اصل اول: همیشه به دنبال حقیقت باشید
یکی از اساسی ترین قواعد روابط عمومی
این است که حقیقت را بگویید. همیشه شرایط خاصی وجود دارند که حقایق به نفع
ارباب رجوع نیستند، در این موارد باید به جای بیان نادرست حقایق، از ابراز
نظر اجتناب کرد.
اصل دوم: همیشه آنچه در ذهن دارید را بگویید
مشاوران روابط عمومی باید همیشه آنچه در ذهن دارند را بیان کنند. نه تنها
وقتی از آنها درخواست مشاوره می شود بلکه حتی وقتی از آن ها درخواستی صورت
نمی گیرد. وظیفه شما به عنوان مشاوران روابط عمومی این است که بلند و واضح
به ارباب رجوع مشاوره های اخلاقی که به نفعش است دهید حتی اگر او نخواهد آن
ها را بشنود. در ازای همین خدمات است که شما حقوق دریافت می کنید.
اصل سوم: پاسخگوی رسانه ها باشید
اگرچه رسانه ها ممکن است برای حرفه روابط عمومی و ارزش های آن که در 100
سال اول تشکیل یافت و در طی آن حفظ شد، گیج کننده باشد، متخصصان روابط
عمومی باید نگرشی مثبت داشته باشند.