بعضی از اصول پیشنهادی برای تدوین نظامنامه اخلاقی روابط عمومی در ایران، عبارتند از:
1. عدم استفاده از دروغ، دلایل ظاهر فریب و مستندات تحریف شده در فعالیت های ارتباطی.
2. مواجهه با مخاطبان، همکاران و مدیران برحسب موازین اخلاق و انصاف.
3. رازداری و حفظ اسرار سازمان و مخاطبان.
4. خودداری از نشر اطلاعات خلاف واقعیت و دادن تعهد مبنی بر انجام
تحقیق و کسب اطمینان در مورد صحت مطالب قابل انعکاس.
5. دادن تعهد مبنی بر عدم دریافت هدایا یا حقالزحمه از مخاطبان
6. خودداری از جریحه دار ساختن احساسات عمومی.
7. اقناع مخاطب.
8. ایمان به حقانیت مخاطب و داشتن رفتار اخلاقی با مخاطبان.
9. عدم توسل به ترفندهای تبلیغاتی برای فریت افکار عمومی.
10. پرهیز از تطمیع یا تهدید رسانهها در مورد دادن آگهی یا قطع آن.