اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

بسته رسانه ای

سته رسانه ای خود را بین خبرنگاران حاضر در رویداد پخش کرده و سپس آن را - از طریق پست، پیک یا پست الکترونیک - به مخاطبینی که نتوانستند در رویداد شرکت کنند ارسال نمایید.


یک بسته رسانه ای شامل اطلاعات سوابق می باشد که به خبرنگاران برای نگارش گزارش خود از جمله موارد ذیل کمک می کند:
• بیانیه خبری.
• خلاصه ای از پروژه ها و طرحها.
• اطلاعات سوابق سازمان (مشخصات).
• گزاره برگی در خصوص عملکرد، دستاوردها و ذینفعان سازمان؛
• عکس همراه با توصیفی که هویت افراد حاضر در عکس و آنچه که در عکس در حال اتفاق است را تعیین می کند.

۳۱ تیر ۹۷ ، ۰۷:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

حفظ اصول روابط عمومی

اصل اول: همیشه به دنبال حقیقت باشید
 یکی از اساسی ترین قواعد روابط عمومی این است که حقیقت را بگویید. همیشه شرایط خاصی وجود دارند که حقایق به نفع ارباب رجوع نیستند، در این موارد باید به جای بیان نادرست حقایق، از ابراز نظر اجتناب کرد.

اصل دوم: همیشه آنچه در ذهن دارید را بگویید
مشاوران روابط عمومی باید همیشه آنچه در ذهن دارند را بیان کنند. نه تنها وقتی از آنها درخواست مشاوره می شود بلکه حتی وقتی از آن ها درخواستی صورت نمی گیرد. وظیفه شما به عنوان مشاوران روابط عمومی این است که بلند و واضح به ارباب رجوع مشاوره های اخلاقی که به نفعش است دهید حتی اگر او نخواهد آن ها را بشنود. در ازای همین خدمات است که شما حقوق دریافت می کنید.

اصل سوم: پاسخگوی رسانه ها باشید
اگرچه رسانه ها ممکن است برای حرفه روابط عمومی و ارزش های آن که در 100 سال اول تشکیل یافت و در طی آن حفظ شد، گیج کننده باشد، متخصصان روابط عمومی باید نگرشی مثبت داشته باشند.
 

۳۰ تیر ۹۷ ، ۰۷:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

وبسایت و ویژگی های آن در روابط عمومی

وبگاه، تارگاه، تارنما، سایت (به اشتباه) یا وب‌سایت (به انگلیسی: Website) مجموعه‌ای از صفحات وب حاوی محتوای مالتی‌مدیا است که دارای یک دامنه اینترنتی یا زیردامنه اینترنتی مشترک‌اند و توسط حداقل یک سرور وب انتشار داده می‌شود وبگاهها روی شبکه پروتکل اینترنت مثل شبکه اینترنت یا شبکه محلی قرار می‌گیرد. صفحه وب سندی است که معمولاً به صورت اچ‌تی‌ام‌ال نوشته می‌شود و همواره با استفاده از پروتکل اچ‌تی‌تی‌پی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. پروتکل اچ‌تی‌تی‌پی اطلاعات را از کارساز وبگاه به مرورگر وب کاربر منتقل می‌کند تا این اطلاعات برای کاربر نمایش داده شوند.

وبگاهها نقشهای مختلفی دارند و به حالتهای گوناگونی به کار می‌روند. یک وبگاه ممکن است یک وبگاه شخصی، یا یک وبگاه تجاری یا یک وبگاه دولتی یا متعلق به یک سازمان غیرانتفاعی باشد. همه وبگاهها در کنار هم یک تار جهان‌گستر بزرگ از اطلاعات را درست می‌کنند.

اجزای سازنده وبگاهها صفحه‌های وب هستند که با یک زبان نشانه‌گذاری ابرمتن (اچ‌تی‌ام‌ال، اکس‌اچ‌تی‌ام‌ال) فرمت‌دهی شده‌اند. دسترسی به صفحات وبگاه از طریق یک ریشه مشترک یوآرال با نام صفحه اصلی امکان‌پذیر است که این صفحه اصلی از لحاظ فیزیکی روی همان کارساز قرار می‌گیرد. آدرسهای صفحات آنها را به صورت هرمی سازماندهی می‌کنند اگرچه ابرپیوندهای موجود میان‌شان تعیین می‌کنند که چگونه کاربر اطلاعات را ببینند و چگونه ترافیک وب، بین بخشهای مختلف وبگاه پخش شود.

ادامه مطلب...
۲۷ تیر ۹۷ ، ۰۸:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

کتابخوانی در مرکز خرید ابتکار جالب بازار بزرگ ایران

مطالعه در ایران از جمله مسائلی است که همواره از آن به عنوان یکی از دغدغه های فرهنگی کشور یاد می شود. البته این مساله مختص زمان و دوره خاصی نبوده و همانطور که گفته شد به مشکلات فرهنگی آن در جامعه طی ادوار مختلف باز می گردد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند این مشکل فقط مربوط به کشور ایران نیست بلکه تمامی کشورهای جهان سوم را در بر می گیرد. به عبارت دیگر می توان گفت که عامل اصلی عقب ماندگی کشورهای جهان سوم از تحولات روز و همچنین نابسامانی آنها، به نبود تحلیل و واکاوی چرایی مسائل و رخدادها در میان مردم بازمی گردد که دلیل اصلی آن نیز نداشتن مطالعه و ناتوانی درک و تحلیل مسایل در حوزه های مختلف است.

درباره میزان مطالعه در ایران آمارهای ضد و نقیضی از سرانه مطالعه به گوش می‌رسد، اما واقعیت این است که وضعیت مطالعه با توجه به تیراژ کتاب‌ها، نشریات و... بحرانی است. با اینکه رشد علمی در ایران در وضعیت مناسبی قرار دارد، اما سطح آگاهی‌ افراد فاصله عمیقی با یکدیگر دارد.

در بسیاری از کشورهای جهان منظور از مطالعه، صرف مطالعه کتاب است. از این نظر مطالعه روزنامه‌ها، سایت‌ها و... مورد نظر نیست، اما برخی دیگر از کشورها مطالعه روزنامه‌ها و سایت‌های خبری - تحلیلی را نیز در آمارهای خود لحاظ می‌کنند. به هر حال براساس تحقیقات به عمل آمده و با تکیه بر هر دو تعریف از مطالعه، کشورهای جهان سوم کمترین سرانه را به خود اختصاص می‌دهند. در این کشورها بیشتر افراد مطالعه نمی‌کنند و استفاده و ترویج محصولات فرهنگی نهادینه نشده است.

ادامه مطلب...
۰۴ تیر ۹۷ ، ۱۵:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

آغاز طرح توسعه و بازسازی دانشکده ی مهندسی عمران با حضور وزیر علوم و معاون رییس جمهور

مراسم کلنگ زنی و نوسازی دانشکده ی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف با حضور دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سعید نمکی، معاون توسعه اموراجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و علی انصاری عضو بنیاد شریف و رییس هیئت مدیره ی بنیاد خیریه تات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، مراسم آغاز بازسازی و بهسازی دانشکده ی مهندس عمران دانشگاه صنعتی شریف امروز یک شنبه سوم تیرماه و با حضور برخی از اعضای هیئت امنای دانشگاه و مسئولین دانشکده ی مهندسی عمران برگزار گردید.
بنا بر این گزارش، بنیاد خیریه تات و خیران فعال جامعه هزینه بازسازی دانشکده ی مهندسی عمران را تامین خواهند نمود.
در طرح توسعه ی دانشکده ی مهندسی عمران مقرر گردیده تا ساختمانهای این دانشکده از نظر عملکرد پژوهشی و آموزشی ارتقا یافته و امکان ارایه خدمات بهتر به دانشجویان فراهم خواهد شد.
شایان ذکراست؛ دانشگاه صنعتی شریف اردیبهشت ماه سال گذشته و با هدف همکاری در ایجاد زیرساخت های نوآوری و فناوری، تفاهم نامه ی همکاری با گروه سرمایه گزاری تات منعقد نموده است.

۰۳ تیر ۹۷ ، ۱۵:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی