در گذشته حرف وخواسته مدیران این بود که تا جایی که می توانید خوب کار کنید و پول درآورید و دیگران را پشت سربگذارید. خواسته آنها چیزی بیشتر از این نبود. اما حالا حرف های مدیران کمی پیچیده تر شده است. اگر می خواهید در کارتان موفق باشید باید خواسته آنها را بدانید و آن را درک کنید تا بتوانید از آن برای رسیدن به هدفتان استفاده کنید. نقل قول حرف ها و خواسته های مدیران برای شما تشویق و تحسین به همراه دارد، البته اگر قلبا خواهان منافع سازمان و سربلندی مدیر خود هستید.

گاهی مدیر شما از خواسته ما فوق خود حمایت نمی کند و آنها را پیش پاافتاده و بی اهمیت می داند و می گوید که ارزش این را ندارد که خودمان را به دردسر بیندازیم، اما شما باید به حرف و خواسته مدیر خود نیز اهمیت دهید.

درک خواسته مدیر کار دشواری نیست. کار زیبای والت دیسنی با عنوان "مردم را خوشحال کن" ، به مردم عادی این شانس را می داد که مانند ثروتمندان خرید کنند. اما کار شرکت بزرگ و چند میلیاردی "وال – مارت" این بود که درک صحیح شما را از جزییات زیاد کند. به طور مثال کار والت دیسنی بسیار ساده اما حاوی مفاهیم و عبارات ارزشمندی است که توصیه های زیر را دربر می گیرد:

- خوش بین باشید.

- خلاق و مبتکر باشید و قدرت خیال پردازی خود را تقویت کنید.
- "ارزشهای سالم و مفید آمریکایی" را در خود بپرورانید.
- به تداوم و پشتکار در کار و دقت در جزییات توجه خاص داشته باشید.
- و بالاخره از "جادوی" دیسنی در زندگی خود استفاده کنید.


شاید کارتان را در حد کارهای دیسنی ارزشمند نمی یابید اما باید بدانید که چیزی با ارزشتر از این نیست که شما یک بازیگر خوب قوانین هستید.

تصورکنید که بازیگری حس خوبی را به شما منتقل می کند و به شما قدرت کافی برای مانور دادن در جلسات می دهد ؛ درست آنجا که با عقیده کسی مخالف هستید و به راحتی می توانید مخالفت کنید وخیلی ساده بگویید که چنین روشی بی فایده خواهد بود. عالیه، درست مثل اینکه در دادگاه تفتیش عقاید حضور دارید و با اعتماد به نفس از باورها و اعتقادات خود دفاع می کنید.


بعضی از شرکت های بزرگ که در تاریخ جایگاه خاصی داشتند توانستند از طریق راهکارهای صحیح و سالم به اهداف بزرگی برسند:
- (اوایل دهه 1900) – شرکت فورد در حوزه تولید خودرو به موفقیت های شایانی دست یافت و دمکراسی را در سیاست های کاری خود لحاظ کرد.
- سونی (اوایل دهه 1950)- شرکتی که توانست نگاه مردم دنیا را به صنعت و تولیدات ژاپن تغییر دهد.
- بویینگ (سال 1950)- نقش حیاتی در تجارت هواپیماسازی ایفا کرد و جهان را به سمت و سوی عصر جت سوق داد.
- وال – مارت (سال 1990) – یک شرکت عظیم 125 بیلیون دلاری در سال 2000.

آخرین کلام:
درک و شناخت صحیح شما از هدفتان، کارهایی بزرگ می آفریند.