برای مبتدیان، فضای رسانه جدید، تریبون های بیشتری را برای ارتباطات ایجاد کرده است. برای ارتباط گران، فرصت های فوق العاده ای برای مهار کردن این چندگانگی و فراوانی اطلاعات به مخاطبان هدف وجود دارد. روزنامه نگاران شهری و توسعه دهندگان محتوای رسانه راه های بیشتری برای انتشار پیام خود نسبت به گذشته خواهند داشت و رشد کانال های رسانه جدید تاثیر آن ها را بیشتر خواهند کرد و موجب افزایش خلاقیت شان خواهد شد. پویایی شناسی اعتماد- که احتمالا ضروری ترین جز در حرفه روابط عمومی می باشد- امروزه به طور اساسی تغییر کرده است. نسل جدید کامپیوتری انصاف بیشتری در خرد جمعی از جمعیت آنلاین، مانند آن چه در بلاگ های گروهی، و مباحثات آنلاین، پیدا می شود نسبت به اصوات ایزوله در رسانه سنتی، دارند.

کاربران در حال بلاگ کردن درباره تجربیات زندگی خودشان هستند- و این گاهی شامل تجربیات مربوط به محصولات و خدمات همراه می باشد. آن ها در حال شکل دادن اجتماعات انلاین هستند- و گاهی، این به معنی ایجاد اتفاقی گروه هایی با محصول مشترک از الگوهای خدماتی مصرفی می باشد. نسل آینده کاربران را می توان به عنوان افرادی قابل و کارآ در خلق محتوا، بازاریابی که به طور آنلاین قادر به اتصال با دیگر افراد و شرکت ها برای ایجاد اجتماعات ایجاد تاثیر دانست که صدای خود را به گوش خواهند رساند.

اندازه و تنوع بخشیدن به مکالمات آنلاین همچنین به گروه ها و اجتماعات چندگانه با موقعیت مناسب منتهی خواهد شد که از طریق تاکتیک های سنتی روابط عمومی مانند انتشار مطبوعات و حتی تبلیغات متداول، قابل دسترسی نخواهد بود. همزمان با ایجاد چالش برای متخصصان روابط عمومی، موجب ایجاد فرصت های فوق العاده می شود که می تواند به نفع یا به ضرر شما کار کند. شما اختیار دارید که آن ها را درک کنید و بفهمید قبل از این که روند غالب شوند؛ و از آن ها به طور راهبردی و مسولانه به نفع سازمان، مشتریان یا سهامداران خود استفاده کنید.

سازمان، مشتریان و حتی طرفداران شما بیشتر از همیشه دقیق و خواهنده هستند، .....و امروزه کاری که شما انجام می دهید- اداره ارتباطات از طریق راهبردهای موثر ارتباطات- بیشتر از پیش پیچیده و ضروری شده است.