وقتی سخن از مدیریت تشریفات می­ شود منظور مدیریت مراسم است، چه این مراسم مذهبی و اعتقادی باشد و چه این مراسم در سطح ملی برگزار شود. لذا نحوۀ برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی انواع مراسم مانند نشست ها، گردهمایی ها، نمایشگاه ها و بازدیدها را در روابط عمومی «مدیریت تشریفات» می­ گویند.

ثمره مدیریت درست تشریفات یک مراسم، دو مورد خیلی مهم زیر را در بر خواهد داشت:

1.صرفه جویی کافی در منابع مالی و منابع نیروی انسانی

2.پیش بینی‌های لازم برای وقوع بحران‌های ناشناخته در حین مراسم