اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۲۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

پیام‎های تبریک به آدرس پاستور

سکوت رئیسی و قالیباف/میرسلیم و هاشمی‎طبا به رقیب پیروز در انتخابات تبریک گفتند.

در پی انتخاب مجدد حجت‌السلام حسن روحانی به عنوان رییس جمهور هشتم کشور، بسیاری از چهره‌های سیاسی به ملت ایران و شخص روحانی تبریک گفتند.
به گزارش خبرآنلاین، بر اساس نتایج نهایی دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری از میان 41 میلیون نفری که در انتخابات شرکت کرده بودند، حجت الاسلام حسن روحانی با کسب 23 میلیون رای پیروز شد.
او در نخستین سخنانش پس از پیروزی در انتخابات خطاب به مردم گفت که «رای شما تاریخ کشور را از توقف و تردید دور کرد».
از میان چهار نامزد این انتخابات، میرسلیم و هاشمی‎طبا به رقیب پیروز در انتخابات تبریک گفتند اما ابراهیم رئیسی نفر دوم این انتخابات و قالیباف نامزد مستعفی این انتخابات هنوز پیامی نفرستاده‎اند.
در جدول زیر پیام‎های تبریک به او و مردمی که با آرایشان بار دیگر روحانی را بر کرسی ریاست جمهوری رساندند، بخوانید:
ادامه مطلب...
۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

آداب و تشریفات در مراودات بین المللی - تجاری

در خصوص کاربرد آداب و تشریفات پسندیده در مروادات دیپلماتیک و مزایای آن مطلب زیاد آمده است. اما در مراودات تجاری بین المللی اصول کلی تشریفات کاربردی فزاینده دارد.

به ویژه آنکه عده مدیران بخش تجاری با سابقه کار در سازمانهای بین المللی و گاه دیپلماتهای پیشین در حال افزایش است. البته عکس قضیه هم صادق است و جالب آنکه حضور بازرگانان و اقتصاددانان در کادرهای دپیلماتیک به دلیل اهمیت رو به تزاید مراودات اقتصادی میان دولتها، روند فزاینده تری دارد. بنا براین آگاهی از نظرات نویسندگان و کارشناسان امور اجتماعی و متخصصان تشریفات کاربردی بین المللی در این زمینه، منافع قابل توجهی برای هر دو گروه خواهد داشت.

الن ولف هرست Ellen Wulfhorst یک کارشناس تشریفات تجاری بین المللی تعریف می‌کند که مدیر فروش یک شرکت بزرگ موقعی که سر میز شام با حضور طرف قرارداد، دست به کاری زد که مرسوم نبود، یعنی چاقوی خود را که به سس آغشته بود، لیس زد، این لیسیدن، برای مدیر فروش30 میلیون دلار تمام شد. طرف قرارداد، فقط از این عمل وی آزرده شده بود و قرارداد را با مدیری که آداب دان نبود، لغو کرد.

ادامه مطلب...
۳۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۸:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

روز روابط عمومی بر جامعه روابط عمومی کشور گرامی باد


روز روابط عمومی در ایران
• در حاشیه مراسم معرفی برترین های روابط عمومی در سال 1378، سال 1379 از سوی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام "سال روابط عمومی" نامیده شد.
• در سال 1382 مهدی باقریان، یکی از فعالان روابط عمومی در یادداشتی با عنوان "تراژدی روابط عمومی ایران" پیشنهاد کرد روزی به نام "روز روابط عمومی" تعیین شود.
• در اولین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران که از سوی موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار شد و در بند 3 قطعنامه پایانی این کنفرانس پیشنهاد شد برای ارج گذاری و اعتلای نام و جایگاه حرفه ای روابط عمومی، روزی به نام روز روابط عمومی نامگذاری گردد.
• طرح نامگذاری، یک روز در تقویم کشور با نام "روز روابط عمومی" که از سوی انجمن روابط عمومی استان کرمان به شورای فرهنگ عمومی استان پیشنهاد شده بود مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد جهت طرح در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به این شورا ارسال شود.
• در سال 1385 و همزمان با برگزاری سوین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران موسسه کارگزار روابط عمومی در نظر داشت با تدارک برنامه هایی مفصل هفته روابط عمومی را برگزار کند و ویژه نامه ای هم در این زمینه منتشر شد، اما با توجه به نامه اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع مسکوت ماند.
• انجمن روابط عمومی ایران، موسسه آرمان روابط عمومی و دبیرخانه همایش ملی روابط عمومی الکترونیک نیز در سال 1385 نامگذاری چنین روزی را در برنامه ها و همایش های خود مطرح کردند و پس از رایزنی های مختلف و مشورت با صاحبنظران و کارشناسان، روز 27 اردیبهشت به نام روز "ارتباطات و روابط عمومی" نام گرفت.

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

گذر پرشتاب از اطلاع رسانی سنتی

روابط عمومی ها برای اطلاع رسانی دقیق، سریع و شفاف به مخاطبین خود از ابزارهای مختلف و تکنیک های خاص استفاده می کنند.

ابزارهای اطلاع رسانی با گسترش لحظه ای علم و فناوری هر روز متنوع تر می شوند و روابط عمومی ها نیازمند بهره گیری از این ابزارهای نوین هستند. البته کار روابط عمومی هایی که مخاطبین آنها جامعه وسیعتری از مردم هستند بسیار سخت تر است چرا که به دلیل عدم دسترسی همه مخاطبین به فناوری های روز و یا آشنا نبودن آنها به استفاده از این تکنولوژی های ارتباطی و همچنین به دلیل تعدد رسانه های نوشتاری و همچنین آنلاین، روابط عمومی نمی تواند تنها به یک ابزار اکتفا کرده بلکه بایستی برای انتقال پیام به مخاطب، همه راه ها و کانال های ارتباطی را در دستور کار خود قرار دهد.

ادامه مطلب...
۲۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

روابط عمومی الکترونیک پرچمدار حرکت سازمان ها به سوی حکمرانی خوب و شفافیت سازمانی است

 دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان است. دکتر سلطانی فر گفت: حرکت خوبی در جهت توسعه روابط عمومی الکترونیک که از حدود ۳ سال قبل با تلاش مدیریت و مجموعه کارشناسان و متخصصان این بخش در ورزش و جوانان ایران آغاز شده، اما هنوز نیازمند تنوع، تکمیل و آموزش بیشتر برای تعامل و ارتباط و بهره دهی افزون تر است.  متن سخنرانی دکتر سلطانی فر در دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک منتشر شد.متن سخنرانی دکتر سلطانی فر را در ادامه می خوانید:

حضرت مولانا می فرماید
جان نباشد جز خبر در آزمون هرکه را افزون خبر جانش فزون
جان ما از جان حیوان بیشتر از چه؟ زان رو که فزون دارد خبر
جان چه باشد با خبر از خیر و شر شاد با احسان و گریان با ضرر
در کف هریک اگر شمعی بدی اختلاف از گفتشان بیرون شدی

ادامه مطلب...
۲۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

منفی نگری در روابط عمومی ممنوع

روابط عمومی یعنی همدلی و مردم‌داری، در روابط عمومی بر این اساس منفی‌نگری جایگاهی ندارد، با توجه به اینکه انرژی‌های قابل انتقال توسط انسان و سایر موجودات وجود دارد، لذا همواره باید مثبت فکر کنید و حتی به شوخی نیز افکار منفی را منتقل نکنید.

در اینجا باید گفت انتقال انرژی مثبت رابطه‌ای دوسویه است. محبت، عشق، انفاق، صبر، احسان به هم‌نوع و امیدواری را می‌توان از شاخص‌های انرژی مثبت نامید و باید خود را در معرض انرژی‌های مثبت قرار دهیم.

ادامه مطلب...
۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۸:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

رشد چشمگیر جایگاه روابط عمومی ها

 بر اساس بررسی اخیر آننبرگ، بازاریابان، قصد افزایش نیروی انسانی داخلی و هزینه های کلی در حوزه روابط عمومی در طول پنج سال آینده دارند.

62 درصد از 100 بازاریاب طرف مشتری (client-side marketers) که در نظرسنجی شرکت کردند، نشان دادند که قصد افزایش نیروی انسانی داخلی به منظور حمایت از روابط عمومی در طول پنج سال آینده دارند، در حالی که 75 درصد آن ها گفتند که قصد افزایش هزینه کردهای کلی را دارند.

این گزارش که در اوایل سال جاری انجام شد، همچنین نشان داد که سه روند مهمی که آینده روابط عمومی را تحت تاثیر قرار می دهند عبارتند از: گوش دادن اجتماعی (social listening)، داستان سرایی دیجیتال (digital storytelling) و بازاریابی در زمان واقعی (real-time marketing).

ادامه مطلب...
۲۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۸:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

تاثیر شگفت‌انگیز روابط عمومی بر رشد و توسعه‌ کسب و کارها و تسهیل فرآیند بازاریابی


متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار به اهمیت وجود بخش روابط عمومی و فعالیت‌های آن در کسب و کار خود توجهی نمی‌کنند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که فعالیت‌های بخش روابط عمومی تاثیر شگفت‌انگیزی بر رشد و توسعه‌ی کسب و کارها و تسهیل فرآیند بازاریابی آن‌ها دارد. در مقابل داشتن دید و درک اشتباه از فعالیت بخش روابط عمومی نیز باعث شکست کسب و کارها می‌شود. متاسفانه بسیاری از مدیران زمانی متوجه این اشتباه می‌شوند که فرصت‌های فوق‌العاده‌ی بسیاری را در این زمینه از دست داده‌اند.

روابط و فعالیت‌های رسانه‌ای بخش بزرگی از فعالیت‌های بخش روابط عمومی در عصر دیجیتال را در بر می‌گیرد. در واقع همین امر باعث می‌شود که صاحبان کسب و کارهای کوچک سرمایه‌گذاری بر روی رسانه‌های اجتماعی خود را در اولویت قرار دهند. زیرا رسانه‌های اجتماعی به یکی از مهمترین منابع کسب درآمد و توسعه کسب و کارها در عصر دیجیتال تبدیل شده‌اند. برای موفقیت فعالیت‌های بخش روابط عمومی قبل از آغاز کار خود به عنوان مدیر روابط عمومی نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید. زیرا همین عدم توجه به این نکات به ظاهر ساده می‌توانند کسب و کارها را دچار شکست کنند. روابط و فعالیت‌های رسانه‌ای بخش بزرگی از فعالیت‌های بخش روابط عمومی در عصر دیجیتال را در بر می‌گیرد.

ادامه مطلب...
۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

روابط عمومی و مشتری مداری

اگر سال 2016 چیزی به ما آموخته باشد این است که شما باید درک کاملی از مشتری هایتان یا مخاطبان هدف به دست آورید. نتایج انتخابات ایالات متحده آمریکا و یا جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا هر دو موارد مناسبی هستند.

ساخت فرضیات و تکیه بر تحقیقات معیوب به این معنی است که هر دو در مورد اینکه حقیقت آشکار در حال حاضر چیست اشتباه می کنند: اکثریت مردم ایالات متحده و بریتانیا طرف رهبران سیاسی خود نیستند. ناراضی هستند و ابزاری برای ابراز این نارضایتی به دست آورده اند.

ادامه مطلب...
۱۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

ارتباط اثربخش، لازمه موفقیت


یکی از اصول اولیه موفقیت در هر کاری ارتباط مؤثر است ما همواره بیشتر از 70 درصد وقت‌مان صرف ارتباطات می‌شود که شامل ارتباط با خانواده، همکاران و عموم مردم است،کسی که بتواند ارتباط درستی برقرار کند موفق است.

یک مسئول یا کارمند روابط عمومی وقتی می‌تواند در حوزه‌ کاری‌اش موفق‌تر عمل کند که روش‌های برقراری ارتباط مؤثر و مفید را بداند. برخی افراد ذاتاً افرادی با خصوصیات خوب و تأثیرگذار در ارتباطات هستند و برخی هم با مطالعه و یادگیری اصول و تکنیک‌ها آن‌ها را آگاهانه انجام می‌دهند و تأثیرگذار می‌شوند و ارتباط درست و خوب برقرار می‌کنند. سه عامل مهم در برقراری ارتباطات تأثیر گذارند:
1- فن بیان
2- زبان بدن
3- ادراک

ادامه مطلب...
۱۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی