رمضان شجاعی کیاسری

🔖 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور گفت:‌به زودی فردی به عنوان معاون اطلاع‌رسانی دولت انتخاب خواهد شد که وظیفه‌اش ایجاد سازوکاری واحد برای تبیین عملکرد روابط عمومی‌ها و اطلاع‌رسانی خدمات دولت است.

🔖 وی افزود: وظیفه معاون اطلاع‌رسانی دولت ایجاد سازوکاری برای تبیین عملکرد روابط عمومی و خدمات ارائه شده به مردم است.

🔖 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور تصریح کرد: رسانه باید جای خود را با ارتباطات و روابط عمومی عوض کند چرا که رشد سریع فناوری منجر به تغییر معادلات شده و روابط عمومی نقش و کارکرد رسانه را پیدا کرده‌اند.

🔖 شجاعی کیاسری خاطرنشان کرد: متأسفانه همچنان نگاه‌ها به روابط عمومی به شکل سنتی است و حوزه روابط عمومی در دید مسئولین زنگ تفریح آن سازمان، ارگان یا وزارتخانه است و بهایی به روابط عمومی‌ها داده نمی‌شود.

🔖 وی تصریح کرد: کارکرد مدیران و وزرا از طریق روابط عمومی‌ها دیده می‌شود لذا نباید هر کارمند یا مدیری که در آن سازمان عنصر زیادی تلقی شده و یا تخلفی انجام داده را به حوزه روابط عمومی مأمور کرد.

🔖 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور از استانداران به عنوان رئیس شورای روابط عمومی استان خواست تلاش ویژه‌ای کنند تا وضعیت سنتی و نگاه کهنه مسئولین آن استان به روابط عمومی تغییر کرده و این حوزه به‌روز شود.

🔖 شجاعی کیاسری افزود: روابط عمومی‌ها باید ابتکار و خلاقیت به خرج داده و خود را متکی به علم و نیاز مخاطب کنند.

🔖 وی با بیان اینکه آقای روحانی در آینده نزدیک شخصی را به عنوان معاون اطلاع‌رسانی خود انتخاب خواهد کرد، گفت: رئیس جمهور می‌کوشد کارکرد روابط عمومی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها هماهنگ شود. زیرا که امروز تعدد و نیاز مخاطبان افزایش یافته است.

🔖 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور افزود: من روابط عمومی‌ها را رسانه می‌دانم چرا که به صورت مستمر با مردم در ارتباط هستند ضمن اینکه روابط عمومی موفق آن روابط عمومی است که اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه داشته و اخبار را سریع و دقیق تنظیم کرده و در اختیار اصحاب رسانه قرار دهد. چرا که خبرنگاران هیچ‌گاه منتظر دریافت خبر نمانده و قطعاً آن را از طرق مختلف به دست می‌آورند. ضمن اینکه روابط عمومی‌ها باید بکوشند کلیپ و گزارش‌های تصویری را تولید کنند.

🔖 شجاعی کیاسری ادامه داد: برخی خبرنگاران اگر از وزیر و یا مدیری خوش‌شان بیاید کارکرد و فعالیت‌های آنها را تبلیغ می‌کنند ولی اگر با آنها مشکلی داشته باشند قطعاً تمامی کارکردهای آن وزارتخانه و سازمان را طور دیگری جلوه می‌دهند و باید بدانیم که قدرت رسانه به هیچ‌وجه قابل تصور نیست و هرکس از نگاه رسانه غفلت کند قطعاً ضرر خواهد کرد.

🔖 وی خاطرنشان کرد: هر قدر روابط عمومی خدمات ارائه شده به مردم را بهتر تبیین کرده و اطلاع‌رسانی کند موفق‌تر خواهد بود. ضمن اینکه خدمات‌دهی و خدمات‌گیری هم از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها است.

🔖 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور در پایان گفت: وجود مدیریت متمرکز فضای مجازی در روابط عمومی‌ها به دلیل کارکرد این موضوع و افزایش استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی یکی از اقدامات لازم روابط عمومی‌ها است و لازم است در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.