اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۵ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

مرکز خیریه تات به دنبال تحولی در بخش پیشگیری از سرطان در کشور

     سید حسن هاشمی در مراسم کلنگ‌زنی بزرگترین مرکز جامع سرطان خاورمیانه اظهار داشت: گاهی در نقاط دور دست و محروم و حتی حاشیه پایتخت و ام القری اسلامی بعد از سه دهه خدمتگذاری با صحنه‌هایی مواجه می‌شویم که زیبنده کشور نیست و به نظر می‌رسد در حوزه رفاه اجتماعی بعد از دفاع مقدس آنطور که باید عمل نکردیم.

     وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هنوز در حوزه رفاه اجتماعی مسیر طولانی در پیش داریم گفت: انقلاب اسلامی بدون توجه به این بخش با مشکلات جدی مواجه است و نمی‌توان رفع این مشکل را منحصرا از دولت انتظار داشت؛ چرا که همه باید به صحنه آیند و همچون سال‌های پیروزی انقلاب جهت برطرف کردن این مشکل همکاری کنند.

     هاشمی اضافه کرد: مردم باید نگاهشان به هم محبت‌آمیز بوده و نوع‌دوستی نیز باید موج بزند. هنوز فراموش نکرده‌ایم که در روزهای انقلاب، مردم سرمای سوزناک را تحمل می‌کردند و حاضر بودند نفت را به همسایه‌ها و اطرافیان خود بدهند و حتی از غذای خود برای دیگران می‌زدند و این نوعدوستی به جدی بود که حتی خانواده‌ها بچه‌هایشان را به انقلاب می‌دادند.

     خاطرنشان می سازد: بنیاد خیریه تات مأموریت محوری آموزش و پژوهش در خصوص کنترل و پیشگیری از سرطان را دارد و در مجاورت این مرکز، بیمارستان تخصصی سرطان با نام «مرکز جامع کنترل سرطان ایران» در دست احداث است.

     این بنیاد نخستین مجموعه خیری است که با برداشتن قدم‌های موثر در کنترل جامع سرطان به یاری دولت آمده است. مرکز کنترل جامع سرطان ایران نه تنها در امر تشخیص و درمان، بلکه در امور آموزشی و پژوهشی، پیشگیری و توانبخشی نیز برنامه‌های مفصل و امکانات جامعی را فراهم آورده است.

     کلنگ احداث مرکز جامع کنترل سرطان ایران در زمینی به مساحت 45.000 مترمربع مشتمل بر 20 طبقه، با ظرفیت 500 تخت بیمارستانی در اوایل سال 1394 برزمین زده شده و موافقت اصولی احداث این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است که شایسته تقدیر است.

     ایجاد مجتمع های آموزشی- پژوهشی شامل: بخش های آموزشی و تحقیقاتی، ایجاد پژوهشکده سرطان و احداث مهمانسرا برای اسکان همراهان بیماران در فاز 2 از جمله اقدامات جانبی این مجموعه بهداشتی- درمانی- پژوهشی محسوب می‌شود.

     این بیمارستان همچنین دارای بخش‌های عمومی و تخصصی متداول است که در طراحی آن از خدمات مهندسین مشاور منظومه سلامتی ایرانیان دارای رتبه 1 مشاوره در حوزه بیمارستان‌سازی و راهنمایی مشاوران خارجی استفاده شده است.

     از دیگر ویژگیهای ای مرکز ارتباط با بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی مشابه در کشورهای اروپایی و توسعه یافته برای همکاری‌های آتی است و پیش‌بینی می‌شود این بیمارستان پایلوت ارجاع فوق تخصصی سرطان در منطقه خاورمیانه باشد.

     در ادامه این مراسم، وزیر بهداشت اضافه کرد: در کشورهای مختلف دنیا حتی کشورهای عربی، از سی سال پیش شاهد بوده‌ایم که مراکز همایش و گفت‌وگو برای برگزاری بحث‌های علمی راه‌اندازی شده است؛ ولی متاسفانه ما در کشور خود از چنین فرصتی محروم مانده‌ایم و این مساله از آرزوهای ما بوده و خودم هم اعلان آمادگی می‌کنم که اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد که اگر بنیاد تات که امروز جهت ساخت مرکز جامع سرطان اقدام کرده در این زمینه نیز ورود یابد، نورعلی نور است؛ چرا که این مساله فقط مربوط به پزشکان نیست و نخبگان و سایر افراد نیز برای مباحث علمی می‌توانند در این مرکز جمع شوند.

     گفتنی است که حاج علی اکبر انصاری به عنوان بانی این خدمت اجتماعی، برای رفع یک دغدغه عمومی که نشأت گرفته از شیوع انواع سرطان طی دهه اخیر در ایران اسلامی است، احداث این مرکز پزشکی مجهز را در دستور کار بنیاد خیریه تات قرار داده است و پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از این بیمارستان فوق تخصصی و به کارگیری نخبگان داخلی، خارجی و بین‌المللی مربوطه در سال 1397، برگ زرین دیگری بر کتاب توانمندی فرزندان متعهد و متخصص این مرز و بوم در حوزۀ با اهمیت و استراتژیک سلامت افزوده شود.

۲۰ دی ۹۵ ، ۱۸:۵۸ ۲ نظر موافقین ۹ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

مراحل اجرایی تشریفات

اگرچه مراسم کوچک و بزرگ همگی باید تشریفات مختص به خود را داشته باشند،اما معمولاً مراسمی که به موارد رسمی معین اختصاص دارند تشریفات نامیده می‌شوند. این تشریفات ممکن است اجتماعی و یا سیاسی باشد.

تدوین‌مراسم برای‌سفر یک‌مقام مهم،تنظیم برنامه‌های جلسه 2نفره تا برگزاری‌ یک همایش بین‌المللی، تشریفات خاص خود را دارند که باتوجه به حضور و مقام و مرتبه افراد انجام می‌ شود.

فرآیند تشریفات به طور کلی پنج مرحله دارد:

1.     استقبال

2.     حمل ونقل

3.     اسکان

4.     پذیرایی

5.     بدرقه

افرادی که با تشریفات سر وکار دارند باید در طول این فرآیند به ارتباط مفید و مؤثر برای ایجاد ، حفظ و تداوم اعتبار و خوشنامی سازمان بیندیشند و در این جهت به فعالیت بپردازند. البته با برنامه‌ریزی قبلی لازم است گام به گام برنامه‌ها را کنترل کنند و چنانچه تغییراتی در برنامه‌ها ایجاد شد اصول ارتباطی واطلاع رسانی را فراموش نکنند.

1.استقبال

مأمور تشریفات موظف است راهنمای میهمانان سازمان باشد،پس باید طوری رفتار کند که از لحظه ورود میهمانان احساس امنیت عمومی ، آسایش و آرامش کنند.زیرا ابتدای دیدار و اولین‌ دیدار بسیار‌ مهم است.افراد با دیدن ، قضاوت می‌کنند و یا قضاوت خود را تغییر می‌دهند و به اصطلاح،دیدن بسیار متفاوت است با شنیدن،لذا باید در طرز لباس پوشیدن ، روش صحبت کردن و انتخاب استقبال کنندگان و افراد همپایه و همطراز میهمانان دقت و جدیّت کنند. نزدیک درب ورودی سالن به تک تک میهمانان خوش آمد بگویید و به میهمانان گل بدهید و احوالپرسی کنید.

2.حمل و نقل

انتخاب وسیله،انتخاب همراهان ،انتخاب مسیر،جابجایی میهمانان و بار و توشه آنان و همراهان از    نکات مهم حمل ونقل تشریفات است.یکی از نکات مهم در این زمینه این است که وسایل نقلیه باید حتما بررسی شده باشند که بنزین کافی دارند و از نظر سلامتی مشکلی ندارند.درب ماشین را برای میهمانان باز کنید و متوجه باشید کسی از همراهان جا نماند.

3.اسکان

در قدیم پیک نامه‌رسان امنیت داشت و سوارکار نامه‌رسان ایمن بود،اکنون نیز باید مکان اسکان میهمانان از یک صندلی که باید سالم باشد تا اتاق هتلی که برای او در نظر گرفته می شود باید امنیت نشستن و برخاستن داشته باشد.سیستم های گرمایش و سرمایش ، و صوتی باید سالم باشند تا میهمانان در هنگام نشستن احساس آرامش کنند.

محیط باید از نظر نور،حرارت ، راحتی ، صدا و تابلوهای راهنما تنظیم شده باشد.دقت کنید در محل نشستن افراد میز و صندلی ، میکروفن،ضبط صوت،نور،یادداشت،خودکار ، آب، زیرسیگاری ، تلفن و امکانات ارتباطی ، پرچم و دیگر موارد بررسی شده‌باشد.صندلی مزاحم موجود نباشد هوا تازه باشد و محوطه بیرون نمای خوبی داشته باشد.برای جلسات باید آداب میز ، آداب میزبانی و آداب میهمانی را رعایت کنید و دقت کنید که محیط بر روش و نتایج مذاکره تأثیر می‌گذارد.تزئین و گل‌آرایی مکان نیز مهم است و توجه به آن بخصوص از نظر رنگ و تنوع برای احساس آرامش مفید به نظر می‌رسد پس به طراحی محل دقت کنید و در تزئین ها از هنر بهره‌ بگیرید.

4.پذیرایی

یک پذیرایی مختصر به منظور آشنایی میهمانان و میزبانان در ابتدای ورود انجام شود.چای ، قهوه ، آب ، آب معدنی ، شیرینی ، شربت ، میوه ، نوشابه ، موزیک مناسب در زمان استراحت ، هدایا، شام و ناهار جزء پذیرایی است که باید در بهداشت آن دقت بسیاری انجام گیرد. 

5.بدرقه

هنگام بدرقه کنار در خروج بایستید و خداحافظی کنید و یادگاری و یادبود بدهید چنانچه اخذ ویزا ، تهیه بلیت ،گذرنامه ، مجوز خروج با مشکل روبروست قبل از خداحافظی مشکل را حل کنید و حکم مأموریت را پیگیری کنید. همانطور که در استقبال تبسم بر لب داشتید در بدرقه هم آداب تشریفات را رعایت کنید.
۱۰ دی ۹۵ ، ۱۵:۳۶ موافقین ۵ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

علی انصاری: دغدغه امروز صنعت مبلمان ایجاد اعتماد مردمی و حفظ آن است

رئیس شورای ملی مبلمان کشور تاکید کرد: این صنعت در کشور از رشد و پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده و ایران در مرحله خودکفایی از نظر کیفیت و توان رقابت قرار دارد.


آقای علی انصاری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: این صنعت، در سالهای اخیر 25 میلیون دلار صادرات داشته است و به خوبی اعتماد مصرف کنندگان داخلی را جلب کرده است و امیدواریم هموطنان از رونق تولیدات این صنعت بخوبی حمایت کنند.
علی انصاری افزود: اگر دولت هزینه های اداری تجارت این صنعت را کاهش دهد و تعرفه های واردات و صادرات را ساماندهی کند از توان رقابت در بازارهای جهانی با کشورهای پیشرفته هم برخوردار هستیم و از سطح کشورهای منطقه عبور کرده ایم.
علی انصاری افزود: دانش و فناوری و طراحی در صنعت مبلمان اداری پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم دولت در اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی برای توسعه این صنعت اهتمام ویژه ای داشته باشد که زودبازده و پراشتغال هم هست.
رئیس شورای ملی مبلمان کشور در حاشیه نمایشگاه مبل اداری گفت: در حال حاضر همه نیازهای داخلی را تامین می کنیم و مهمترین دغدغه همه بازارها ایجاد اعتماد مردمی و حفظ آن است که امیدواریم شهروندان هم از این محصولات که در داخل کشور و با کیفیت برتر عرضه می شوند استقبال کنند و در نمایشگاه امسال هم بخوبی می توانیم این پیشرفتها را ببینیم.
علی انصاری افزود: واردات مبلمان اداری در این شرایط اصلا توصیه نمی شود و توجیه هم ندارد و نباید بازار داخلی را در اختیار دیگران قرار دهیم.
علی انصاری همچنین پیش از این گفته است : مبلمان چینی در ایران خریدار ندارد و حضور مبلمان ترک نیز در بازار ایران کمرنگ شده است.
علی انصاری افزود: در صنعت مبلمان مردم به مصرف کالای ایرانی روی آوردند و به خرید و مصرف مبلمان خارجی رغبت کمتری دارند.
علی انصاری گفت: اگر نقدینگی به بازار تزریق شود و فضای اقتصادی در دست خود مردم قرار گیرد از رکود خارج خواهیم شد حتی اگر تورم نسبی هم باشد تولید ثروت و اشتغال می کند و این به نفع مردم است و موجب می شود چرخه اقتصادی به روند عادی خود برگردد.
علی انصاری افزود: اگر رکود کنونی ادامه یابد بسیاری از واحدهای مبلمان که فعال هستند نیز از مسیر تولید خارج می شود.
رئیس شورای ملی مبلمان گفت: نگاه ما در حوزه تولید، سنتی و کارگاه های ما خرد و کوچک است اما با توسعه فرهنگ مبل نشینی، توقعات و سلیقه ها عوض شده و ما هم این موارد را در طراحی های خود در نظر می گیریم.
علی انصاری اضافه کرد: از مهمترین این دستاوردهای صنعت مبلمان در سال های اخیر می‌‌توان به گسترش دیپلماسی اقتصادی، تجاری، نوسازی مراکز توزیع، ایجاد واحدهای دانشگاهی متخصص صنعت مبلمان و دکوراسیون، ایجاد موزه ملی مبلمان و مرکز مطالعات تاریخی، ساماندهی تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها اشاره کرد.
علی انصاری گفت: اکنون این انگیزه وجود دارد که پیشرفت و توسعه در صنعت مبلمان را به گونه‌ای راهبردی و محوری براساس وضعیت موجود کشور و سند ملی صنف و صنعت که در حال تدوین است ترسیم کنیم.
علی انصاری گفت: در چهار دهه گذشته صنایع و صنوف مبلمان رشد قابل توجهی داشته‌اند و در کنار این پیشرفت دنبال مدل توسعه بومی و ایرانی شده‌اند و حتما ارائه مدلهای این صنف نیازمند پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی است ضمن اینکه فناوری های ما به روز شده اند و در طراحی و تولید با همکاری دانشگاه پیشرفت های خوبی داشتیم.
بنابراین گزارش ششمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان اداری (هوفکس 2017) با حضور 100 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافته است.
مهم ترین هدف از برپایی این نمایشگاه فراهم کردن بستر ارتقای کمی و کیفی طراحی، تولید، فروش و صادرات تولیدات ومحصولات ایرانی است.
این نمایشگاه در فضایی به وسعت 18000 متر مربع در حالی آغاز به کار می کند که حدود 100 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای چین ، تایوان ، ایتالیا و چند کشور دیگر آخرین توانمندی خود را در معرض نمایش می گذارند وعلاوه بر حضور پررنگ در نمایشگاه با یکدیگر به رقابتی سالم می پردازند.
همچنین در این نمایشگاه از هیئت های تجاری کشور های ترکیه- آذربایجان- ارمنستان- عراق- قطر- عمان- پاکستان -امارات- افغانستان-روسیه و....جهت بازدید از نمایشگاه دعوت شده است و امید می رود به امضاء تفاهم ‌نامه‌های همکاری والبته اجرائی منجر شود.
اولویت های برگزاری نمایشگاه حمایت از تولید مبلمان اداری در داخل کشور با رویکرد صادراتی است و کالاهایی چون صندلی اداری و آمفی تئاتر،میز،کتابخانه،فایل- تجهیزات و لوازم تکمیلی اداری-مبلمان و دکوراسیون اداری-پارتیشن و کانتر و دیگر موارد ارائه می شود.
نوآوری در عرصه تولید یا خدمات ، رتبه بندی محصولات،برگزاری مسابقه ارزیابی محصولات برتر، نظرسنجی و برگزاری اولین دوره مسابقه صادراتی ایران از دیگر برنامه های این دوره نمایشگاه خواهد بود.
ششمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان اداری (هوفکس 2017)  تا هشتم  دی 4 روز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران هر روز از ساعت 9 صبح تا 17 پذیرای حضور علاقه مندان خواهد بود.
۰۷ دی ۹۵ ، ۱۸:۵۴ ۱ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

پنج مشکل بزرگ در یک مراسم

برگزاری یک مراسم (جشن، سخنرانی و ...) راه بسیار خوبی برای آشنایی با افراد جدید، معرفی کسب‌وکارخود و تفریح‌ است. اما اگر سازمان‌دهنده این رخداد شما باشید، ممکن است به دردسر بیفتید. آیا در این رخداد تحت نظارت شما کسی سخنرانی خواهد کرد؟ آیا میهمانان حوصله‌شان سر نخواهد رفت؟در این بخش برای جلوگیری از برخی مشکلات ممکن، چند ایده مطرح می‌کنیم تا بتوانید مراسمی مفرح و خوب برای خودو میهمانانتان برگزار کنید.

1) هیچ‌کس نخواهد آمد:کلید مقابله با این هراس، تبلیغ رخداد مورد نظر خود در فروشگاه (اگر دارید)، وبسایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی است. رسانه‌های محلی عموما بخشی را به رخدادهای محلی اختصاص می‌دهند و می‌توانید از این قسمت استفاده کنید.برنامه‌های تبلیغاتی با استفاده از ایمیل‌ها را فراموش نکنید. با استفاده از ایمیل می‌توانید جزئیات مراسم مورد نظر را منتشر کنید، اخبار به‌روز مربوط به آن و هر تغییر ممکنی را خبررسانی کنید، هشدارهای تبلیغاتی بدهید («تنها 150 صندلی خالی باقی مانده است؛ بشتابید!») و... . اگر از ایمیل استفاده می‌کنید، باید ایمیل‌های یادآوری فراوانی نیز بزنید.

2) افراد با یکدیگر رابطه برقرار نمی‌کنند:اگرچه برچسب‌های رخداد شما مفرح نیستند، اما چنین رخدادهایی می‌توانند برای رابطه‌ برقرار کردن افراد با یکدیگر مفید واقع شوند. برای ایجاد این ارتباط باید اطلاعات بیشتری در اختیار آنها قرار دهید. همچنین شیرینی، نوشیدنی و صندلی در نواحی مختلف سالن مراسم خویش قرار دهید تا میهمانان در طول فضا راه بروند و با یکدیگر در محل این میزها برخورد کنند و احتمالا ارتباط برقرار کنند.

3) میهمانان یا زود می‌آیند یا اصلا محل را ترک نمی‌کنند: کلید یک رخداد موفق سازماندهی خوب آن است. همه‌چیز باید از پیش معلوم و مقرر باشد؛ حتی پیش از آنکه «میهمانان زودتر از موعد» سر برسند. اگر همه چیز طبق برنامه باشد، آن وقت همه می‌دانند چه زمانی باید محل را ترک کنند. اما به آنها اصرار نکنید که فلان موقع بروند. بسیاری از میهمانان چنین رفتاری را دوست ندارند.

4) کسی به دلایلی مجلس را به هم می‌زند : برای اینکار باید افراد مسوول در رخداد را پیشاپیش نسبت به اتفاق‌های ممکن و علل مختلف آنها آگاه سازید و از آنها بخواهید که در موقعیت‌های بحرانی عکس‌العمل مناسب را نشان دهند.

5) ) تلفن همراه را باید در حالت سکوت قرار داد و این مهم توسط مجری باید به طور مودبانه درخواست شود.

پس طوری برای برگزاری مراسم تلاش کنید که گویی همه‌چیز را از قبل پیش‌بینی کرده اید و نسبت به همه‌چیز آگاهی دارید. اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ داد، خونسردی خودتان را حفظ کنید. کارکنان خویش را به‌‌خوبی از روند این رخداد آگاه سازید و در مواقع بحرانی از آنها کمک بگیرید. مطمئن باشید که هر چه را از دستتان برمی‌آمده است، انجام داده اید و بقیه نیز چنین خواهند کرد.

۰۵ دی ۹۵ ، ۱۹:۴۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

علی انصاری در دکو 2016: همه باید در صنعت مبلمان به رسالت ملی و جهانی خود بیندیشیم

پور ابراهیمی: تجدید نظر در بحث تعرفه‌ها می‌تواند به فعالیتهای مرتبط با حجم اشتغال کشور تاثیر زیادی داشته باشد.

به گزارش ایلنا ،رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اکنون در کشور سه میلیون واحد صنفی وجود دارد که باعث می شود، موضوع اصلاح قانون کار برای حفظ منافع کارگران مطرح شود اما برخی آن را نادیده گرفتن حقوق کارگران تفسیر می کنند، که این مطلب با واقعیت تطبیق ندارد.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به وضعیت صنعت مبلمان در کشور تصریح کرد: در خصوص این صنعت مشکلاتی در کشور وجود دارد اما باید توجه داشت که ظرفیتهای بالایی در این صنعت وجود دارد و می‌تواند باعث سطح بالای اشتغال و تولید ناخالص داخلی شود.

وی ادامه داد: تجدید نظر در بحث تعرفه‌ها می‌تواند به فعالیتهای مرتبط با حجم اشتغال کشور تاثیر زیادی داشته باشد.

مفهوم‌سازی، نهادسازی و مدل‌سازی؛ سه محور مهم

رییس شورای ملی مبلمان  ایران  نیز در این کنفرانس گفت: امیدوارم دکو 2016 حرکتی همسو با اسناد بالادستی  و برنامه راهبردی صنعت ،تجارت ملی و اهداف جهانی کافا و کنفدراسیون مبلمان اروپا باشد.همچنین عضویت شورای ملی مبلمان ایران در کافا یکی از حلقه های تکاملی دیگر این صنف و صنعت است.

علی انصاری افزود: در نهمین سال این رویداد بزرگ صنفی وتجاری، که ابعاد صنعتی، بازرگانی و تجاری موثری هم دارد و مرور آنچه که تجربه کرده ایم، حاکی از آن است که گام های موثری در مفهوم سازی، نهاد سازی و مدل سازی برداشته ایم که از جمله مهم ترین این دستاوردها می توان به گسترش دیپلماسی اقتصادی، تجاری، نوسازی مراکز توزیع، ایجاد واحد دانشگاهی مختص صنعت مبلمان و دکوراسیون، ایجاد موزه ملی مبلمان و مرکز مطالعات تاریخی، ساماندهی تشکل های صنفی و اتحادیه ها، تشکیل انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون، شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته، برگزاری مستمر دکو و عضویت شورای ملی مبلمان در کافا اشاره کرد.

علی انصاری ادامه داد: کنفرانس دکو، فرصت بازشناسی نیازها و باز تعریف توانمندی ها و تولید و تجارت ملی، منطقه ای و جهانی صنف و صنعت مبلمان، دکوراسیون بر اساس خواست و سلیقه مصرف کنندگان، مشتریان داخلی، منطقه ای و جهانی است. بنابراین باید همه بکوشیم و باتوجه به رسالت ملی و جهانی بیاندیشیم و منطق ای عمل کنیم.

۰۲ دی ۹۵ ، ۱۴:۲۵ ۱ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
حسین تقی خانی