اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۳۳ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

مزایای استفاده از پوستر تبلیغاتی

مبادله‌ی پوسترها یکی دیگر از روش‌های به نمایش گذاشتن تبلیغات است. اگر مکان مناسب را برای نصب پوستر پیدا کنید، تبلیغات شما درمعرض دید عده‌ی زیادی از افراد قرار می‌گیرد و شناخته می‌شوید.

اشتراک‌گذاری

تا به حال برایتان پیش آمده که از دیدن یک پوستر تبلیغاتی حس خوبی بگیرید و تا مدتها در خاطرتان بماند؟ بین یک پوستر خوب و هوشمندانه تبلیغاتی و یک پوستر ضعیف و ناکارآمد تفاوت بسیار است. معمولا هوشمندی خاصی برای یک طراحی پوستر خوب خرج شده و جالب است که بدانید نتیجه چنین هوشی می‌تواند برای معرفی محصولتان شگفت‌انگیز باشد. در این مطلب برایتان از مزایای انتشار پوستر تبلیغاتی و روش‌های ساخت حرفه‌ای پوستر تبلیغاتی گفته‌ایم. با «چطور» همراه باشید.

مزایای استفاده از پوستر تبلیغاتی

پوستر تبلیغاتی یکی از رایج‌ترین ابزارهای تبلیغات چاپی است که کسب‌وکارهای کوچک برای معرفی خود از آن بهره می‌برند. یک پوستر تبلیغاتی در بردارنده‌ی یک طراحی بصری، تصاویر، رنگ و توضیحات است. امکانی را فراهم می‌کند که از طریق آن می‌توانید پیامی را برای معرفی کسب‌وکار خود منتقل کنید و همچنین باعث جلب توجه مخاطبان به رویدادهای شرکت شود. مانند سایر روش‌های تبلیغاتی، استفاده از پوسترهای تبلیغاتی نیز مزایایی دارد که در ادامه چند مورد از آن را بیان می‌کنیم.

ادامه مطلب...
۳۰ دی ۹۶ ، ۱۳:۴۶ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

نقش روابط‌عمومی‌ها در مدیریت شهرت و ریسک بنگاه‌های اقتصادی

سید حجت هاشمی یرکی مدیر روابط‌عمومی و کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی، در فضای کسب و کار؛ برندسازی و کسب شهرت یکی از اصول پذیرفته مدیریتی به‌شمار می‎‌رود، اما ماندن در اوج شهرت همواره با چالش­های جدی روبرو است در بین افراد مختلف جامعه این مساله عمیقا وجود دارد که بنگاه­های اقتصادی بعد از رسیدن به اوج شهرت از اعتماد مردم سوء استفاده کرده و در ارائه خدمات، کاستی­هایی را اعمال کرده که در نهایت منجر به از بین رفتن شهرت آنها خواهد شد.

متاسفانه این مساله بیان‌گر نبود  که مدیریت در راستای حفظ برند یک بنگاه اقتصادی است و نشان از آن ای ایرانی برای حفظ مدیریت شهرت خود کمترین ارزش را قائل هستند، حال آن­که هر بنگاه اقتصادی دارای ذی­نفعانی است که حفظ این افراد حقیقی و حقوقی برای آن بنگاه از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و در بازار رقابت، نشان‌دهنده میزان توفیق یا شکست آن بنگاه به‌شمار می‌رود. یک بنگاه اقتصادی همواره به دلیل برآروده ساختن نیازها و انتظارات ذی‌نفعان خود به شهرت دست پیدا می­کند که میزان این شهرت، نشان‌دهنده جایگاه آن سازمان در آینده است. همچنین اساس شهرت برای هر شرکتی به عناصری همچون اقتدار، اعتماد، حسن اخلاق و احترام، کارآیی و خدمات مرتبط بوده و به اوج رساندن این عناصر سبب افزایش شهرت هر بنگاهی خواهد شد. توضیح این نکته ضروری است که یکی مهمترین اثرات فقدان شهرت سازمانی خدشه‌دار کردن احساس تعلق خاطر اعضای آن سازمان است و که بر کاهش میزان تعهد به ارزش‌ها و اهداف سازمان در بین آنها تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

ادامه مطلب...
۳۰ دی ۹۶ ، ۰۷:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

آینده تبلیغات آنلاین تا سال ۲۰۲۱ به کدام سمت می رود؟

به گزارش پرنا به نقل از فرصت امروز،بر اساس داده های گذشته امکان پیش بینی برخی از ترندهای بازار دیجیتال وجود دارد. چیزی که اکثر فعالان این حوزه به آن اطمینان دارند این است که تبلیغات آنلاین به این زودی ها اشباع نمی شود و همچنان به شدت در حال رشد و توسعه است. براساس آمار و ارقام مؤسسه استاتیسا Statisa، کل درآمد تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۲۷میلیارد دلار خواهد بود. این رقم در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۶۸میلیون دلار آمریکا بوده است.

طبق پیش بینی های انجام شده، میزان کل درآمد حاصل از تبلیغات آنلاین تا سال ۲۰۲۱ چیزی حدود ۳۳۲میلیارد دلار خواهد بود و این یعنی نزدیک به ۴۶درصد رشد در چهار سال آتی اما حوزه تبلیغات رسانه های اجتماعی در سال های آینده احتمالا رشد غیرمستقیم سریع تری نسبت به دیگر حوزه ها خواهد داشت و این خبر خوبی برای اینفلوئنسرها خواهد بود. بخش بزرگی از کیک تبلیغات آنلاین در سال های آتی بدون شک متعلق خواهد بود به تبلیغات صحیح در موتورهای جست وجو Search Advertising همچون گوگل که احتمالا سهمی در حدود ۴۰درصد از کل درآمد تبلیغات را در برخواهد داشت.

هرچند به نسبت رشد تبلیغات ویدئویی Video Advertising و بنری Banner Advertising در سال های آینده رشد محافظه کارانه ای خواهند داشت تبلیغات به شکل آگهی های ثابت Classified Advertisingعملا رشدی نخواهند داشت و باید با آن خداحافظی کرد.

۲۷ دی ۹۶ ، ۱۳:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

روابط‌ عمومی توجیه‌گر سازمان نیست

رئیس جهاددانشگاهی واحد قم یکی از آسیب های جدی که روابط عمومی را در معرض خطر قر ار می‌دهد اینست که روابط عمومی خود را موظف به توجیه دستگاه خاص خود بداند، و عنوان کرد: این کار اعتماد عمومی مردم را از روابط عمومی سلب می کند؛ باید اخلاق مدار باشیم و کلید حل مشکلات باشیم نه اینکه هر اشتباهی را توجیه کنیم. به گزارش ایسنا منطقه قم، دکتر محمد حیدری پیش از ظهر امروز در شورای روابط عمومی‎های استان قم و نشست تخصصی نوانگار در دانشگاه قم گفت: دانشگاه قم یکی از زمینه‌های کاری جهاددانشگاهی است که در عرصه‌های مختلف با جهاددانشگاهی واحد قم همکاری دارد.

وی افزود: امیدواریم که خروجی این برنامه به نشاط بیشتر فعالیت‌های روابط عمومی بیانجامد و فعالیت‌های روابط عمومی‌ها در این حوزه گسترده‌تر شود. رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: روابط عمومی شاید به شکل نوین خود عملکرد مدیریتی پیدا کرده است و مورد توجه مجامع قرار گرفته است ولی از صدر اسلام، در سیره پیامبر اکرم اهمیت این موضوع بیان شده است. وی گفت: خداوند در قرآن کریم نیز خطاب به پیامبر اکرم(ص) فرمودند که رحمت خدا بود که تو را با خلق خوش و آسان گیر قرارداد وگرنه مردم از کنار تو پراکنده می‌شدند.

ادامه مطلب...
۲۷ دی ۹۶ ، ۰۸:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

نقدی بر نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره نفتکش ایرانی

پس از اعلام خبر غرق شدن نفتکش ایران و فروکش کردن آتش آن در آب‌های چین، آتش جان خانواده‌های جوانان محبوس‌شده در نفتکش ایرانی و هم‌وطنانمان برافروخته شد؛ آتشی که شعله‌های آن عملکرد رسانه‌ها را نیز در هشت روز گذشته نشانه رفته است. از نخستین روزی که نفتکش سانچی در آب‌های شرق چین دچار حادثه شد٬ انتقادهایی از فقدان اطلاع‌رسانی به‌موقع رسانه‌های رسمی در این زمینه مطرح شد که بخشی از این انتقادها به عملکرد و پیگیری رسانه‌ها و بخش دیگر به نحوه فعالیت حرفه‌ای روابط عمومی‌ها و مسئولان اطلاع‌رسانی مجموعه‌های مربوط وارد دانسته می‌شود.

در این راستا متین کاکویی - دبیر خبر در سرویس اقتصادی خبرگزاری ایسنا - در این‌باره با بیان اینکه «به طور کلی اطلاع‌رسانی در مواقع بحرانی بسیار کم تمرین شده است»، می‌گوید: از صبح فردای روزی که این حادثه رخ داد، همکاران ما در خبرگزاری پیگیر اخبار آن بودند، ولی روابط عمومی شرکت ملی نفتکش هیچ اطلاعاتی در اختیار خبرنگاران نمی‌گذاشت. به نطر می‌رسید که خودشان هم شوکه و به دنبال جمع‌آوری اطلاعات هستند. حدود 17 ساعت پس از حادثه اولین بیانیه شرکت ملی نفتکش و 21 ساعت بعد اطلاعات تکمیلی حادثه منتشر شد. با پیگیری‌ها متوجه شدیم که در شرایطی که تمام رسانه‌های دنیا با جزئیات اعلام کرده بودند این نفتکش متعلق به چه کشوری بوده، روابط عمومی این شرکت به دنبال این بود که آیا نفتکش، ایرانی بودi یا خیر.

ادامه مطلب...
۲۶ دی ۹۶ ، ۱۳:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

اختلاسی در شرکت های بیمه خصوصی رخ نداده است

روز گذشته در پی انتشار خبری با عنوان «باند اختلاس در یکی از شرکت‌های بیمه متلاشی شد» از سوی سازمان بازرسی کل کشور، برخی افراد و رسانه ها، نام چند شرکت مختلف بیمه را در این ارتباط مطرح کردند، اما واقعیت در این باره چیست؟
اصل‏ یکصد و هفتاد و چهارم قانون اساسی به تشکیل‏ «سازمان‏ بازرسی‏ کل‏ کشور» اشاره و تاکید کرده وظیفه این سازمان، رسیدگی به امور «دستگاه‏ های‏ اداری» است، اما مرور قانون تشکیل همین سازمان، موضوع را شفاف تر می کند.
ماده 2 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور که مربوط به وظایف و اختیارات سازمان است، تاکید دارد: بازرسی و نظارت مستمر کلیه وزارتخانه‌ها و ادارات و اموراداری و مالی دادگستری، سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه و نیروهای نظامی و انتظامی و مؤسسات و شرکت های دولتی و شهرداری ها و مؤسسات وابسته به آنها و دفاتر اسناد رسمی و مؤسسات عامه المنفعه و نهادهای انقلابی و سازمان‌هائی که تمام یا قسمتی از سرمایه یا سهام آنان متعلق به دولت است یا دولت به نحوی ازانحا برآنها نظارت یا کمک می‌نماید بر عهده این سازمان است.
آن طور که از این مواد قانونی بر می آید، اساسا سازمان بازرسی کل کشور به موضوع تخلف یا تخطی از قانون شرکت های تماما خصوصی امکان ورود ندارد. از این رو نمی توان موضوع خبر منتشر شده را یک شرکت بیمه خصوصی دانست.

۲۶ دی ۹۶ ، ۱۲:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

سو مدیریت دلیل فساد میلیاری

کی از عجایب ماندگار اداری کشور بازنشستگی سه باره شخصی است که این روزها به اتهام اختلاس کلان در بیمه ایران بازداشت است. این اتفاق در حالی رخ داد که بازرسی شرکت در خواب غفلت بود و سید محمد. م رئیس شعبه ممتاز نمایشگاه بین المللی بیمه ایران از خلا عدم نظارت‎ها استفاده کرد و اقدام به اختلاس 14 میلیارد ریالی از پرونده موسوم به پتروشیمی دماوند کرد که پس از شکایت و اطلاع برخی از نمایندگان که خود متهم به همکاری در این موضوع بودند بازداشت شد.

این موضوع در حالی طی ماه‎های اخیر رخ داد که مدیران ارشد شرکت بیمه ایران به جای اطلاع‎رسانی، قبول مسئولیت و البته پاسخگوی نسبت به اتفاقات رخ داده ترجیح دادند تا بابت عملکرد مدیران متخلف و سهل انگار خود سکوت اختیار کنند و موضوع را از چشم بینای رسانه‎ها پنهان نگه دارند و با برکناری و مقصر جلو دادن مدیری دیگر سعی در انحراف موضوع از اهمال وظایف واحدهای نظارتی خود در داخل شرکت بودند. اما سید محم.م نیروی که سه بار بازنشسته شده کیست؟ و چگونه توانسته است باوجود گزارشات محرمانه در خصوص تخلفاتش در استان گلستان سر از مهمترین شعب ممتاز استان تهران در آورد؟

سید محمد. م مدیرکل سابق بیمه ایران در استان گلستان بود. پس از کشف تخلفات فاحش وی از سوی سازمان بازرسی کل کشور طی گزارشی محرمانه به مدیر وقت حقوقی شرکت در تاریخ 94/11/3 به شماره 214837 پرونده نام برده به همراه خانم اکرم السادات.ع به هیات رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع می‎شود. با این وجود به جای اینکه سید محمد. م تا بررسی تخلفات از کار تعلیق شود و یا حداقل در مناسب پایین‎تر مورد استفاده قرار گیرد، به یکباره مورد لطف و عنایت محمود امراللهی مدیرعامل سابق بیمه ایران قرار می‎گیرد و با ارتقاع جایگاه به سمت مدیر یکی از مهمترین شعب بیمه‌ای استان تهران یعنی شعبه ممتاز نمایشگاه بین المللی منصوب می‎شود.

ادامه مطلب...
۲۵ دی ۹۶ ، ۱۶:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

پیروزی ایران در نبرد دیپلماتیک برجامی با آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سیدعباس عراقچی با حضور در برنامه « نگاه یک » با اشاره به اینکه بیشتر از یکسال پیش تاکنون با تلاش وسیع و گسترده آقای ترامپ برای از بین بردن برجام و یا اصلاح و تغییرات آن مواجه هستیم ، افزود: ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود هم از پاره کردن برجام سخن گفت و سعی کرد متحدان اروپایی خود را همراه کند و بر ایران برای مذاکره مجدد درباره برجام فشار بیاورد اما همه این تلاش ها یکی پس از دیگری شکست خورد .

وی با بیان اینکه ترامپ در اکتبر گذشته تلاش کرد برجام را به کنگره احاله دهد تا از طریق آن تحریم ها را برگرداند، اضافه کرد: کنگره هم ۲ ماه پیش تلاش کرد تحریم ها را برگرداند اما موفق نشد. عراقچی اضافه کرد: ترامپ گفته بود که اگر کنگره نتواند درباره برجام کاری انجام دهد برجام پایان می پذیرد اما پریشب گفت تعلیق تحریم ها را دوباره تمدید می کند و پس از آن دیگر تمدید نمی کند. وی با بیان اینکه صف بندی و نبرد دیپلماتیک در طول یکسال گذشته در زمینه برجام میان ما و آمریکا جریان داشته است، ادامه داد: با سلطه آمریکا در جبهه های مختلف درگیر هستیم. عراقچی افزود: هیچکدام از متحدان اروپایی و آسیایی آمریکا از جمله ژاپن و کره جنوبی با درخواست ترامپ برای از بین بردن یا تغییرات برجام همراهی نکردند.

ادامه مطلب...
۲۵ دی ۹۶ ، ۰۷:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

چرخه عمر محتوا

اقناع مخاطبان نسبت به محتوای تولید شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تولید همه محتواها با هدف اقناع مخاطب و جذب وی به سمت و سوی مورد نظر می باشد. هیچ محتوایی بدون هدف تولید نمی شود. البته اگر چه این موضوع را می توان یک موضوع کلی نسبت به همه محتواها تلقی کرد، اما بیشترین توجه در اینجا تولید محتوای رسانه ای و به ویژه محتوای روابط عمومی است.

«تولید محتوای اقناع کننده و پایدار به این معنی است که شما باید چرخه عمر محتوا را درک کرده آن را دنبال کنید. ارین سایم پنج مرحله در چرخه عمر را شناسایی می کند. به طور کلی، چرخه عمر محتوا شامل موارد زیر است:

  • بررسی و تحلیل: مصاحبه های افراد ذی نفع در محتوا، تحلیل رقابتی، تحلیل عینی و ارزیابی محیط محتوا (سایت، محتوای شریک و ...)
  • راهبرد: تعیین زمینه های مالکیت عنوان، رده بندی، فرایند/روند کار برای تولید محتوا، برنامه تأمین منابع، تعریف صدا و علامت تجاری.
  • برنامه: توصیه های پرسنلی تغییر سیستم مدیریت محتوا بر حسب نیاز، برنامه ریزی فراداده ، برنامه ریزی ارتباطات، برنامه ریزی جابجایی.
  • آفرینش: نوشتن محتوا، تولید دارایی، الگوی مدیریت، بهینه سازی موتور جستجو، تضمین کیفیت.
  • نگهداری: برنامه ریزی برای ارزیابی و بازرسی ادواری، توصیه به ارباب رجوع، تعیین اهداف برای اقدامات موفقیت آمیز.»

بدیهی است که هر یک از مراحل این چرخه باید با زمینه های دیگر مدیریتی، کارشناسی، اهداف کلان و جزئی، طراحی اطلاعات موجود، پژوهش های مورد نظر، تحلیل ها وارزیابی ها همراه گردد تا به نتیجه مطلوب دست یافت.

۲۴ دی ۹۶ ، ۱۴:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

پنج دلیل استرس زا بودن روابط عمومی

پس از قرار گرفتن شغل روابط عمومی به عنوان یکی از مشاغل پر استرس دنیا، ما می خواستیم بدانیم که چرا شما فکر می کنید روابط عمومی این اندازه دشوار است. خوب، شما باید یک تن مطلب درباره روابط عمومی بدانید و می توان باب آن را همین جا گشود، اما من ترجیح می دهم که به پنج دلیل اکتفا کنم که سختی کار روابط عمومی را بیشتر از هر دلیل دیگری بیان می کند.

1. مشتریان: نمی توانید با آنها زندگی کنید، نمی توانید بدون آنها زندگی کنید. از «انتظارات غیر واقعی» تا خشونت تا بودجه های محدود، پاسخ دهندگان در خبرخوان توییتر در بخش کامنت ها از یادداشتی درباره اینکه چگونه کار با مشتریان مشکل می شود. بر اساس مشاهدات غیر علمی ما، این تنها یک دلیل برای تنش در صنعت بود.

نایومی بورتون ایساکس در بخش پیام های ما نوشته است: «یک مشتری سابق، بعد از فقط یک هفته، می خواهد که بداند چه جایی در رسانه ها دارد. برای مشتری دیگر، من فقط یک صفحه در مجله هدف گرفته ام که یک هفته پیش از آنکه بسته شود، و آنها فقط یک یادداشت زننده نوشته اند که مسئول آن نیز من به حساب می آمدم، آنها می توانستند آن را خودشان نیز بدست بیاورند و او تنها می خواست که پوشش دریافت کند.»

ژورنال توییت در توییتر نوشته است: «برخی اوقات داستان ها آن اندازه قوی نیستند و ما انتظار داریم که برای پذیرفته شدن آن ها فقط معجزه اتفاق بیافتد.»

ادامه مطلب...
۲۳ دی ۹۶ ، ۱۴:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی