اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

موانع پوشش خبری (تبلیغات رسانه‌ای)

مقصود از تبلیغات رسانه‌ای، از دیدگاه یک سازمان، فراتر از اطلاع رسانی قدم می‌گذارد. تبلیغ برای دستیابی به اهداف یک سازمان طراحی می‌شود. می‌توان برای خلق نطقه نظرات و دیدگاه‌های جدید درباره سازمان، از محصولات یا خدمات آن استفاده کرد. در بیشتر موارد، تبلیغات منشأ بازاریابی داشته و برای بالا بودن قدرت فروش سازمان طراحی می‌شود.
موانع بسیاری بر سر راه تبلیغات رسانه‌ای وجود دارد که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
1 – تبلیغات در مقابل آگهی
گزارشگران و ناشران نهایتاً تصمیم می‌گیرند که آیا ارزش انتشار را دارد یا خیر؟ شاید آن‌ها ساختار خبر را تغییر داده، بخشی از آن را حذف کرده و یا کاملاً آن را بازنویسی کنند. بنابراین ممکن است یک مقاله دو صفحه‌ای درباره یک شرکت به صورت کامل، در یک پاراگراف خبری منتشر شده و یا اصلاً منتشر نشود. تکثیر آگهی‌ها چنین موانعی ندارد. سازمان باید آگهی مورد نظر خود را تنظیم کرده محل آن را در رسانه مورد نظر مشخص کرده و چاپ کند. مقاله توسط بخش فروش یا پخش آگهی روزنامه یا رادیو و تلویزیون منتشر می‌شود نه به وسیله بخش خبری.

ادامه مطلب...
۲۶ فروردين ۹۸ ، ۰۸:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

آئین تأثیر گذاری در یک نوشته

رابرت هیث، نویسندة کتاب «نظریات انتقادی و بلاغی در روابط عمومی» می‌‌گوید: «موضوعی که در عمل آزموده شود و از مرحله نقادی روابط عمومی نیز گذر کند، قادر است بر فکر و عمل عموم اثر بگذارد،» و او ادامه می‌دهد:
«حتی هنگامی که تلاش شخص در بیان نظریه‌هایش با شکست مواجه می‌شود و یا نظر مدیر مربوطه را جلب نکرده و یا بر سهامداران اثر نمی‌گذارد، نظرات آنان بخشی از پایه فکری وی شده و با گذشت زمان جزء عقاید و اعمال اجتماع خواهد شد. متخصصان، نظرات را خلق می‌کنند و آن‌ها را به دیگران القاء می‌کنند و یا مردم را وادار به تحقیق و بررسی آن نظریه‌‌ها می‌نمایند.» از نظر بسیاری از محققان، تأثیر گذاری یک نوشته عملی ناشایست است که موجب پنهان کردن حقیقت و فریب خوردن مردم می‌شود. عموم مردم به «جاذبان» حرفه‌ای اعتماد ندارند و رسانه‌‌ها اغلب به افراد روابط عمومی و مشاوران سیاسی به عنوان «متخصصان زباندار» اشاره می‌کنند. اگر چه از «متقاعد ساختن افراد» به عنوان عملی صحیح در جامعه یاد می‌شود.
هر شخصی از لغات و سمبل‌های تصویری برای تقسیم و ارزیابی اطلاعات، شکل گیری عقاید و متقاعد ساختن دیگران بر انجام کاری استفاده می‌‌کند. یونانیان باستان از علم بدیع به عنوان «علم متقاعد کردن دیگران» یاد کرده‌اند و آن‌ها را بخش ضروری قدرت جامعه و عموم می‌دانند.

ادامه مطلب...
۲۴ فروردين ۹۸ ، ۰۹:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

آیتم «بازار بزرگ ایران» جلوه‌ای آشکار از فرهنگ و تمدن ایران

«پل فروردین»، ویژه برنامه نوروزی شبکه ۲ سیما شب گذشته (پنج‌شنبه) در بیست و دومین قسمت خود، میزبان «نیما کرمی» و «زینب زارع» زوج هنرمند عرصه اجرا و «علیرضا افتخاری» خواننده فاخر موسیقی سنتی ایران بود.

«زینب زارع» در این برنامه تلویزیونی در خصوص آیتم تولیدی «بازار بزرگ ایران»، اظهار داشت: این بازار شاهکار و مصداق بارزی از شهرسازی اصیل است که با گنجاندن بخش‌های مختلف تفریحی، گردشی، تاریخی، هنری، فرهنگی، ورزشی، ادبی و...، مجموعه‌ای چندوجهی را ایجاد کرده است که با امکانات منظم و مناسب خود، امکان گردش شاد و مفرح را برای همه اقشار جامعه فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه بازار بزرگ ایران، سبک معماری و بناسازی را تغییر داده است، عنوان کرد: اجرای هنر فاخر معماری در این مجموعه، سبب شده است تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک معماری نوین را به جهان صادر کنیم.

زارع تصریح کرد: در بازار بزرگ ایران، شاهد درخشش توانایی، تخصص و هنر بخش خصوصی هستیم که با عملکرد مطلوب خود، توانست مجموعه‌ای قابل قبول را در جهت فرهنگ و تمدن ایران احداث کند که حال این امر همت و اراده مسئولان را برای آماده‌سازی و تامین سایر امکانات و منابع مورد نیاز این مجموعه می‌طلبد.

ادامه مطلب...
۱۷ فروردين ۹۸ ، ۰۹:۰۸ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی