بر اساس بررسی اخیر آننبرگ، بازاریابان، قصد افزایش نیروی انسانی داخلی و هزینه های کلی در حوزه روابط عمومی در طول پنج سال آینده دارند.

62 درصد از 100 بازاریاب طرف مشتری (client-side marketers) که در نظرسنجی شرکت کردند، نشان دادند که قصد افزایش نیروی انسانی داخلی به منظور حمایت از روابط عمومی در طول پنج سال آینده دارند، در حالی که 75 درصد آن ها گفتند که قصد افزایش هزینه کردهای کلی را دارند.

این گزارش که در اوایل سال جاری انجام شد، همچنین نشان داد که سه روند مهمی که آینده روابط عمومی را تحت تاثیر قرار می دهند عبارتند از: گوش دادن اجتماعی (social listening)، داستان سرایی دیجیتال (digital storytelling) و بازاریابی در زمان واقعی (real-time marketing).

معاون اجرایی ریاست آننبرگ، بیل دوگان، در اظهارات خود می گوید: "روابط عمومی به عنوان یک رشته، به وضوح در حال تحول بوده و به مسئله ای مهم برای بازاریابان تبدیل شده است". "و روابط عمومی به واسطه ظهور و حضور همه جانبه ارتباطات دیجیتال تحریک می شود. مسئله دیجیتال، روابط عمومی را در مقابل و مرکز توجه قرار داده است، چرا که اجازه می دهد تا ارتباط خروجی فوری انجام شده و بازخورد به درون دریافت شود. "

مسئله دیگری که از این گزارش روشن می شود آن است که بسیاری از بازاریابان معتقدند که روابط عمومی با بازاریابی در حال همگرایی (نزدیک شدن به هم) هستند. بر اساس گزارش آننبرگ، 72 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که روابط عمومی یا بیش از پیش با بازاریابی در یک ردیف و تراز قرار خواهد گرفت و یا تبدیل به زیر مجموعه ای از آن خواهد شد.

در حالی که یافته های این گزارش می تواند اثبات کننده یک مزیت برای کسانی که به شکل داخلی کار می کنند باشد، اما ممکن است برای کسانی که در خارج از شرکت ها در حوزه روابط عمومی با شرکت ها همکاری دارند کمتر اهمیت داشته باشد: بر اساس این گزارش، 44 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تعداد کلی آژانس هایی که سازمان شان با آن ها کار خواهد کرد در طول پنج سال آینده ثابت خواهد ماند، در حالی که 31 درصد گفته اند که این تعداد کمی کاهش خواهد یافت.