اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۲۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

روابط عمومی یک سازمان با سه گروه سر و کار دارد

اصولاً روابط عمومی یک سازمان با سه گروه سر و کار دارد:
🎯 ۱) گروههای درون سازمانی (کارکنان و مدیران)
🎯 ۲) گروههای برون سازمانی (مردم، دولت، رقبا، ...)
🎯 ۳) وسایل ارتباط جمعی

🔖 روابط عمومی در داخل سازمان با سه گروه از افراد در ارتباط است. گروه اول، مدیران و استراتژیست های سازمان هستند. این گروه از نظر اطلاعات که روابط عمومی باید در اختیارشان قرار دهد و مشارکتشان در تصمیمات استراتژیک و مؤثر در سیاستگذاری ها از گروههای دیگر متفاوتند .

🔖 این گروه باید از طریق روابط عمومی در جریان حرکت ها و گرایش های افکار عمومی نسبت به سازمان خود و رقبا قرار گیرند، مواضع سازمان های رقیب و یا هم صنعت باید تشریح شود، اهداف و سیاست های روابط عمومی باید برایشان بیان شود و وضع روحی و علاقه مندی کارکنان به اهداف سازمانی باید مورد بررسی قرار گیرد.

🔖 در بخش کارکنان، ارایه و تبیین اهداف و سیاست ها و تحلیل اخبار و رویدادهای سازمان، ایجاد ارتباط چهره به چهره مدیران و کارکنان به منظور کسب تفاهم بیشتر و اشتراک مساعی و ارج نهادن به حرمت انسانی کارکنان وظیفه روابط عمومی است.

۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

🔺 هفت اشتباه مهم که مدیران تازه کار حداقل یکبار مرتکب می شوند

  1. سعی بر انجام تمام کارها توسط خود (عدم تفویض اختیار به زیردستان)
  2. بیشتر بر جزییات کارها متمرکز می‌شوند تا اهداف
  3. تقلید و کپی کردن از دیگران
  4. ایجاد تعهداتی که قادر به برآوردن آن نیستند
ادامه مطلب...
۳۰ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

نکات بسیار مهم در رویدادهای رسمی و حرفه ای

  1. هنگام پخش سرود ملی روی دو پای خود بایستید و دستان خود را چهار انگشت بر روی خط دوخت شلوار خود با جهت گیری شصت خود به سمت جلو قرار دهید. سر و گردن خود را بالا نگه دارید و نگاهتان را مستقیم به جلو نگه دارید. اگرچه قرار دادن دست بر روی قلب در مسابقات ورزشی مرسوم است و نشان از تعلق خاطر به میهن و نظام دارد ولیکن در جلسات رسمی چنین حرکتی عرف نیست.
  2. بهتر است پیش از حضور در مراسم اطلاعاتی در خصوص تاریخ، فرهنگ، اقتصاد، ... کشور میزبان جمع آوری کنید. استفاده از این اطلاعات در گپ و گفت با میزبان باعث خوشحالی و جذب وی می شود.
  3. در زمان ایستادن بر روی سن، روی یک پا نایستید. شما باید مستقیم و روی دو پای خود بایستید.
  4. درب های ورودی و یا خروجی را باید برای نفر پست سر نگهداشت و در مقابل چنین خدمتی باید متقابلاً تشکر نمود.
ادامه مطلب...
۲۹ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

تشریفات جلسات و ملاقات ها ی بین امللی

  1. تا حد امکان از ذکر نکات نامربوط با موضوع جلسه خودداری کنید.
  2. در برخی مجالس خصوصاً میزگردها و همایش ها، محل استقرار شرکت کنندگان از پیش تعیین می شود. پیش از نشستن نسبت به درستی محل استقرار خود اطمینان حاصل کنید.
  3. هنگام خوش آمدگویی، نباید خجالت کشید. بلکه باید با خوشرویی تعارف کرد و به آرامی لبخند زد. لبخند همیشه انسان را زینت می بخشد و شما را مصاحب خوبی برای دیگران می سازد.
  4. اگر در جمع، کسی عطسه کرد، لازم نیست توجه نمایید و ابراز لطف نمایید.
ادامه مطلب...
۲۸ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

بیشتر بدانیم

  1. رفتار نرم در مراودات، یک مهارت اوست.
  2. از قفل قوزک پا، و پای روی پا انداختن در جلسات رسمی پرهیزکنیم!
  3. به پشت کسی دست نزنیم!
  4. از درآوردن کت در جلسات رسمی تا قبل از این کار از سوی رؤسای جلسه بپرهیزیم.
  5. عدم قطع کلام دیگران حتی اگر مخالف باشید. یادداشت کنید، مناسب و خطاب به رییس جلسه پاسخ دهید.
ادامه مطلب...
۲۷ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

وظایف مقامات و دیپلمات ها در مأموریت و در ملاقات

  1. منافع عالیه دین و دولت و نظام و منافع ملی خود را بر هر چیز مقدم بدارد.
  2. اسرار دولتی را در حد توان حفظ نماید ولی در مقام گزارش و نقل، صادق باشد.
  3. معرف فرهنگ و ادب و شئون کشور خود باشد.
ادامه مطلب...
۲۴ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

آداب تلفن همراه از نگاه تشریفات

  1. تلفن همراه یک وسیله برای ارتباط اضطراری است.
  2. قبل از زنگ سوم به تلفن پاسخ دهید.
  3. بیش از دو بار به تلفن همراه کسی زنگ نزنید.
ادامه مطلب...
۲۳ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

نکات و آداب کارت معرف از نگاه تشریفات

  1. نیاز به کارت معرف به دلیل تردد مکرر به کشور های مختلف برای گسترش تجارت بین الملل یک ضرورت است.
  2. ترجمه کارت خود را به یک مترجم مسلط به زبان بسپارید.
  3. عناوینی مانند قائم مقام مدیرکل طرح و برنامه را درست برگردانیم.
ادامه مطلب...
۲۲ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

نقش روابط عمومی در مدیریت بحران

عدم انطباق بین نیازها و منابع؛ تغییر ناگهانی ، بروز حوادث غیرمنتظره و خطرناک و نداشتن اطمینان از اوضاع و بر هم خوردن تعادل را بحران می نامیم.

به عبارت دیگر تغییر ناگهانی، شدیدتر از حالت عادی و غافل گیری تهدیدآمیز، از جمله معیارهای تعریف بحران هستند.

براساس این تعریف در شرایط عادی، توازن بین نیازهای جامعه از یک طرف و توانمندیها و منابع موجود از طرف دیگر برقرار است اما با بروز شرایط بحرانی که می تواند نتیجه بروز هر اتفاق غیرعادی و پیش بینی نشده طبیعی و غیرطبیعی مانند زلزله، سیل و... باشد، به دلیل شرایط خاصی که بر جامعه تحمیل می شود دیگر توازن بین نیازها و منابع برقرار نخواهد بود.

چنانچه بخواهیم تعریفی دقیق از بحران ارایه دهیم باید آن را با توجه به تناسب شرایطی که افراد در آن قرار دارند تعریف کرد. به طور کلی، باید پذیرفت که ارایه یک تعریف مشخص از بحران، کار بسیار دشواری است و تعاریف ارایه شده نیز همگی نسبی هستند چرا که ممکن است موضوعی برای یک فرد، سازمان یا جامعه بحران باشد اما در جامعه دیگر بحران محسوب نشود. اما این نکته که در شرایط بحرانی باید اقدامات اساسی و جدی انجام شود تا شرایط، بحرانی تر نشود مورد پذیرش همه کشورها و مردم است زیرا شرایط بحرانی از شرایط عادی متمایز است.

پس می توان گفت هنگامی که مجموعه شرایط خاصی، روال متداول و پیش بینی شده جریان کار، فعالیت، تولید، خدمت رسانی ، زندگی، ارتباطات، تامین نیازهای عمومی، سلامت، محیط زیست و یا افکارعمومی را تغییر یکباره می دهد، در این حالت شرایط بحرانی بروز کرده است.

ادامه مطلب...
۲۱ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

دلیل استعفای رئیس روابط عمومی دونالد ترامپ

 

تنها سه ماه پس از استخدام به منظور بازسازی چهره عمومی مشکل ساز دونالد ترامپ، مدیر روابط عمومی او مایک دوبکه استعفا داد.

مایک دوبکه، یکی از استراتژیست های با تجربه و مشهور حزب جمهوری خواه است. استعفای او با هدف یک "تجدید سازمان" در واحد ارتباطات کاخ سفید - شامل طرح های پیشنهادی برای کمتر کردن نشست های خبری علنی و در مقابل دوربین، می باشد.

ادامه مطلب...
۱۷ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی