اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۴۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

حضور دیپلمات ایرانی در سخنرانی ترامپ

 رایزن دوم نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در زمان سخنرانی رئیس‌جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا عصر امروز در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اتهامات بی‌اساسی را علیه ایران تکرار کرد. در جریان سخنرانی ترامپ، محمد حسنی‌نژاد پیرکوهی، تنها دیپلمات ایرانی‌ بود در سالن مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشت و در چندین مقطع و در هنگام اتهام‌زنی‌های بی‌اساس رئیس‌جمهور امریکا توسط دوربین‌های تلویزیون نشان داده شد.

حسنی‌نژاد رایزن دوم نمایندگی ایران در سازمان ملل است. در جریان سخنرانی ترامپ مقامات برخی از کشورها از جمله عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس و به همراه همسرش توسط دوربین‌های تلویزیونی نمایش داده شدند.

۲۹ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

اهمیت اعلامیه های مطبوعاتی در روابط عمومی

Press release

وقتی در اخبار می‌شنوید که یکی از شرکت‌های خودروسازی، با یکی از برترین خودروسازان اروپایی قرارداد بسته است، احتمالا به این فکر می‌افتید که این شرکت در آینده چشم‌انداز مثبتی را برای سرمایه‌گذارانش تصویر می‌کند. اگر سهام آن را داشته باشید، ممکن است به فکر افزایش سرمایه خود بیفتید و اگر نداشته باشید، ممکن است تصمیم بگیرید در آن سرمایه‌گذاری کنید.

ممکن است در اخبار بشنوید یکی از بانک‌ها با استفاده از یک تکنولوژی جدید به ارائه خدمات آنلاین سریع‌تر و بهتر پرداخته است. این مساله می‌تواند تعداد مشتریان و درآمد بانک را افزایش دهد. در این‌صورت نیز ممکن است به فکر سرمایه‌گذاری در این بانک بیفتید. بدون‌شک اخبار روی تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران تاثیر زیادی دارد. اما معمولا این اخبار چگونه به‌دست رسانه‌ها می‌رسند؟

هر روز هزاران شرکت تولیدی یا خدماتی، بانک و موسسه مالی و غیره، اقدامات جدیدی انجام می‌دهند. ما گاهی از برخی اقدامات آنها خبردار می‌شویم و گاهی نمی‌شویم. برخی شرکت‌ها، در صورتی که محصولی جدید تولید کنند یا با تحولی روبه‌رو شوند، پوشش رسانه‌ای خوبی دریافت می‌کنند؛ برخی نه.

ادامه مطلب...
۲۹ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

دو تجربه شکست خورده در قیمت گذاری دستوری هتل‌ها

هتل

نحوه تعیین قیمت کالاها و خدمات مختلف مدت‌ها است که از مهم‌ترین مباحث در بسیاری از صنایع کشورهایی که اقتصاد عمدتا دولتی دارند، محسوب می‌شود. به‌طور کلی می‌توان قیمت‌گذاری برای کالاها یا خدمات را به دو نوع دستوری و آزاد انجام داد. در نسخه دستوری، نهاد تعیین‌کننده قیمت‌ها عموما بدنه‌ای از دولت است و در بسیاری از موارد می‌تواند به نحو صلاحدیدی و بدون توجه به عرضه و تقاضا، یعنی فرآیندهای اساسی که بازار را برای یک صنعت ایجاد می‌کنند، اعمال شود. در حالت دوم، عرضه و تقاضا برای یک کالا یا خدمات است که قیمت آن را تعیین می‌کند.

به باور اقتصاددانان، در رویکرد دستوری فضایی برای رقابت باقی نمی‌ماند و انگیزه برای بهتر شدن خدمات ارائه‌شده از سوی شرکت‌ها یا بنگاه‌هایی که آنها را تولید می‌کنند، از بین می‌رود. در صنعت اقامت و هتلداری نیز همین موضوع صدق می‌کند. اگر به هتل‌ها و صنعت اقامت به عنوان بنگاه‌هایی نگاه کنیم که به دنبال حداکثر کردن سود خود هستند، هر یک می‌خواهند نرخی را اعلام کنند که بتوانند سود بیشتری به دست آورند.

ادامه مطلب...
۲۸ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

حواشی سازمان ملل

اگر می خواهید بدانید سالن ناهار سران کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل چگونه آماده می شود یا ترتیب چیدمان پرچم ها چگونه است و چه غذاهایی برای ضیافت آماده می شود. ویدیو زیر را تماشا کنید.  

 

            

                   
۲۸ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

دیگر تفاوت های روابط عمومی (PR) و تبلیغات

 قدرت و نفوذ روابط عمومی بسیار بیشتر از تبلیغات است. امروزه باتوجه به رویکرد مشتری محور بازاریابی، تبلیغات همانند یک CD یک بار مصرف کهنه می ماند و روابط عمومی همچون وسیله ای مدرن، مانند یک هارد دیسک.

به گزارش سایت modir.tv، تفاوت اصلی روابط عمومی و تبلیغات در این است که شما در تبلیغات صرفا بیان کننده هستید و هیچ پاسخ و بازخوردی از مخاطبان خود دریافت نمی کنید، اما روابط عمومی (PR) در واقع تقابل بین شما و مخاطب است؛ تقابلی دو طرفه!

تفاوت تبلیغات و روابط عمومی در درک مشتریان

تبلیغات: در برنامه ریزی تبلیغات، چند نفر از سرمایه داران و مدیران یک شرکت گرد هم می آیند و غالبا به نیت افزایش فروش، برنامه ریزی و بودجه بندی می کنند. در آخر چنین جلساتی، در بهترین حالت می توان ایده و نظری نزدیک به خواسته مشتریان تولید کرد.

ادامه مطلب...
۲۷ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

راز طول عمر آیت‌الله جنتی از زبان پسرش

جنتی

علی جنتی پسر آیت‌الله جنتی از راز طول عمر پدرش و نحوه ازدواج خود سخن گفت.

سن شما اصلا به چهره‌تان نمی‌خورد. من فکر نمی‌کردم بیشتر از ٥٠ سال داشته باشید!

حسن نظر شما است. (با خنده)

دلیلش چیست؟ فعالیت خاصی می‌کنید یا خانوادگی این‌طور هستید؟

دلیل خاصی ندارد. مقداری هم جنبه ژنتیک دارد!

شما هم ژن خوب دارید؟!

نه، ما ژن خوب نداریم. (می‌خندد) در بعضی از خانواده‌ها پدر یا مادر خانواده، استعداد بیماری دارند (مثلا استعداد سرطان)، استعداد یا ژن بیماری باعث می‌شود افراد زود پیر شوند یا از عمر آنان‌ کاسته شود. خوشبختانه در خانواده ما چنین مشکلی نداشته‌ایم. البته دلیل طول عمر پدر شاید این باشد که ایشان خیلی حفظ‌الصحه را رعایت می‌کنند. از جمله در غذاخوردن و در استفاده از دارو ملاحظه دارند. ایشان کمتر از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب...
۲۶ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

نقش رنگ در روابط عمومی

نقش رنگ

روابط عمومی ها تلاش می کنند با برقراری مناسب ترین ارتباط، ضمن انتقال پیام به مخاطبان، آن ها را تا آستانه پذیرش مقاصد سازمان شان ترغیب کنند.  آن ها می کوشند اهداف خویش را به گونه ای ترغیب کنند که مخاطب، خود را به اهداف سازمان متبوع روابط عمومی نزدیک کند و به آستانه پذیرش آن برساند این مرحله را برخی (( مرحله اقناع )) می نامند. همچنین این عامل بصری در امر تبلیغات تعلیم و تربیت، روان درمانی، تزیین و... مهم و تاثیر گذار بوده، فکر و اندیشه و احساس افراد را متاثر ساخته و موفقیت یاعدم توفیق، امیدواری و ناامیدی، تحرک یا سکون و... را تقویت و تضعیف می کند.

 

۲۶ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

روابط عمومی و جامعه مدنی

روابط عمومی و جامعه مدنی

گرچه اینجا روی سخن عمدتاً با روابط عمومی های سازمانها و موسسات دولتی است و اساساً نهادهای دولتی را نمی توان چندان در زمره نهادهای مدنی به حساب آورد زیرا نهادهای مدنی، نهادهای واسط و مردمی هستند که در حد فاصل میان مردم نو دستگاههای دولتی قرار می گیرند و به تنظیم روابط و مردم شدن مناسبات اجتماعی مدد می رسانند، ولی روابط عمومی های سازمانهای دولتی را نیز به لحاظ نقشی که در تحقق شرایط فراهم آوردن زمینه های شکل گیری جامعه مدنی دارند می توان دارای کارکرد مدنی دانست.

به بیان دیگر روابط عمومی ها بویژه در مرحله تولید و تکوین جامعه مدنی می توانند در خدمت آن قرار گیرند و نیز به روند توسعه پایدار ملی یاری رسانند. زمینه ها و عواملی که تحقق این نقش را برای روابط عمومی ها میسر می سازند، عبارتند از:

1 – نقش پاسخگو بودن دولت: در جامعة مدنی دولت (حکومت) در برابر مردم مسئول و ناگزیر از پاسخگویی در قبال عملکردها، تصمیمات و برنامه های خویش است. مردم در برابر دولت، صاحب حقوق و دولت در برابر مردم دارای تکلیف است. در جامعه مدنی، مردم، «رعیت» دولت نیستند بلکه « شهروندان» صاحب حق سئوال اند. روابط عمومی با ارتباط صحیح و کارآمد با مردم و افکار عمومی از طریق رسانه ها می تواند در تامین این حق برای مردم نقش موثر ایفا کند.

ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

ورود پیکرهای شهدای حادثه تروریستی عراق به مرز شلمچه

شهدای عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکر آبادان، زخمی های این حادثه تروریستی نیز عصر جمعه از مرز شلمچه وارد کشورمان و به فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان تحویل شدند. زخمی ها هم اکنون در بیمارستانهای آبادان بستری هستند.

۲۵ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

مراحل ایجاد روابط عمومی در یک شرکت تجاری

 روابط عمومی

روابط عمومی یک شرکت تجاری در عصر حاضر شامل تحلیل و درک کاملی است از همه عواملی که بر عکس العمل مردم نسبت به آن شرکت تاثیرگذارند که دارای مراحل زیر است:

1- بررسی محیط مورد فعالیت شرکت

هر شرکت در ((محیط)) یا سیستم خاصی عمل می کند و به هر اتفاقی که در آن محیط می افتد وابسته است. درک تمایلات رفتاری حاکم در این محیط و درک چگونگی تاثیرپذیری شرکت از آن ها بسیار حیاتی است. این امر شامل بررسی احساسات ناگهانی گروه های مختلف مردم نسبت به خود شرکت، و زمینه ای که شرکت در آن فعالیت می کند، نیز می شود.

2- تعیین طرز تلقی گروه های مختلف نسبت به شرکت

این گروه ها در برگیرنده کارمندان، سهامدارن، مشتریان، و بخش های دیگر جامعه می شوند. وقتی رفتارها شناخته شدند دیگر موردی که سوء تفاهمی نسبت به شرکت ایجاد کند، وجود نداشته و همچنین سیاست ها و اعمال شرکت در صورتی که به بروز عکس العمل های نامطلوب منجر شوند قابل پیش بینی و رفع هستند.

ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی