مبادلهی پوسترها یکی دیگر از روشهای به نمایش گذاشتن تبلیغات است. اگر مکان مناسب را برای نصب پوستر پیدا کنید، تبلیغات شما درمعرض دید عدهی زیادی از افراد قرار میگیرد و شناخته میشوید.
اشتراکگذاری
تا به حال برایتان پیش آمده که از دیدن یک پوستر تبلیغاتی حس خوبی بگیرید و تا مدتها در خاطرتان بماند؟ بین یک پوستر خوب و هوشمندانه تبلیغاتی و یک پوستر ضعیف و ناکارآمد تفاوت بسیار است. معمولا هوشمندی خاصی برای یک طراحی پوستر خوب خرج شده و جالب است که بدانید نتیجه چنین هوشی میتواند برای معرفی محصولتان شگفتانگیز باشد. در این مطلب برایتان از مزایای انتشار پوستر تبلیغاتی و روشهای ساخت حرفهای پوستر تبلیغاتی گفتهایم. با «چطور» همراه باشید.
مزایای استفاده از پوستر تبلیغاتی
پوستر تبلیغاتی یکی از رایجترین ابزارهای تبلیغات چاپی است که کسبوکارهای کوچک برای معرفی خود از آن بهره میبرند. یک پوستر تبلیغاتی در بردارندهی یک طراحی بصری، تصاویر، رنگ و توضیحات است. امکانی را فراهم میکند که از طریق آن میتوانید پیامی را برای معرفی کسبوکار خود منتقل کنید و همچنین باعث جلب توجه مخاطبان به رویدادهای شرکت شود. مانند سایر روشهای تبلیغاتی، استفاده از پوسترهای تبلیغاتی نیز مزایایی دارد که در ادامه چند مورد از آن را بیان میکنیم.
انعطاف در اندازه و شکل
پوسترهای تبلیغاتی را میتوانید در ابعاد مختلف و با شکلهای متنوع چاپ کنید. یک پوستر با ابعاد کاغذ A۴ را میتوانید در تابلوهای اعلانات نصب یا به عنوان تراکت پخش کنید.
انعطافپذیری در توزیع
پوسترها از نظر توزیع، انعطافپذیری خوبی دارند. در برخی از شهرها، مکانهای ویژهای برای تبلیغات و نصب پوسترها درنظر گرفته میشود. گاهی لازم است برای نصب یک پوستر در یک مکان خاص، مجوزهای لازم را بگیرید. حتی ممکن است نیاز داشته باشید که از یک کسبوکار خصوصی اجازه بگیرید و پوستر خود را در وبسایت آنها به نمایش بگذارید. حتی گاهی لازم است برای این کار، هزینه کنید. با وجود تراکتپخشکنها یا کارگرهای ساعتی، میتوانید با کمترین هزینه، توزیع پوسترها را انجام دهید. وقتی هزینههای این روش را با هزینههای چاپ تبلیغات در یک مجله و بازتاب هر کدام را باهم مقایسه میکنید، پی میبرید که ارزانترین و تأثیرگذارترین روش تبلیغات است.
ارائهی طولانیمدت و مداوم
پوسترها قابلیت دسترسی در ۲۴ ساعت شبانهروز و ۷ روز هفته را دارند و نسبت به دیگر تبلیغات چاپی، بیشتر درمعرض دید قرار میگیرند.
راه ارتباطی مقرونبهصرفه
چاپ پوسترهای تبلیغاتی، یکی از ارزانترین روشهای تبلیغات چاپی است و نسبت به تبلیغات در روزنامه و مجله، نرخ بازگشت سرمایه بیشتری دارد. چاپ پوستر بسته به اندازه و تعداد پوسترها و طراحی آنها، هزینهی متفاوتی دارد و معمولا بسیار مقرونبهصرفه است؛ درحالیکه تبلیغ در یک مجله ممکن است میلیونها تومان برای شما هزینه داشته باشد.
چطور پوستر تبلیغاتی اختصاصی خود را تهیه کنیم؟
گرچه در سالهای اخیر، تبلیغات هم مثل سایر موارد، پیشرفتهای زیادی کرده است و از جدیدترین ابزارهای فناوری بهره میبرد، ولی پوسترهای تبلیغاتی چاپی هنوز هم مورد استفاده قرار میگیرند و یکی از مؤثرترین روشهای تبلیغ هستند. از پوستر تبلیغاتی برای معرفی هر کسبوکار و رویدادی میتوان استفاده کرد. برای مثال آغاز به کار یک مغازه یا اجرای یک نمایش گروهی یا حتی اطلاعدادن در مورد تشکیل کمپینهای سیاسی و… .
شروع به کار
۱. ابتدا تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی را میخواهید از طریق پوستر منتشر کنید. این مورد دقیقا به آن چیزی که قصد تبلیغش را دارید، بستگی دارد. اگر برای مغازه یا کسبوکار خود تبلیغ میکنید، باید موقعیت جغرافیایی، ساعت کار و اطلاعات تماستان را در پوستر ذکر کنید. اگر برای یک گروه یا سازمان تبلیغ میکنید، باید زمان و مکان دقیق رویداد مورد نظر یا ملاقات با خودتان را مشخص کنید. هر اطلاعاتی که بینندهی پوستر باید بداند، حتما در پوستر وارد کنید.
۲. تصمیم بگیرید که در چه محدودهی جغرافیایی تبلیغات داشته باشید. شناخت بازار یکی از حیاتیترین مواردی است که در روشهای مختلف تبلیغات، باید مدنظر قرار دهید. در این مورد، شناخت بازار مشخص میکند که پوسترهای آماده شده را کجا باید نصب کنید و چه لغاتی را برای بیان هدف خود به کار ببرید. برای مثال اگر میخواهید خدمات نمونهخوانی را برای فارغالتحصیلان رشتهی خاص تبلیغ کنید، استفاده از کلماتی مثل «تز» توجه آنها را بیشتر از کلمهی «مقاله» جلب میکند. ابتدا تصمیم بگیرید که محدودهی جغرافیایی مورد نظر شما برای تبلیغات کجاست؟ سپس استراتژی مناسب را برای انتخاب کلمات، تصاویر و طراحی پوستر بهکار بگیرید. باید آنها را بهنحوی انتخاب کنید که مناسب مخاطب مورد نظرتان باشد و توجه آنها را جلب کند.
۳. در مورد محل تبلیغات و نصب پوسترها تصمیم بگیرید. این مورد بعد از مشخصکردن منطقهی جغرافیایی مورد نظر برای تبلیغ، تاحدودی مشخص میشود. برای تصمیمگیری در این مورد باید ارتباط مخاطبان با موضوع مورد نظر را درنظر بگیرید. برای مثال تبلیغ اجرای زندهی یک گروه موسیقی سنتی را نباید در پیشدبستانیها و مهدکودکها نصب کنید.
شما هم تصمیم بگیرید که تبلیغاتتان برای مخاطب باید همراه با چه موضوعی بیان شود. برای نمونه اگر برای مغازهی خود تبلیغ میکنید، احتمالا دوست دارید افرادی را نشان دهید که با رضایت کامل و لبخندی بر لب درحال خرید از فروشگاهتان هستند. به این طریق به مخاطب، این پیام را ارسال میکنید که خرید از مغازهی شما، احساس خوبی در آنها ایجا میکند.
خرید سگ آپارتمانی شی واوا
خرید سگ نگهبان گریت دین
خرید سگ آپارتمانی پامرانین
خرید سگ نگهبان هاسکی