اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۱۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۶ ثبت شده است

قانون طلایی روابط عمومی: دروغ نگویید

دانجلود درباره صنعت روابط عمومی گفت: ما دروغ نمی گوییم و به نادرست راهنمایی نمی کنیم. ما عادلانه بازی می کنیم. اساسا ما کاری نمی کنیم که از گزارش شدن آن توسط رسانه ها ابایی داشته باشیم. این گونه کار کردن راه درست است و باعث به وجود آمدن اعتماد بین ارباب رجوع ها، کارفرماها و رسانه ها می شود که برای تجارت هم خوب است.

۱۹ اسفند ۹۶ ، ۰۸:۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی مجازی بیش از سه و نیم میلیارد کاربر در جهان دارند. کاربرانی که فارغ از جنسیت، ملیت، نژاد، زبان، عقیده، شغل و ثروت به واسطه این فناوری در ارتباط، تبادل علائق و تشریک مساعی با یکدیگرند. این شبکه های اجتماعی چنان در تاروپود زندگی ما تنیده شده اند که تصور جهانی بدون اینترنت، شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند، ناممکن شده است. همین واقعیت ها جامعه شناسان را به برداشت ها و تعابیر متفاوتی از ماهیت و کارکرد این پدیده فرامدرن کشانده است.

در حالی که شماری از جامعه شناسان این شبکه ها را فناوری جنبش عدم خشونت در جهان نامیده اند، گروهی دیگر نیز بر تاثیرات زیان بار ناشی از وابستگی همه جانبه کاربران به این شبکه ها و صرف انرژی در فعالیت ها و ارتباطات مجازی که جایگزین کنش ها و تماس های واقعی اجتماعی شده انگشت گذارده نسبت به رواج بیماری اعتیاد به این شبکه ها هشدار داده اند. هرچند اندیشه ورزان اجتماعی همچون «آلیس مارویک» استادیار ارتباطات دانشگاه فوردهام نیویورک و نویسنده کتاب«روزآمدی شمار نخبگان، همگانی شدن شبکه های اجتماعی» بر وجه مثبت فرآیند دمکراتیک ابزارهای شبکه های اجتماعی همچون «فیس بوک» یا «یوتیوب» تاکید کرده و آن را به سود رشد آگاهی اجتماعی و توسعه خرد جمعی در جوامع بشری دانسته و بر شفافیت بخشیدن به خبررسانی و کارکرد دولتمردان و صاحبان صنایع تاکید کرده اند؛ با این همه، آنان نیز بر پیامدهای زیانبار افراط در وابستگی به این شبکه ها و گسترش بیماری های روحی و روانی کاربرانی هشدار داده اند.

ادامه مطلب...
۱۶ اسفند ۹۶ ، ۰۸:۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

مزایای تبلیغات

به گزارش پرنا به نقل از عصر اقتصاد،در واقع تبلیغات یک ارتباط منظم و هدفمند  است  که با استفاده از شیوه‌های خلاقانه و نوین می‌تواند مخاطب را مجاب کند تا برای خرید کالایی مشخص و یا خدماتی خاص، تصمیم نهایی خود را بگیرد. به طور کلی تاثیر تبلیغات موثر بر ضمیر ناخودآگاه مخاطبان است، اما همین تاثیرات نامحسوس و آرام می‌توانند بعد از مدتی تاثیر گذارد و یک کمپانی را به سوددهی برساند. به طور کلی تبلیغات مزایای زیادی دارد که به برخی از آنها به اختصار اشاره می شود:

– معرفی محصول جدید به بازار

تبلیغ نقش مهمی در معرفی محصول جدید در بازار بازی می کند. در حقیقت تبلیغات مشتریان را به خرید ترغیب می کند.

– گسترش بازار

تبلیغ، به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا بازارشان را گسترش دهند. همچنین تبلیغ کردن باعث کشف بازارهای جدید برای محصولات می شود و حفظ بازارهای موجود را نیز ممکن می‌سازد. از سوی دیگر تبلیغات نقش مهمی در ایجاد ارتباط میان محصولات تولید کنندگان با مشتریانی دارد که با آنها از لحاظ بعد مکان بسیار فاصله دارند.

ادامه مطلب...
۱۵ اسفند ۹۶ ، ۰۸:۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

شبکه های اجتماعی دنیای امروزی

امروزه شبکه های اجتماعی مجازی بیش از سه و نیم میلیارد کاربر در جهان دارند. کاربرانی که فارغ از جنسیت، ملیت، نژاد، زبان، عقیده، شغل و ثروت به واسطه این فناوری در ارتباط، تبادل علائق و تشریک مساعی با یکدیگرند. این شبکه های اجتماعی چنان در تاروپود زندگی ما تنیده شده اند که تصور جهانی بدون اینترنت، شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند، ناممکن شده است. همین واقعیت ها جامعه شناسان را به برداشت ها و تعابیر متفاوتی از ماهیت و کارکرد این پدیده فرامدرن کشانده است. در حالی که شماری از جامعه شناسان این شبکه ها را فناوری جنبش عدم خشونت در جهان نامیده اند، گروهی دیگر نیز بر تاثیرات زیان بار ناشی از وابستگی همه جانبه کاربران به این شبکه ها و صرف انرژی در فعالیت ها و ارتباطات مجازی که جایگزین کنش ها و تماس های واقعی اجتماعی شده انگشت گذارده نسبت به رواج بیماری اعتیاد به این شبکه ها هشدار داده اند.

ادامه مطلب...
۱۴ اسفند ۹۶ ، ۰۷:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

بیمه رازی، تندیس طلایی گرفت

بیمه رازی در هفدهمین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان که نهم اسفندماه سال جاری مصادف با روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار شد، تندیس طلایی حقوق مصرف کنندگان را دریافت کرد. بیمه رازی در هفدهمین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان که نهم اسفندماه سال جاری مصادف با روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار شد، تندیس طلایی حقوق مصرف کنندگان را دریافت کرد. این مراسم با حضور رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، آقای شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، آقای پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مدیران و صاحب نظران بخش های تولیدی، خدماتی و اقتصادی کشور در مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
هر سال، در روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بر اساس آیین نامه ارزیابی عملکرد واحد های اقتصادی، بنگاه های اقتصادی را شناسایی و پس از ارزیابی های لازم طی مراسمی به شرکت های برتر اهداء تندیس و گواهینامه دارد. گفتنی است تندیس فوق توسط دکتر محمود امراللهی، مدیرعامل شرکت بیمه رازی دریافت شد. حضور بیمه رازی در این همایش به سال 89 باز می گردد. بیمه رازی سال های 89 و 90 موفق به دریافت گواهینامه، سال های 91 و 92 موفق به کسب تندیس برنز و سال های 93 ، 94 و 95 به عنوان اولین و تنها شرکت بیمه ای موفق به دریافت تندیس طلایی شد. امسال نیز برای چهارمین سال متوالی و با حمایت مشتریان همیشه رازی، بیمه رازی تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را در صنعت بیمه کشور دریافت کرد.
۱۳ اسفند ۹۶ ، ۰۹:۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

آنچه در سال 2018 برای روابط عمومی ها الزامیست

در جلسه ای که اخیرا به بررسی چالش های، روندها و موضوعات پیش روی روابط عمومی پرداخت موضوعات و مسایل مختلفی اعم از اخبار جعلی، اهمیت نام و عنوان تجاری در رسانه های پرمخاطب و فعال امروز و رسوایی ها و چشم اندازها مطرح شد. مهارت ها، تکنولوژی ها و گردش کار در ارتباط بین رسانه ها و روابط عمومی همگی در حال هماهنگ شدن است و سال 2018، مانند سال قبل از آن، روابط عمومی می بایست در راس امور و تغدیه کننده سایر بخش ها باشد. شرکت ها و سازمان هایی که بر روی این بخش (روابط عمومی) سرمایه گذاری می کنند، موفق تر بوده و به بهره وری و سود آوری بیشتری دست پیدا می کنند. در اینجا به نمونه هایی از این دست اشاره شده است.

1- جایگاه حرفه ای روابط عمومی

روابط عمومی با شتاب زیادی در حال تغییر و رفتن به سمت شناخته شدن به عنوان یک رشته مدیریتی است. تحولات در روابط عمومی طی یک دهه گذشته شروع شده و رو به روز رو به افزایش است. به عقیده من سال 2018 سالی است که پیشرفت قابل ملاحظه ای در شغل روابط عمومی با بکارگیری شیوه های مختلف در حوزه های گوناگون به وقوع می پیوندد. در این بین، بحث و گفت و گو پیرامون رعایت اصول اخلاقی در روابط عمومی نیز گریزناپذیر خواهد بود.

ادامه مطلب...
۱۳ اسفند ۹۶ ، ۰۸:۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

استراتژی کلان روابط عمومی

استراتژی، در واقع قلب فرایند برنامه ریزی است و در برگیرندة اتخاذ تصمیمات و تدابیر مربوط به اثرات مورد انتظار از فعالیتهای ارتباطی و نیز ماهیت فعالیتهای ارتباطی است. ون‌رولر (2004) برای گونه‌شناسی استراتژی های ارتباطات و مفاهیم مورد نظر خود در این مورد، از اصلاح تیپ ایده‌آل استفاده می‌کند. و چهار گونه الگوی ژنریک را معرفی می کند که هرکدام از آنها به استراتژی های ارتباطی گونه گونی تقسیم می شوند:

دانش محور. این گونه برای زمانی مناسب است که عموم نسبت به نقش روابط عمومی و دریافت اطلاعات و ایجاد ارتباطات با روابط عمومی بی تفاوت می باشند. در این گونه برای بالابردن سطح دانش عموم درباره روابط عمومی تدابیری باید اخذ شود. برای همین به این گونه دانش محور گفته می شود. ترویج محور. این گونه برای زمانی مناسب است که عموم به نقش روابط عمومی واقف هستند و نسبت به دریافت اطلاعات و ایجاد ارتباطات با روابط عمومی علاقه مند هستند ولی هنوز ایجاد ارتباط نکرده اند. برای ایجاد ارتباط با عموم باید تبلیغات وسیع در رسانه های عمومی انجام شود.

ادامه مطلب...
۱۲ اسفند ۹۶ ، ۰۷:۵۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

اهمیت نقش روابط عمومی ادارات در عید نوروز

اطلاع رسانی در دنیای امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این بین روابط عمومی دستگاهها می توانند نقش موثری در اطلاع رسانی داشته باشند. با توجه به اینکه اکثر ادارات در ایام نوروز مشغول خدمات رسانی به مردم هستند می طلبد در این حوزه کار اطلاع رسانی نیز همسو با فعالیت های انجام شده از سوی مدیران و مسئولین روابط عمومی در نظر گرفته شود. چراکه اگر کار اطلاع رسانی به شکل مناسب انجام نشود از سویی علاوه بر اینکه خدمات دولت نادیده گرفته می شود شهروندان نیز از انجام این کارها بی اطلاع خواهند بود. پس در اینجا نقش مهم روابط عمومی ها در اطلاع رسانی نمایان می شود.

در این میان دستگاه هایی نظیر میراث فرهنگی و گردشگری، آموزش و پرورش، شهرداری، هلال احمر، اداره راه و شهرسازی، اورژانس، پلیس راه، نیروی انتظامی، مخابرات، اداره برق و غیره در ایام عید نوروز به مسافران می توانند از هم اکنون با یک برنامه ریزی صحیح، مناسب و اصولی خدماتی که در طول سفرهای نوروزی به مهمانان و شهروندان انجام می­دهند در اختیار رسانه ها قرار دهند. روابط عمومی های همچنین می توانند با آگاهی بخشیدن به خدمات سفر از جمله اعلام محل اسکان، معرفی جاذبه های گردشگری، نصب بنر و همکاری در تامین محیط مناسب برای سفرهای نوروزی و آراستگی مناسب اداره برای استقبال از عید نوروز است نقش بسزایی در این ایام داشته باشند.

ادامه مطلب...
۱۲ اسفند ۹۶ ، ۰۷:۵۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

آتش سوزی در شمال غرب تهران مهارشد

عصر امروز ، یک مورد آتش سوزی در محوطه انباریک محوطه کارگاهی در منطقه ۲۲ اتفاق افتاد که در کمتر از نیم ساعت، توسط نیروهای خدوم آتش نشانی مستقر در محل، عملیات اطفای حریق با موفقیت انجام شد.
این حریق در محیطی کمتر از ۲۰۰ متر مربع روی داد و دود برخاسته ناشی از آن، مربوط به سوختن یونولیت و لوله پولیکای موجود در انبار بود که با اتمام عملیات اطفای حریق و لکه گیری، از آسمان محو شد.
این حادثه تلفات جانی به همراه نداشته است.

۰۸ اسفند ۹۶ ، ۱۸:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

طرح تسهیلاتی بَهاوَر بانک آینده

رئیس اداره اعتبارات خرد و متوسط بانک آینده، ضمن اعلام این خبر، هدف از طرح «بَهاوَر» را تأمین نیازهای تسهیلاتی مشتریان خرد، تا سقف دو میلیارد ریال و با شرایطی ساده، عنوان کرد.

سارا فخریان هم‌چنین اظهار داشت: بر اساس این طرح، عموم مشتریان محترم، اعم از: حقیقی و حقوقی می‌توانند بر اساس میانگین سپرده‌گذاری خود، از تسهیلات «بَهاوَر»، با نرخ 18 درصد و با بازپرداخت 24 یا 36 ماهه، بهره‌‌مند شوند.

برخورداری از تسهیلات خرد تا سقف دو میلیارد ریال، امکان انتخاب مبلغ تسهیلات و مدت بازپرداخت اقساط توسط مشتری، سرعت در انجام امور تسهیلات‌گیرندگان و ضامنین، امکان انتقال امتیاز تسهیلات از افتتاح‌کننده حساب به شخص ثالث، امکان افتتاح حساب توسط شرکت‌ها و اعطای وام به کارکنان آن‌ها و پذیرش ضمانت زنجیره‌ای کارکنان سازمان‌ها برای یکدیگر، از جمله مهم‌ترین مزیت‌های طرح تسهیلاتی بهاور می‌باشد که از سوی رئیس اداره اعتبارات خرد و متوسط بانک آینده، مورد تأکید قرار گرفت.

فخریان در پایان یادآورد شد: طرح بهاور از شهریورماه سال جاری آغاز شده و با توجه به هدف این محصول مبنی بر تأمین خواسته‌ها و انتظارات اعتباری مشتریان محترم و استقبال دیگر هم‌وطنان، هم‌چنان ادامه دارد.

شایان ذکر است؛ تاکنون تعداد 2383 فقره تسهیلات بَهاوَر، از سوی بانک آینده، پرداخت شده که در توزیع عادلانه تسهیلات در سطح جامعه و دستیابی نظام بانکی به استانداردهای ملی و بین‌المللی صنعت بانکداری، می‌تواند؛ تأثیرگذار باشد.

علاقه‌مندان، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شعب بانک آینده مراجعه و یا با مرکز ارتباط بانک به شماره: 27663200-021، تماس حاصل فرمایند
۰۸ اسفند ۹۶ ، ۰۷:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی