اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۱۳ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

آیا حرفه ای های روابط عمومی فقط واسطه اند؟

می دانم امروز نوبت من نبود که بنویسم ... ولی نتوانستم جلوی تضادها و تناقضاتی راکه در سرم می گذشت بگیرم ... مجبور شدم همه را بیرون بریزم و وقتی می بینم که این مشغولیت ذهنی همه ماست نمی توانم به خودم اجازه دهم که آن را برای خودم نگه دارم.

روابط عمومی بخشی از ترکیب رسانه های بازرگانی نظام یافته (Integrated Marketing Communications) است و امروزه یکی از مهمترین عناصر فعالیت های رسانه ها به شمار می رود. روابط عمومی بخشی از رسانه و صنعت بازاریابی و تبلیغات است اما هنوز به عنوان خواهر ناتنی آن هم به حساب نمی آید، حتی به آن بی محلی هم می شود. از آنجایی که من با افتخار و اشتیاق عضوی از این صنعت هستم و تجربیاتی در نتیجه رشد و کسب تخصص در این رشته دارم خیلی دلخور می شوم وقتی می بینم که رسانه ها (روزنامه نگاران) با متخصصان روابط عمومی مانند یک مانع رفتار می کنند، مثل یک سگ نگهبان که میان جلسات و رویدادها واسطه است و هیچ نظری از خود ندارد، یا یک هماهنگ کننده اطلاعات که تقریباً کار یک پیک موتوری را انجام می دهد ... خیلی ناراحت می شوم وقتی می بینم که رسانه ها به تو مثل یک سیم رابط نادان نگاه می کنند.

ادامه مطلب...
۲۸ آذر ۹۷ ، ۰۸:۳۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

پنج راه ایجاد یک روابط عمومی خوب

عده‌ کثیری بر این باورند که روابط عمومی تنها مربوط به معرفی افراد مشهور و برندها می‌شود. در حقیقت، این اصطلاح صرفاً نشان‌دهنده رویه مدیریت انتشار اطلاعات است و مربوط به افراد و برند خاصی نمی‌شود. بااین‌حال هدف آن عمدتاً ترویج و حفظ یک تصویر مطلوب است. به‌عبارتی‌، همان «روابط عمومی خوب.»
روابط عمومی خوب، برای رسانه محور شدن، بازار را به گوشه‌ای نمی‌اندازد. در حقیقت ایجاد یک روابط عمومی خوب می‌تواند باعث رشد بسیاری از نواحی دیگر شود. در ادامه پنج راه که در آن افراد یا برندها می‌توانند تلاش کنند که یک روابط عمومی خوب را به وجود آورند وجود دارد:
شفافیت دولت و روابط اجتماعی
 روابط عمومی خوب باید شامل شفافیت باشد. ما می‌خواهیم مقام‌های منتخب صدایمان را بشنوند و از آن‌ها می‌خواهیم تا با ما صادق باشند. نه اینکه به ما گویند چه می‌خواهند بشنوند بلکه به ما بگویند ما چه چیزی نیاز داریم تا به‌عنوان یک‌صدای مورد اعتماد شنیده شویم.

ادامه مطلب...
۲۷ آذر ۹۷ ، ۰۸:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

چالش‌ها و روندهای روابط عمومی

گزارش جهانی شرکت کامز 2018، دومین نظرسنجی سالانه جهانی شرکت های سیژن و پی آر ویک منتشر شد. به گزارش گروه کامز، گزارش حاکی از تمرکز بر روی روند رو به رشد تمرکز بر روابط و توسعه استعدادهاست. این مطالعه به‌طور خاص روندهای حوزه روابط عمومی و چالش‌های گزارش‌شده در این بخش را ارائه داده است که توسط 410 کارشناس ارشد متخصص در هفت‌کشور ارزیابی شده اند.

پیشروی در مهار استعدادهای ارتباطات
• فن آوری و ابزارهای داده نیاز به استعدادهای مناسب دارند تا بهینه شوند.
• مهارت‌های داده محور جزئی مهم از صنعت امروزه محسوب می‌شوند.
• بخش‌های روابط عمومی و بازاریابی امسال همکاری بهتری داشتند تا بخش فروش را تامین کنند.
• متخصصان متوجه بهره گیری استراتژیک از کانال ها و تاثیرگذاران کلیدی به منظور اثرگذاری بر رفتار مصرف کنندگان شدند.

ادامه مطلب...
۲۶ آذر ۹۷ ، ۰۸:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

تاکتیک های مورد نیاز

تاکتیک ها بخشی از یک سلسله مراتب از عواملی هستند که حرفه روابط عمومی را تعریف می نمایند. می توان در بالای هرم عوامل راهبردی این حرفه، گزینه های اخلاقی، فلسفه های مدیریت، برنامه روابط عمومی و گزینه های برنامه ریزی راهبردی تجاری که نیروی محرک مشاوره روابط عمومی است را قرار داد. هیچ سازمان آگاهی که به ارتباطات راهبردی, مدیریت مساله و موقعیت یابی روابط عمومی می پردازد، چنین کارهایی را به صورت تصادفی یا از روی هوس انجام نمی دهد. این سطح تحلیل به ارزیابی دقیقی از مشکلات و چالشهایی نیاز دارد که هر سازمان که در پی برقراری, حفظ و بهسازی روابط سودمند متقابل با گروههای ذینفع یا جویندگان منافع باشد با آنها روبرو خواهد شد. اینها می توانند مخاطبان علاقه مند به وضعیت مسایل یا مشتریان, اهداکنندگان یا ذینفعان سازمان باشند. تاکتیکها ابزاری هستند که کارگزاران برای اجرای راهبرد‌هایی که توسط مدیران, از جمله مدیران روابط عمومی ایجاد شده اند‌, به کار می گیرند.

