رؤسای اتاق های تعاون کشورهای آسیا، اروپا و اقیانوسیه در بازدید از بازار بزرگ ایران با ظرفیت­ های عمرانی و فرصت ­های سرمایه­ گذاری بخش خصوصی و تعاونی در ایران ­مال آشنا شدند.

دکتر جمشید اثنی عشری مدیر کل روابط عمومی بازار بزرگ ایران با اشاره به دستاوردهای میزبانی ایران در اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا- اقیانوسیه گفت: روسای اتاق های تعاون این کشورها در بازدید از ایران­ مال ضمن آگاهی از ظرفیت­ های مختلف مجموعه، از مشارکت در بهره برداری از پروژه استقبال کردند.

مدیر کل روابط عمومی بازار بزرگ ایران گفت: بازدید امروز فرصتی برای پیوند بخش خصوصی و تعاونی بود و بازدیدکنندگان در این مراسم از فرایند ساخت و مشاهده بخش های مختلف این پروژه متحیر شدند.

اثنی عشری در ادامه اشاره داشت: این مجموعه به عنوان پروژه­ ای متکی بر ظرفیت های فنی و مهندسی ایران یکی از ۵ مال بزرگ دنیا و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است؛ به طوری که غالب بخش­ های اصلی آن در شرایط تحریم اقتصادی ساخته و راه ­اندازی شده است.

خانم دکتر «چیوگیم سیقا» مدیرکل اتحادیه تعاون آسیا-اقیانوسیه نیز از اجرای پروژه های بزرگی چون ایران مال در ایران ابراز شگفتی کرد و گفت: این پروژه عظیم می­ تواند مکان مناسبی برای گردهمایی شرکت­ های ایرانی و بین المللی و نقطه ای برای تبادل تجربیات فراملی باشد که قابل بررسی و تأمل است.

نماینده کشور لهستان در اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا- اقیانوسیه نیز در حاشیه این بازدید خاطرنشان کرد: به دلیل نوع حرفه ام از بازارها و مال ­های مختلف در کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، چین و… بازدید داشتم و به جرأت می ­توانم بگویم که این پروژه یکی از زیباترین آنهاست که به نظر بنده می ­تواند گزینه بسیار مناسبی برای جذب سرمایه­ گذاری در ایران باشد.

این بازدید پس از برگزاری سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه در تهران و با حضور ۱۷۰ میهمان از ۳۰ کشور خارجی مانند چین، روسیه، هند، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، آرژانتین، بلژیک، کنیا، نیجریه، اردن، فلسطین، مالزی، ترکیه، ایتالیا، کانادا، فرانسه و لهستان برگزار شد و نمایندگان سازمان FAQ، سازمان بین المللی کارILO ، برنامه پیشرفت و توسعه سازمان ملل متحد UNDP و سازمان FAO نیز درآن شرکت داشتند