اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

انتشارات الکترونیک در روابط عمومی

انتشار از دیرباز وسیله ای برای تخلیه آنچه در ذهن آدمی می گذرد بوده و بـــه فرد توانایی می دهد تا ایده ها، عقاید، داستانها و هرآنچه به آن می اندیشد را در معرض دید عموم قرار دهد. اما انتشارات الکترونیکی صدها بار این کار را آسانتر کرده است.

انتشارات الکترونیکی، فرآیند تولید و اشاعه اطلاعات از طریق ابزار الکترونیکی شامل پست الکترونیکی و وب است. هزینه پایین این روش، امکان انتشار هر مطلبی و جذب میلیون ها خواننده از مشخصات اصلی آن است. خبرنامه الکترونیکی، دیسک نوری، کتاب های الکترونیکی، پروتکل های انتقال فایل (FTB) سیستم تابلو اعلانات (BBS) و گروه های مباحثه ای اینترنتی در واقع تمام آن چیزی است که بصورت غیرچاپی در محیط وب عرضه می شود.

جامعه اروپا انتشار الکترونیکی را هر نوع مطلب رسانه غیرچاپی که بتواند به صورت الکترونیکی ذخیره، تحویل و مورد استفاده قرار گیرد، تعریف کرده است.

ادامه مطلب...
۲۹ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

هشت راه برای مقابله با یک بحران

چگونه می توان یک معذرت خواهی واقعی را اجرا کرد و همچنان سطح آسیب را کنترل کرد؟ این جایی است که برنامه ارتباطات موثر می تواند موثر واثع شود:

1. عذرخواهی کن
پذیرش مسئولیت، اقدام و اطمینان از اینکه شرکت از این موضوع آموخته است، رهبری ارتباطات کلیدی را نشان داد.

2. تمام نظرات را بنویس
پاسخ دادن به کسانی که با موضع شما مخالف هستند، همان قدر مهم است که به کسانی که از شما حمایت هستند می کنند.

3. اول گوش کن، آخر صحبت کن
بهترین کاری که می توان انجام داد، رفتن به یک تور گوش دادن برای جمع آوری اطلاعات است.

 4. یک گام به عقب بردارید
هر برنامه ای که شامل عذرخواهی باشد باید با عذرخواهی آغاز شود. خیلی ساده؟ خوب، آنها می گویند ساده ترین چیزها اغلب دشوار است. حوادث اتفاق می افتند و اشتباهات رخ می دهند. بنابراین، چگونه می توان این فرایند ارتباطی را مدیریت و هدایت کرد؟ قبول خطا.

5. قدم بعدی را پیش بینی کنید
مسئولیت اقدامات یک سازمان و شرکت به عهده مدیر عامل و رییس آن در یک بحران است. با این حال، من یک سیستم بازخوردی را در اختیار ندارم تا گفت و گو را ادامه دهم. آیا یک آدرس ایمیل وجود دارد تا مشتریان بتوانند شکایت کنند؟ ...

6. صادق و روراست باشید
مهمترین چیزی که می توان در هر شرایط بحرانی انجام داد این است که واقعی باشید. اطمینان حاصل کنید که شما در تمام تعاملات خود در طول فرایند صادق هستید و این چیزی است که ممکن به خاطر آن بخشیده می شوید.

 7. مسئولیت پذیری باشید
افراد و شرکت ها هر دو اشتباه می کنند. مهمترین چیز مسئولیت پذیری و پذیرش اشتباه است. بهترین کاری که یک رهبر می تواند انجام دهد این است که به سرعت، جدی و بدون تردید عذرخواهی کند.

8. فعال باشید و برای عدم تکرار اشتباه، راه حل ارایه و به آن عمل کنید.

۲۷ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

9 نکته کلیدی از دومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی

1. تاریخ روابط عمومی، تاریخ نبرد برای واقعیت است/ نگرش های سنتی را تغییر دهیم.
دو نگاه در تعریف روابط عمومی حاکم است. نگاه سنتی که اساس آن انتقال داده ها از سازمان به اجتماع و بالعکس است که این نوع نگرش در دنیای امروز با چالش مواجه است و دچار بحران جدی است. اکنون نیز نوع جدیدی از نگرش در ارتباطات بوجود آمده، به طوری که نوع تعامل مردم و حکومت را هم تغییر داده است.

