با شروع از فرضیه پایه که روابط عمومی را میتوان به عنوان یک نوع تخصصی از ارتباطات بهتر درک کرد، مشارکتکنندگان در این کتاب روابط عمومی را بهعنوان قلمروی حیاتی و مهمی برای توسعه تحقیق و نظریه ارتباطات بنا نهادند.
از طریق استفاده از نظریههای ارتباطات، آنها تلاش کردند تا اقدامات روابط عمومی را توضیح دهند و پیشبینی کنند و سپس از این اقدامات برای توسعه نظریههای ارتباطات استفاده کنند. بحثهای آنها در سه دسته متمایز قرار میگیرد: ابر نظریه، نظریه و مثالهایی از کاربردهای نظریهها. کتابی ایده آل برای متخصصان و دانشجویان ارتباطات، روزنامهنگاری و زمینههای مرتبط.