🔖 داشتن تفکر ژورنالیستی و ناآشنایی با تفکر بازاریابی
👈🏻 امروزه کارشناسان #روابط_عمومی نه تنها باید ذهنیتی ژورنالیستی داشته باشند، بلکه باید همانند یک بازاریاب فکر کنند و هنگام انتقال پیام خود، میان این دو توازن برقرار کنند.
🔖 تنفر از ریاضیات
👈🏻 فعالان این حوزه گه گاه اذعان می کنند که به دلیل بی علاقگی یا تنفر از ریاضیات و آمار، وارد حوزه روابط عمومی شده اند. اما تدوام این تفکر در شرایط فعلی، اعتبار این حوزه را خدشه دار می سازد. در شرایط کنونی کسب و کار، توانایی ارزیابی، تحلیل و اندازه گیری نتایج، امری ضروری محسوب می شود.
🔖 هراس از اقرار به شکست
👈🏻 زمانی که نتایج برنامه های روابط عمومی ناموفق است، باید اعتماد به نفس کافی برای اقرار به شکست وجود داشته باشد و هر زمان که لازم است، برنامه ها از ابتدا تنظیم شوند.
🔖 ناموفق بودن در ارزیابی
👈🏻 اگرچه مقایسه حوزه روابط عمومی و تبلیغات همانند مقایسه سیب و پرتقال است، اما حوزه روابط عمومی قابل ارزیابی است. برای آنکه حوزه روابط عمومی همتراز با سایر حوزه ها و رشته ها در نظر گرفته شود، متخصصان این حوزه باید توانایی ارزیابی کمیت و کیفیت فعالیت های خود را داشته باشند. امروزه، اینترنت و رسانه های اجتماعی فرصتی مقرون به صرفه را برای انجام چنین کاری فراهم کرده است.
🔖 پرداختن به موضوعات برجسته و بی خطر
👈🏻 گاهی نیاز است که در حوزه روابط عمومی به موضوعات و برنامه هایی ریسک پذیر پرداخته شود، اما باید به عنوان ریسک هایی در نظر گرفته شوند که حتما از پشتوانه تحقیقاتی و تحلیلی بهره مند هستند.
🔖 عدم اعتماد به نفس و خودکم بینی
👈🏻 در گذشته غالبا حوزه های روابط عمومی و بازاریابی جدا از یکدیگر در نظر گرفته می شدند. اما در فضای رسانه ای نوین و کم رنگ تر شدن این مرزبندی ها، فرصتی مغتنم برای کارشناسان روابط عمومی به منظور فعالیت در سایر حوزه ها فراهم شده است. البته برای انجام چنین کاری، کارشناسان این حوزه باید اعتماد به نفس داشته و در مورد سایر حوزه ها نیز آموزش ببینند.
🔖 راضی بودن از جادوی دقیقه نود
👈🏻 اکثر حرفه ای های روابط عمومی به این موضوع افتخار می کنند که این توانایی را دارند تا در آخرین لحظه، ایده هایی شگفت انگیز ارایه دهند. اما هنگام فعالیت در حوزه های بزرگتر بازاریابی باید روند کار از قبل برنامه ریزی شود و اقدامات متناسب با سایر حوزه ها هماهنگ شوند و به گونه ای رفتار شود که حوزه راوبط عمومی به صورت جداگانه از سایر حوزه ها در نظر گرفته نشود.
البته از لباس متحدالشکل و برخی شواهد دیگر می توان حدس زد...
به ما سر بزنید.