۲۵ آذر ۹۷ ، ۰۹:۲۸ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

هفت گام برای برنامه‌ریزی روابط عمومی کارآمد

روابط عمومی (PR) به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها گفته می شود که بر گسترش اطلاعات در مورد یک شرکت برای نفوذ به یک جامعه مطلوب اشاره دارد. اصولا این به معنای آن است که شما به جامعه هدفتان اطلاعاتی در خصوص شرکتتان، محصولات و سرویس ها ارائه دهید؛ اما در چند سال اخیر، روابط عمومی به طور چشمگیری تغییر کرده است. همچنین روابط عمومی شامل ارتباط دو طرفه با چشم اندازها، مشتریان و سرمایه گذاران می شود، حال روابط عمومی یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد یک برند مشهور و بدست آوردن کسب‌وکار بیشتر را فراهم می‌آورد. روابط عمومی همواره یک فاکتور حیاتی موفق در کسب‌وکار بوده است، همچنین توسعه‌ یک استراتژی عملکردی می‌تواند نتایج قابل‌توجهی برای شما به ارمغان بیاورد. برای دستیابی به این نتایج شما می‌باید هفت مرحله زیر را رعایت کنید:

ادامه مطلب...
۲۴ آذر ۹۷ ، ۰۷:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

اصول‌ اخلاقی‌ روابط عمومی

بعضی‌ از اصول‌ پیشنهادی‌ برای‌ تدوین‌ نظامنامه‌ اخلاقی‌ روابط عمومی در ایران‌، عبارتند‌ از:
 1. عدم‌ استفاده‌ از دروغ‌، دلایل‌ ظاهر فریب‌ و مستندات‌ تحریف‌ شده‌ در فعالیت های‌ ارتباطی‌.
 2. مواجهه‌ با مخاطبان‌، همکاران‌ و مدیران‌ برحسب‌ موازین‌ اخلاق‌ و انصاف‌.
 3. رازداری‌ و حفظ اسرار سازمان‌ و مخاطبان‌.
 4. خودداری‌ از نشر اطلاعات‌ خلاف‌ واقعیت‌ و دادن‌ تعهد مبنی‌ بر انجام‌ تحقیق‌ و کسب ‌اطمینان‌ در مورد صحت‌ مطالب‌ قابل‌ انعکاس‌.
 5. دادن‌ تعهد مبنی‌ بر عدم‌ دریافت‌ هدایا یا حق‌الزحمه‌ از مخاطبان‌ ‌
 6. خودداری‌ از جریحه‌ دار ساختن‌ احساسات‌ عمومی‌.
 7. اقناع‌ مخاطب.‌
 8. ایمان‌ به‌ حقانیت‌ مخاطب‌ و داشتن‌ رفتار اخلاقی‌ با مخاطبان‌.
 9. عدم‌ توسل‌ به‌ ترفندهای‌ تبلیغاتی‌ برای‌ فریت‌ افکار عمومی‌.
 10. پرهیز از تطمیع‌ یا تهدید رسانه‌ها در مورد دادن‌ آگهی‌ یا قطع‌ آن‌.

۲۲ آذر ۹۷ ، ۱۰:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

چهار روند پایدار در رسانه‌های اجتماعی سال 2019

هر ساله ما مقالات فراوانی در خصوص روندهای رو به رشد و آینده  رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی می‌خوانیم. ما هرسال این موضوع را یادآوری می‌کنیم که اگر در حال حاضر شروع به انطباق شرایط خودمان با این روندها نکنیم، یک سال عقب می‌مانیم. درحالی‌که موضوع فوق ممکن است برای یک تغییر درست باشد، بیایید تا نگاهی به تاکتیک‌های رسانه‌های اجتماعی بیاندازیم که در طول یک سال گذشته مدال طلا دریافت کرده‌اند. روندهایی که به‌خوبی کار می‌کنند حداقل برای یک سال دیگر باقی می‌مانند. در ادامه چهار نمونه از بهترین تاکتیک‌های رسانه‌های اجتماعی در سال 2018 را مرور می‌کنیم:
1. بازاریابی تأثیرگذار
بازاریابی تأثیرگذار تمرینی برای ایجاد ارتباط صمیمی توسط افرادی است که می‌توانند عامل ارتباط باشند. محبوبیت این تاکتیک بازاریابی سال‌هاست که بدون هیچ نشانه‌ای از کندی در حال رشد است. در حقیقت، حدود دوسوم بازاریایان، بازاریابی تأثیرگذار را تجربه کرده‌اند و اکثریت آن‌ها سالانه حدود 25.000 تا 100.000 دلار برای این بازاریابی هزینه می‌کنند.

ادامه مطلب...
۲۱ آذر ۹۷ ، ۰۸:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

روابط عمومی‌ داخلی‌

دقت‌ در اهداف‌ روابط عمومی‌، به‌ خوبی‌ روشن‌ می‌سازد که‌ توفیق‌ این‌ واحد حتی‌ در وظایف‌ برون‌سازمانی‌، موکول‌ به‌ موفقیت‌ آن‌ در بعد درون‌ سازمانی‌ است‌. چرا که‌ اگر روابط عمومی‌ با توفیق‌ کامل ‌وظایف‌ برون‌ سازمانی‌ خود را انجام‌ دهد، در حالی‌ که‌ در داخل‌ سازمان‌، وظایف‌ مربوط به‌ آن‌ معطل‌مانده‌ باشد، موفقیت‌ های‌ بیرونی‌ زیر سئوال‌ می‌ رود و چه‌ بسا افرادی‌ که‌ در بیرون‌ از سازمان‌ به‌ نظرمثبتی‌ درباره‌ سازمان‌ رسیده‌اند، در تعامل‌ با اعضای‌ سازمان‌، به‌ خلاف‌ عقیده‌ خود برسند که‌ بی‌ تردید، پایداری‌ را بر جای‌ خواهد گذاشت‌. افزون‌ بر آن‌، اگر ارتباطات‌ درون‌ سازمانی‌، نابسامان‌ و رها شده‌ باشد، چه‌ بسا موجب‌ نارضایتی‌کارکنان‌ شده‌ و آنان‌ را از مسیر همکاری‌ لازم‌ و مطلوب‌ برای‌ توفیق‌ سازمان‌ دور سازد. بنابراین‌، اهمیت‌ روابط داخلی‌ یا آن‌ بخش‌ از وظایف‌ روابط عمومی‌ که‌ به‌ درون‌ سازمان‌ مربوط می‌ شود،کمتر از وظایف‌ برون‌ سازمانی‌ روابط عمومی‌ نبوده‌،و چه‌ بسا در بعضی‌ از مقاطع‌، با اهمیت‌ ترهم‌ باشد.

۲۰ آذر ۹۷ ، ۰۸:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

هفت نکته ارتباطی برای مدیران روابط عمومی

بسیاری از مدیران گمان می کنند کارکنان شان به علت عدم رضایت از حقوق دریافتی کار را ترک  می کنند. یک تحقیق بر روی 20000 کارمند که استعفا داده اند، نشان می دهد که مهم ترین دلیل برای ترک شغل، رفتار نامناسب سرپرستی و یا به عبارت دیگر مدیران ناشی است. یکی از مهم ترین فاکتورهای رفتار نامناسب سرپرستی، همانا ارتباطی نامناسب است. در این مطلب هفت شاخص و عامل ارتباطی مدیریت مورد بررسی قرار می گیرد:
1– شنونده بهتری باشید.
2- به کارکنان خود زمان اختصاص دهید.
3- اخبار جدید را به صورت مؤثر در سرتاسر سازمان منتشرنمایید.
4 – همه کارکنان را از ارزش های مورد نظر خود کاملا آگاه نمایید.
5- به کارکنان بازخورد منظم دهید.
6 – در سخنرانی خود در جمع کارکنان تا حد ممکن تأثیرگذار باشید.
7- خود را در پس ارتباطات کتبی پنهان ننمایید اگرچه ابزاری بسیار مهم در ارتباطات است.

۱۸ آذر ۹۷ ، ۰۸:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

دلیلی ندارد دیگران بدانند شما چقدر سخت کار می کنید

همکاری دارم که ظاهراً همیشه در حال بازیگوشی است، شما هرگز او را نمی بینید که پشت یک میز بنشیند و جواب تلفن ها را بدهد یا کارهای دفتری را انجام دهد. او مرتبا در حال تفریح، مسافرت، قایق سواری و ورزش های دیگر است. شما همیشه او را در حال بازی می بینید. اما نکته جالب این است که کارهای اداری خود رانیز به موقع و با دقت انجام می دهد. ما همیشه فکر می کنیم که او یک آدم بی خیال، بازیگوش و الکی خوشه. این تصویر دقیقی است که ما از همکارمان که آدم بسیار شادی است، داریم. اما واقعیت این است که او حتی کارهایش را منظم تراز ما که درباره اش چنین فکر می کنیم، انجام می دهد.

کسی که قواعد بازی را می داند و می خواهد بازیگر بی باک و جسور قوانین کار باشد چنین خصوصیتی دارد: خوش برخورد، راحت، آسوده و ظاهراً بی خیال اما منظم و متعهد. او می خواهد رشد کند .شما دوست دارید با چنین فردی همگام و همراه شوید. او هرگز نمی دود ، عجله نمی کند، وحشت نمی کند وگیج نمی شود.

ادامه مطلب...
۱۷ آذر ۹۷ ، ۰۸:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی