اشخاص دیگری که قدرت ماوراء طبیعی دارند، تولید می‌شود. ولی روش عقل گرایانه، اطلاعات را از طریق یک فرایند توضیحی فراهم می‌کند و توضیحات نیز بر پایه منطق رسمی هستند.

ادامه مطلب...
۲۹ بهمن ۹۶ ، ۰۷:۵۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

نقش روابط عمومی در فرهنگ سازی سلامت کشور

دستیابی به توسعه پایدار در هرجامعه ای با اتکای به مردمانی میسر می شود که از موهبت سلامت بعنوان یکی از شاخص های اساسی و حیاتی برای دوام و بقای اجتماع ابنای بشر برخوردار هستند.

 

 از سوی دیگر شادابی و سرزندگی رسوخ یافته در لایه های مختلف اجتماع انسان ، پشتوانه و موتور محرکه سیاست های تدوین شده در شمول مختلف جامعه قلمداد می شود. مایه رنجش و ملال خاطر است وقتی که می شنویم در هردقیقه 700 نفر بیمه شده بیمه سلامت به مراکز تشخیصی و درمانی کشور مراجعه می کنند.

 

یا هنگامی که می خوانیم میانگین هزینه درمانی این بیمه شدگان 14 هزار میلیارد ریال در ماه است. یا خبرهای مشابه دیگری از جمله "به طور متوسط هر بیمه شده در سال 5 مرتبه از دفترچه بیمه اش استفاده می کند "، "در هر دقیقه سازمان بیمه سلامت ایران بیش از 30 میلیون تومان هزینه درمان بیمه شدگان را پرداخت می کند " اینها تنها بخشی از اتفاقاتی است که هزینه های درمانی زیادی را بر مردم و سازمانهای بیمه گر تحمیل می کند. کاهش میانگین عمر در کشور ما نیز موضوعی بس حیاتی و مهم است که به حد کافی و وافی بدان پرداخته نمی شود.

ادامه مطلب...
۲۸ بهمن ۹۶ ، ۰۸:۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

دلایل انتخاب بانک آینده از نگاه مردم

به گزارش ایران اکونومی در سال‌های اخیر بانک‌های متعددی در جذب مشتری موفق بوده‌اند و برخی نیز چندان موفقیتی نداشته‌اند. اینکه چه شاخصه‌هایی سبب موفقیت یک بانک می‌شود سوالی است که در این گزارش بررسی شده است.
دلایل انتخاب بانک آینده از نگاه مردم
ادامه مطلب...
۲۵ بهمن ۹۶ ، ۰۹:۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

روابط عمومی دانش زندگی است

همایش‌های روابط عمومی سال‌ها است که ، تنها به‌ مرور دستاوردهای گذشته این دانش بسنده کرده‌ و نکته جدیدی به این مهم اضافه نکرده‌اند. در این راستا اقدامی نو و اساسی به منظور ارایه آموزش‌های نوین و توانمندسازی مدیران، کارشناسان و کارگزاران این عرصه امری مهم و ضروری به نظر می‌رسد. دبیرخانه «کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران» با استفاده از تجربیات اساتید مجرب علوم ارتباطات و رسانه استان اصفهان و کشور با مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های شهر و استان و همکاری ۹ استان دیگر در کشور درصدد ارتقاء و آموزش کاربردی دست‌اندرکاران این حوزه برآمده تا با برگزاری کنفرانس ملی، رویکردهای جدیدی در این عرصه ارایه کند.

دکتر هادی زمانی که از متخصصین حوزه ارتباطات و رسانه، مدرس روابط عمومی و روزنامه نگاری در مراکز آموزش عالی کشور است، روابط عمومی را دانشی مغفول در طول تاریخ معرفی می‌کند و معتقد است: اگرچه از دیرباز این دانش در ایران وجود داشته است، اما باید رویکردهای نوین این دانش ارایه شود و دستاوردهای جدید آن به مدیران، کارگزاران و اصحاب رسانه ارایه شود. وی که فعالیت در این حوزه را با انتشار ۶ جلد کتاب دنبال کرده است، روابط عمومی را دانش سازانی مطلق نمی‌داند و می‌گوید: روابط عمومی یعنی بازتولید کننده آگاهی در جامعه که کار روزنامه نگار نیز این است.

ادامه مطلب...
۲۵ بهمن ۹۶ ، ۰۸:۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

نگاهی به توسعه و نقش روابط عمومی و ارتباطات

تصویر کلی و عمومی که مردم از کلمه «توسعه» در ذهن خود دارند مترادف با «پیشرفت» است. عامه مردم هر گاه کلمه توسعه را می شنوند، در ذهن خود یک نمای آرمانی از رفاه عمومی، صنایع پرتوان و قدرت مثال زدنی اقتصادی را مجسم می کنند.


با این که تعریف های مختلفی از توسعه ارایه شده است، اما می توان گفت که توسعه به مفهوم امروزی از قرن 18 به بعد مطرح شود و در واقع عمدتاً نیازهای جامعه سرمایه داری را در نظر داشت. نیازهایی چون: فراهم کردن بازار گردش کالا، ایجاد ثروت و در واقع رونق بخشیدن به تولیدات انبوه بعدها به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم نظریه پردازانی مثل «دانیل لرنر» سعی کردند با تئوریزه کردن روندی که در غرب به خصوص در امریکا طی شد، این الگو را به کشورهای جهان سوم دیکته کنند و ادعا کنند که الگوی توسعه غربی آمریکایی جهان شمول است و کشورهای جهان سوم باید از راهی تبعیت کنند که کشورهای غربی در دو سه قرن گذشته طی کرده اند تا بتوانند در یکی دو دهه راهشان را به سوی توسعه کوتاه کنند.

ادامه مطلب...
۲۴ بهمن ۹۶ ، ۰۸:۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

باید بنای تاریخی کامل حفظ شود

«ثابت پاسال» را یکی از معدود نمونه‌های باقیمانده از خانه‌- باغ‌های ایرانی در منطقه آفریقا (جردن) تهران و حتی بزرگترین خانه‌ی تهران می‌نامند، خانه‌ای با وسعت ۱۲ هزار مترمربع که هر چند این روزها به نظر می‌رسد در بین مجتمع‌های مسکونی و تجاری گیر افتاده، اما به واسطه ی طرح‌هایی که مالکِ بنا قبل از ثبت ملی به میراث فرهنگی ارائه کرده و هنوز خبری از نتیجه بررسی‌های آن بیرون درز نکرده، احتمال بالا آمدن برجی هم‌قد و طراز دیگر ساختمان‌های اطراف آن دور از ذهن نیست.

به گزارش ایسنا، از چهار سال پیش تا امروز هراز گاهی نام بزرگترین خانه تهران سر زبان‌ها می‌افتد و با چندین اعتراض و هشدار از سوی دوستداران میراث فرهنگی و رسانه‌ها بار دیگر صداها خاموش می‌شوند تا سرانجام این بنای تاریخی ۳۱ خرداد امسال یعنی در هفته میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت می‌رسد، در همان زمان‌هاست که مهدی چمران، رئیس وقت شورای شهر تهران می‌گوید: «می‌خواستند در این عمارت مجتمع تجاری بسازند و بلندمرتبه‌سازی کنند، اما پیشنهاد دادیم در آنجا مرکز فرهنگی و مذهبی ساخته شود، یعنی مسجد بسازند. البته باید در این مکان، بخش تجاری هم فعال شود تا بتواند هزینه‌های خود را دربیاورد.»

ادامه مطلب...
۲۳ بهمن ۹۶ ، ۱۰:۳۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

آغاز ساخت 25 خانه بهداشت در مناطق زلزله‌زده

بانک آینده، پروژه ساخت 25 خانه بهداشت را با هدف کمک به تأمین آسایش‌خاطر هم‌وطنان عزیز زلزله‌زده استان کرمانشاه، آغاز کرد. در پی وقوع زلزله دلخراش در مناطق غربی کشور و آسیب دیدن ساختمان‌ها و مراکز خدماتی و بهداشتی در این حادثه، بانک آینده در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خویش و هم‌چنین با هدف حمایت و همراهی با هم‌وطنان آسیب‌دیده در این زلزله، ساخت و آماده‌سازی 25 خانه بهداشت در  بخشی از این مناطق را در دستور کار خود قرار داد.

در همین راستا، عملیات اجرای این پروژه از سوی بانک آینده و با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز تأیید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان کرمانشاه و هم‌زمان با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق تعیین شده، آغاز خواهد شد. شایان ذکر است؛ بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بانک آینده، تلاش دارد، تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عملیات ساخت و تحویل خانه‌های بهداشت به هم‌میهنان گرامی استان کرمانشاه را با موفقیت و کیفیت مورد نظر، به‌انجام رساند.


۲۱ بهمن ۹۶ ، ۱۴:۴۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

روابط عمومی مخاطب‌محور

استاد میرسعیدقاضی در اولین همایش روابط عمومی‌های استان آذربایجان شرقی سخنانی پیرامون روابط عمومی مخاطب‌محور ایراد کردند که بخشی از آن برای آگاهی خوانندگان در پی می‌آید: اجازه بدهید بحثی که اخیراً در روابط عمومی در دنیا مطرح است برای دوستانی که جدیداً وارد رشته روابط عمومی می‌شوند بگویم. فکر نکنید روابط عمومی یک مبادی و پایه‌های ژنتیک می‌خواهد این چنین نیست روابط عمومی یک سری مهارت‌های ارتباطی است که باید فراگرفت.

منظور این است نگویید که من می‌خواستم ادبیات و یا رشته حقوق بخوانم نشد و به ناچار رشته روابط عمومی را انتخاب کردم. یا این که من اصلاً روابط عمومی‌چی نیستم. نه این چنین نیست. یک سری دانش‌های تئوری و یک سری تجارب عملی است که قابل فراگیری هستند. همه می‌توانند یک مدیر روابط عمومی خوب باشند. منتهی باید این دروس پایه را فراگرفت و مهارت‌های عملی‌اش را آموخت و تجربه‌هایش را کسب کرد تا یک مدیر روابط عمومی خوب شد. به همین دلیل هرکس می‌تواند. فکر نکنید که از بد حادثه وارد این رشته شدید. ما در دانشگاه علامه وقتی از دانشجویان می‌پرسیم که روابط عمومی انتخاب چندم شما بوده، عده‌ای می‌گویند انتخاب اول، بعضی‌ها می گویند انتخاب دوم ولی اکثراً می‌گویند انتخاب هفدهم. یعنی دانشجو بعد از انتخاب رشته‌های حقوق، روانشناسی، علوم سیاسی، اقتصاد، زبان انگلیسی و مدیریت، رشته روابط عمومی را به ناچار انتخاب کرده است.

ادامه مطلب...
۲۱ بهمن ۹۶ ، ۰۸:۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی