پیشرفتهای صورت گرفته در دنیای مجازی موجب بروز تغییرات زیادی در سبک زندگی امروزی ما شده است. این تغییرات تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی ما را متاثر ساخته و روابط عمومی نیز به عنوان یکی از وجهههای زیست سازمانی، از این تغییرات بیبهره نمانده است؛ به شکلی که استفاده صحیح از شبکههای اجتماعی و پیامرسانها، یکی از بخشهای مهم روابط عمومی محسوب میشود.
گستردگی بسترهای ارتباطی، فعالیت در فضای روابط عمومی دیجیتال را کمی پیچیدهتر ساخته است اما همگام با توسعه شبکههای اجتماعی و بسترهای روابط عمومی دیجیتال، ابزار های مدیریتی این فضا نیز رشد معناداری داشته است.
به عنوان مثال، تمسا یکی از ابزارهایی است که به تازگی به بازار معرفی شده و در مدتی کوتاهی توانسته است بخش اعظمی از نیازهای فعالان روابط عمومی را برطرف سازد. از امکانات این پلتفرم میتوان به جستجوی جامع در تمامی بسترهای دیجیتال، تحلیل کامنت و پست، انتشار زماندار محتوا در رسانههای دیجیتال و رصد اکانتهای دیجیتال سازمانی اشاره کرد.