بنابراین مادام که نگاهمان به مخاطبان نگاهی از بالا به پایین باشد، توفقیات اثرگذاری را شاهد نخواهیم بود.

هنر روابط عمومی آن است با تغییر نگرش های سنتی و همگام با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، رسالت ها و اهداف منطبق با فلسفه وجودی خود را دنبال کند.

2. شکل گیری جامعه مدنی مستلزم روابط عمومی ارتباط گستر است.
حق زیستن، حق اندیشیدن، حق آموختن، حق سلامت، حق تعالی و منزلت، حق انتخاب، حق توسعه و پیشرفت، حق شادی، حق دانستن، حق مشارکت، حق صلح و امنیت، حق اعتراض، حق بیان، حق حریم خصوصی، حق عدالت و برابری، حق رفاه و برخورداری از جمله ارکان حقوق شهروندی است.

ادامه مطلب...
۲۲ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی

 در حالی که در گذشته مسئولیت بهبود شرایط زندگی مردم به طور عمده از وظایف دولت ها محسوب می شد، با توجه به نیاز روزافزون جوامع، نگاه ها در حال تغییر جهت از دولت ها به افراد و شرکت ها بوده و روی کسب و کارها متمرکز شده است؛ به گونه ای که شرکت های مترقی به دنبال متمایز کردن خود از سایرین، به لحاظ میزان درگیر بودن و توجه به مسئولیت های اجتماعی هستند.

در این میان رویکرد خلق ارزش مشترک با جامعه و مسئولیت پذیری اجتماعی (رابطه برد-برد) یکی از ارکان مد نظر مدیریت عالی این سازمان ها بوده است. چرا که اعتقاد بر این است که منظور از مسئولیت اجتماعی، پیوستگی و اتحاد میان فعالیت‌ها و ارزش‌های سازمان به گونه‌ای است که منافع کلیه ذی نفعان شامل سهامداران، مشتریان، کارکنان، تامین-کنندگان و عموم جامعه، در سیاست‌ها و عملکرد سازمان منعکس گردد.

به عبارت دیگر سازمان باید همواره خود را جزئی از اجتماع بداند و نسبت به جامعه احساس مسئولیت داشته باشد و در جهت بهبود رفاه عمومی به گونه‌ای مستقل از منافع مستقیم شرکت، تلاش کند. سازمان‌های موفق در کسب و کار و تولید سود در جهان، نه تنها در زمینه تنوع محصولات و کشف بازارهای جدید و ایجاد نیاز‌های نوین موفق و سرآمد بوده‌اند، بلکه در عرصه همزیستی مسالمت‌آمیز و همدلی با جامعه پیرامونی خود و همچنین رعایت استانداردهای زیست محیطی اقدامات مؤثری انجام داده و به توفیقاتی نائل شده‌اند.

ادامه مطلب...
۲۰ خرداد ۹۷ ، ۰۷:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

روابط عمومی با مردم معنا می شود

پیش‌ازاین نوشتم که واژه دولت پاسخگو برای مردم فقط می‌تواند در روابط عمومی‌های سازمان‌ها، نهادها، وزارتخانه‌ها و آنچه بدنه دولت و حتی غیردولت نامیده می‌شود، معنا پیدا کند.

درواقع مدیر روابط عمومی بااتصال به رأس هرم هر سازمان و حضور در تمامی جلسه‌های شورای معاونان و جمع‌آوری همه اطلاعات لازم از همه مدیران و کارشناسان، خط اصلی ارتباط با مخاطبان و رسانه‌ها خواهد بود.
 حال در تشکیلاتی اگر وزیر یا معاونان یا مدیران و کارشناسان، اداره روابط عمومی و تشکیلات آن را قبول نداشته باشند و آن را فقط در حد تشریفات ببینند، دیگر روابط عمومی پاسخگو معنا نخواهد داشت.
روابط عمومی‌ها سخنگوی سازمان‌ها هستند؛ اگر مسئولان بالاتر بگذارند، اما متاسفانه به دلایل گوناگون گاهی وظیفه سخنگویی از مدیران روابط عمومی‌ها گرفته می‌شود و خود مسئولان بالاتر در نقش سخنگویی حاضر می‌شوند یا آنقدر روابط عمومی‌ها ضعیف انتخاب می‌شوند که اصلا نمی‌توانند در چنین جایگاهی قرار گیرند و متاسفانه در بسیاری از مواقع هم به بازی مشورتی گرفته نمی‌شوند.
آیا می‌شود کسی که سخنگوی دولت است، نتواند در جلسه هیات دولت حضور پیدا کند یا نتواند پس از پایان جلسه هیات دولت اطلاعات لازم را از سایر وزیران جمع‌آوری کند و به مردم بدهد. در بسیاری از روابط‌عمومی‌هایی که در داخل دولت و در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها وجود دارند، هنوز با مشکل شناخت نداشتن مدیران از مقوله روابط عمومی روبه‌رو هستیم.
ادامه مطلب...
۱۹ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

مشارکت سازمانی در دیپلماسی عمومی

تمام اعضای شرکت کننده در یک تحقیق گزارش دادند که شرکت هایشان در حال حاضر در فعالیت های دیپلماسی عمومیایالات متحده شرکت نمی کنند.

نتایج نشان داد که چهار دلیل مقوله ای برای عدم مشارکت وجود دارد:

 اولاً، آنها این برداشت را دارند که بنا به منافع استراتژیک یا مالی شرکت هایشان اقتضا نمی کند که در فعالیت هایی شرکت کنند که تصویر و شهرت ایالات متحده را در خارج از کشور ترویج می کنند.

یکی از اعضا ابراز داشت که ساده لوحانه است فرض کنیم که شرکت های آمریکایی ممکن است مزایای مربوط به مشارکت مستقیم در دیپلماسی عمومی ایالات متحده را درک کنند. "اگرچه در یک دنیای آرمانی، این پاسخها همان چیزی هستند که همه قبولش دارند، اما واقعیت این است که شرکت ها مسائل بسیار مهمی برای مقابله با آن دارند که همبستگی بسیار زیادی با شهرت شرکت دارند."

دیگری گفت: "شرکت های دولتی مسئولیتی در قبال سهامداران خود دارند و بنابراین اساساً بر روی طرح ابتکاری خود تمرکز می کنند."

ادامه مطلب...
۱۳ خرداد ۹۷ ، ۰۷:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

آثار ساخت ایران مال

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره پروژه ایران‌مال گفت: متراژ و تراکم احداث شده و سطح اشغال در حد مجاز پروانه‌های صادره است.محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره بررسی پرونده ایران‌مال واقع در منطقه ۲۲ تهران اظهار کرد: یکی از رویکردهای کمیسیون شهرسازی و معماری بررسی پرونده‌های شهرسازی در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس است که می‌تواند تبعات مختلفی را در مقیاس محله و شهر داشته باشد.

وی‌ ادامه داد: در پروژه ایران‌مال طی سه هفته گذشته سازمان بازرسی شهرداری تهران در راستای ایفای نقش نظارتی خود ورود داشته و نامه‌ای را در این‌خصوص به ریاست شورای شهر ارجاع داده و نهایتا ریاست شورا نیز این نامه را به کمیسیون معماری و شهرسازی، معاونت نظارت و کمیسیون بودجه ارسال کرده است تا بررسی جامعی داشته باشند و گزارش نهایی را به شورا ارائه کنند.وی افزود: شائبه تخلفات احتمالی درباره این پروژه مطرح شد که بخش عمده‌ای از آنها پاسخ داده شده و در واقع رفع ابهام شد و برای اینکه اعضای شورا در جریان جزئیات باشند، بازدید میدانی نیز از پروژه ایران‌مال داشته‌ایم و نهایتا در آن جلسه که در ایران‌مال برگزار شد، چنین جمع‌بندی شد که اشکالاتی که در نحوه گزارش‌دهی شهرداری منطقه وجود دارد با حضور نمایندگان فنی پروژه رسیدگی و یک گزارش مبتنی بر واقعیت را به شورا ارائه دادند.

ادامه مطلب...
۱۰ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

واحدهای "ایران مال" فروشی نیست

فاز نخست بازار بزرگ ایران یا همان ایران مال تا چند ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. برای ساخت این مگامال که در غرب تهران (منطقه ۲۲) واقع شده طی شش سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. نکته اینجاست که واحدهای این مجموعه بزرگ تجاری قرار نیست برای فروش واگذار شوند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی بازار بزرگ ایران مال، بزرگ‌ترین مال خاورمیانه در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در انتهای غربی بزرگراه همت بنا شده که با توجه به کاربری‌های مختلف آن در حوزه‌های مختلف تجاری، فرهنگی، تفریحی، ورزشی و ... در دنیا کم‌نظیر است.

این مجموعه بزرگ که به دست توانای مهندسان ایرانی و با مشاوره شرکت‌های مطرح خارجی در حال تکمیل است، از امکانات متنوع و بی‌نظیری برخوردار است که در وهله نخست می‌تواند شاهکاری از معماری و مهندسی سازه ایرانی قلمداد شود. بازار بزرگ ایران با ترکیبی از سازه‌های اسلامی و مدرن توانسته گوشه‌ای از عظمت و ظرافت معماری ایرانی را به رخ جهانیان بکشد. در واقع این مجموعه با بهره‌گیری از معماری اصیل ایرانی و به ویژه سبک سازه بازارهای سنتی شهرهای مختلف تلاش کرده آنها را در یکجا گردهم آورده و ایران کوچک را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهد. پرواضح است که این مجموعه علاوه بر بازدیدکنندگان ایرانی، از جذابیت‌های بصری بسیاری برای توریست‌های خارجی هم برخوردار خواهد بود.

ادامه مطلب...
۰۹ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

متراژ و تراکم احداث شده و سطح اشغال در حد مجاز پروانه‌های صادره است

محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره بررسی پرونده ایران‌مال واقع در منطقه 22 تهران اظهار داشت: یکی از رویکردهای کمیسیون شهرسازی و معماری بررسی پرونده‌های شهرسازی در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس است که می‌تواند تبعات مختلفی را در مقیاس محله و شهر داشته باشد.

وی‌ ادامه داد: در پروژه ایران‌مال طی سه هفته گذشته سازمان بازرسی شهرداری تهران در راستای ایفای نقش نظارتی خود ورود داشته و نامه‌ای را در این خصوص به ریاست شورای شهر ارجاع داده و نهایتاً ریاست شورا نیز این نامه را به کمیسیون معماری و شهرسازی، معاونت نظارت و کمیسیون بودجه ارسال کرده است تا بررسی جامعی داشته باشند و گزارش نهایی را به شورا ارائه کنند.

سالاری افزود: در همین راستا با تعدادی از همکاران شورا، شهردار منطقه 22 و معاونت شهرداری و معماری شهرداری تهران جلساتی برگزار سوالاتی در مورد ابعاد مختلف این پروژه و نحوه صدور پروانه مطرح شد.

وی افزود: شائبه تخلفات احتمالی درباره این پروژه مطرح شد که بخش عمده‌ای از آنها پاسخ داده شده و در واقع رفع ابهام شد و برای اینکه اعضای شورا در جریان جزئیات باشند بازدید میدانی نیز از پروژه ایران‌مال داشته‌ایم و نهایتاً در آن جلسه که در ایران مال برگزار شد، چنین جمع‌بندی شد که اشکالاتی  که در نحوه گزارش دهی شهرداری منطقه وجود دارد با حضور نمایندگان فنی پروژه رسیدگی و یک گزارش مبتنی بر واقعیت را به شورا ارائه دادند.

ادامه مطلب...
۰۹ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

چهار درس روابط عمومی برای کسب و کار

 نیک سابان- نیک سابان در آلاباما یکی از چیزهای معدودی به شمار می رود که کاملا شناخته شده است. او یک مربی قهرمانی، یک همکار مسلط و یک عاشق کیک خامه ای بلغور دار است و در کنار این ویژگی ها ویژگی های بسیار دیگری دارد که باعث اطاله کلام می شود.

اما سابان همچنین شهرتی را برای تعاملاتش با رسانه بدست آورده است. یک جستجوی کوچک در یوتیوب برخی از پاسخ های خراش دهنده، ستیزه جویانه و اغلب خنده دار وی را در کنفرانس های مطبوعاتی نشان می دهد.

حتی اگر سابان توانسته باشد با متفاوت بودن در رسانه شهرتی را کسب کند، درس های خوبی است که می تواند از موفقیت ها و اشتباهات وی در روابط عمومی آموخت. در طول بازدید سابان از یک مناسبت رسانه ای، وی به برخی از نکات اشاره کرد که در این نوشتار به آنها می پردازیم. این موارد درس هایی را به  روابط عمومی های شرکت ها می دهد که می توان از آنها آموخت.

ادامه مطلب...
۰۸ خرداد ۹۷ ، ۰۷:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی