اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۱۷ مطلب در اسفند ۱۳۹۵ ثبت شده است

علی انصاری خواستار تکریم به ارباب رجوع و استفاده از تمام انرژی برای ارائه خدمات بهتر شد

برگزاری جشن پایان سال بازارهای مبل و موبایل ایران روز پنج شنبه  1395/12/26 با حضور جناب آقای مهندس علی انصاری (ریاست محترم هیات امناء بازار مبل و موبایل ایران) و جمعی از مدیران گروه سرمایه گذاری تات و مجموعه های بازار مبل و موبایل ایران در سالن همایش مجموعه بازار مبل ایران شماره 3 برگزار شد.
در این مراسم جناب آقای علی انصاری ضمن تشکر از زحمات یک ساله پرسنل و مدیران این بازارها خواستار تکریم به ارباب رجوع و استفاده از تمام انرژی برای ارائه خدمات بهتر و متفاوت تر نسبت به سایر مجموعه های تجاری در سال آینده شدند.
ایشان در پایان ضمن آرزوی سالی خوش برای همکاران، از تعدادی پرسنل به نمایندگی تقدیر نمودند.
۲۷ اسفند ۹۵ ، ۱۷:۴۴ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

نکاتی کم رنگ اما موثر در غذا خوردن تشریفاتی و رسمی

  1. عمدتاً سر سفره سیگار کشیده نمیشود. اگر مرسوم باشد اغلب پس از دسر، گارسونها تعارف خواهند کرد.
  2. به هیچ عنوان سر و صدای از بشقاب و قاشق و چنگالها در نیآورید.
  3. بیصدا (بدون ملچ ملوچ و..) غذا بخورید.
  4. هـرگـاه چـیـزی را ســهوا روی لباس میهمان دیـگـری ریخـتـیـد بـا خـونسـردی از وی عذرخواهی کرده و بگذارید خود فرد و یا پیشخدمت آن را تمیز کند خودتان اقدام بـه تمیز کردن لباس فرد نکنید.
  5. از واژه های "متشکرم" و "لطفا" در میز غذا بسیار استفاده کنید.
  6. اگر حشره، تار مو و یا هر چیز دیگری را در غذای خود یافتید آن را اعلام نکنـید بلکه مخفیانه آن را از غذایتان خارج کنید.
  7. همیشه در انتهای صرف غذا از مـیـزبـان و یـا آشــپز تشکر کرده و از غذا تعریف کنید حتــی اگــر غذا زیاد هم خوشایند نبود باز تشکر کنید. لازم نیـست دروغ بگویـیـد، مـثـلا میتوانید از سس غذا تعریف کنید.
  8. سعی کنید رومیزی را تا انتهای صرف غذا پاکیزه نگاه دارید.
  9. اگر ندانستید چگونه باید غذا را میل کنید، کمی مکث کرده و زیر چشمی به دیگران نگاه کنید.
۲۶ اسفند ۹۵ ، ۱۳:۲۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

رعایت تشریفات، نیاز امروز مدیران موفق

                                        


روابط تجاری، فقط پول و بیزینس نمی خواهد بلکه آداب و تشریفات خود را نیاز دارد. امروزه پروتکل های نوشته و نانوشته فراوانی در جهان وجود دارد که رفتارهای کسانی که در جلسات بین المللی شرکت می کنند را استاندارد و ارزیابی می کند.

این که شما هنگام ملاقات با مدیرعامل یک شرکت بزرگ اروپایی ، چه نوع لباسی بپوشید یا کدام یک از دکمه های کت تان را ببندید یا کارت ویزیت تان را چگونه به او بدهید و کارت ویزیت او را چگونه بگیرید و چه رفتاری با کارت او داشته باشید، در اصل و ذات خودشان امور مهمی نیستند و به هیچ کجای کائنات بر نمی خورد که شما چه ظواهری را رعایت کرده یا نکرده اید؛ اما مسأله اینجاست که شما به عنوان یک مدیر و تاجری که در سطح بین المللی کار می کند، "تحت نظر" طرف های مقابل هستید و از سوی آنها "قضاوت" می شوید و این قضاوت، مبنای "تعاملات کاری" تان است.

بنابر این، اگر می خواهید مدیر موفقی باشید، حتی اگر کارتان در داخل کشور است، به آداب و تشریفات ملاقات های کاری مسلط شوید و مثلاً بدانید که اگر در یک سالن هستید که جمعی از مدیران به صورت ایستاده در حال گپ و گفت با همدیگر هستند و همان زمان نیز با نوشیدنی پذیرایی می شوید، حتماً باید لیوان را با دست چپ بگیرید. علتش نیز این است که اگر در همان حال کسی به سمت شما آمد و خواست با شما دست دهد، نیاز به جابجایی لیوان برای آزاد شدن دست راست تان نداشته باشید.

وانگهی، در بسیاری از مواقع، اگر لیوان محتوی نوشیدنی سرد باشد، بدنه بیرونی آن، عرق می کند و دست تان خیس می شود؛ بدیهی است که مصافحه با دست خیس، تصویر چندان مناسبی از شما نمی سازد. شما هم دوست ندارید طرف مقابل بعد از دست دادن با شما، دستمالی درآورد و دستش را خشک کند.

یا اگر شما موقع نشستن بر روی صندلی ، دکمه کت تان را نگشایید ، شاید خودتان راحت باشید اما امکان دارد مدیر مقابل شما ، این نکته بسیار ساده را به حساب این بگذارد که شما آداب جلوس نمی دانید و بعد با خود بگوید که چگونه می توانم با چنین شخصی مراوده داشته باشم؟

یا در بحث "تشریفات"، اصلی وجود دارد به نام "قاعده 12" ؛ این قاعده می گوید: 12 اینچ از بخش فوقانی یک مدیر (از سر تا 12 اینچ پایین تر: حدود30 سانتی متر) و 12 اینچ از کف پا به بالا مورد توجه و قضاوت قرار می گیرد. اگر مدیری موهای شلخته داشته باشد، پیراهن و کتش با هم سنخیت نداشته باشد، کفشش واکس نخورده باشد، رنگ جورابش نامناسب باشد و ... ، کسانی که او را می بینند، از او به عنوان یک مدیر کارآمد، در ذهن خود تصویر سازی نخواهند کرد.

آلن ولفهرست - کارشناس تشریفات - می گوید: یک بار یکی از مدیران در یک ضیافت، سُس مانده بر لبه چاقو را خورد و 30 میلیون دلار ضرر کرد چون طرف مقابل، این عمل را حمل بر "آداب ندانی" کرد و قراردادش را با او لغو نمود.
بله ؛ ممکن است کسی را مثال بیاورید که بسیار هم موفق است و پروتکل های ظاهری را رعایت نمی کند و همه هم او را می ستایند (مثلاً استیو جابز، رئیس فقید اپل). این ستودن و پذیرش، به دلیل ان است که وی از قبل، تصویر خود را در ذهن مخاطب ایجاد کرده است و لذا ظاهر، به مرتبه های بعدی نزول می کند. اما شما که برای اولین بار می خواهید خود را معرفی کنید و در جلسات کاری حضور داشته باشید، بهتر است استثنائات را کنار بگذارید و به اصول کلی پایبند باشید.

مخلص کلام آن که در جهان مراودات اقتصادی، همانند عرصه دیپلماتیک ، لحظه به لحظه هر حرکتی، برنامه ریزی و تعریف خاص خود را دارد و حتی نحوه غذاخوردن، رنگ لباس در هر مراسم، چگونگی دست دادن و ... مورد توجه است.

اگر مدیری هستید که به استانداردهای بین المللی و تشخّص خود و کارتان اهمیت می دهید، این اصول را که بسیار هم ساده و جذاب هستند یاد بگیرید، به کار ببندید و مطمئن باشید که در موفقیت کاری تان بسیار اثر گذار خواهد بود.

۲۵ اسفند ۹۵ ، ۱۵:۱۲ موافقین ۱ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

چند نکته ظریف در برخورد با شخصیت ها

1. برای خوش آمد گویی و خیر مقدم به شخصیت ها گزیده گویی کنید و از به کار بردن القاب طویل و کبیر خود داری نمایید.نام "شخصیت" خود به اندازه تمام است .

2. در حضور شخصیت های برتر  از فعل جمع برای خیر مقدم استفاده نمایید نه فعل مفرد.بگویید "خیر مقدم عرض می نماییم". نگویید " خیر مقدم عرض می نمایم"

3. در حضور شخصیت برتر نباید به اشخاص  دیگر خوش آمد گفت. مثلا شما در حضور رییس جمهور و وزرای مختلف برنامه دارید شما مجازید بگویید " خیر مقدم عرض می نماییم محضر ............. محترم جناب آقای ....... و هیات همراه"

4. به شخصیت دستور ندهید یا صحبتی نکنید که این گونه تعبیر گردد.اخیرا یکی از همکاران در یک جشنواره دستور دادند که همه به احترام قشر زحمتکش صنعتگران ، قیام کنند و همه قیام کردند.این مثال نشان دهنده ی عملکرد یک مجری غیر حرفه ای و نشان از عدم آگاهی ایشان به آیین تشریفات کنفرانس ها می باشد.

5. باج گیری نکنید!!!! از درخواست عمومی یا خصوصی در پشت تریبون  امتناع نمایید.مثلا اینکه یک مجری از رییس جمهور بخواهد برای همه حاضران زیارت عتبات عالیات را هدیه بگیرد نه تنها هنر مجری نیست بلکه  نشان دهنده ی عدم آگاهی مجری به قوانین جاری کشور و نشان ازبی ادبی به شان و منزلت رییس جمهور تلقی می گردد.

6. برای بدرقه از شخصیت تا پشت تریبون ، در فاصله یک متری تریبون قرار بگیرید و خدمت ایشان رسمی و با لبخند سلام نمایید. هرگز به شخصیت دست ندهید.به یاد داشته باشید آنها یک شخصیت رسمی هستند نه دوست صمیمی شما!!!

7.  در مراسم با یک شخصیت برتر، تنها از ریاست تشریفات آن شخصیت دستور می گیرید نه از هیچ کس و مقام دیگر.مطمین شوید خطوط قرمز و خطوط تاکید را از رییس تشریفات آن شخصیت بدرستی درک نموده اید.مراقب شان و منزلت شخصیت باشید.

۲۴ اسفند ۹۵ ، ۰۹:۲۷ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

با حضور علی انصاری صورت گرفت؛

بزرگداشت شهید آتشنشان حامد هوایی در رویاک 95

چهارمین همایش مراکز توزیع و فروش مبلمان و دکوراسیون (رویاک95) غروب 1395/12/18 در یافت آباد برگزار شد. هدف از برگزاری این همایش تجلیل از برترین های صنعت مبلمان و دکوراسیون در منطقه یافت آباد به عنوان قطب اصلی صنعت مبلمان و دکوراسیون کشور است.

     سمیع زاده: تدوین سند چشم انداز صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون؛ یک مطالبه عمومی است

رامین سمیع زاده دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون، ضمن تشکر از حمایت های معنوی و مالی  مهندس علی انصاری برای حرکت پر شتاب این هنر – صنعت در مسیر توسعه، تدوین سند چشم انداز و استراتژی صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون را  اجرای دستور مهندس علی انصاری و مطالبه عمومی اعضای این صنعت برشمرد و ابراز امیدواری نمود که پس از طرح و بررسی این سند در شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته و تصویب آن توسط شورا پس از رونمایی به عنوان نقشه راه صنف و صنعت، مبنای عمل در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

حرف های حساب یک پیشکسوت

یکی از پیشکسوتان هنر صنعت مبلمان طی سخنان کوتاهی از معضلی در این صنف سخن به میان آورد. رضا نادعلی برگزاری نمایشگاه های متعدد و بی هویت در صنف مبلمان را یک آسیب تلقی و از رئیس شورای ملی مبلمان خواست که در جلسات هیأت مدیره این موضوع بررسی و راه حل مناسبی برای ساماندهی نمایشگاه ها ارائه شود.

وی فلسفه برگزاری نمایشگاه، در سراسر دنیا را فرصتی برای علم آموزی، هم افزایی صنفی و صنعتی و نمایش افکار و ایده و محصولات نو اعلام و خاطرنشان کرد: بیشتر نمایشگاه هایی که امروزه در گوشه و کنار تهران و حتی ایران برگزار می شوند، وجه درآمدزایی دارند و در مقابل مردم پاسخگو نیستند.

مظفر علیخانی: فلسفه برگزاری رویاک، اهمیت دادن به مسئولیت های اجتماعی صنفی است

مظفر علیخانی دبیر  شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته کشور از سیاست های اصل 44 قانون اساسی به عنوان نقشه راه و رشد اقتصادی کشور یاد کرد و اشاره داشت: سیاست های اصل 44 برگرفته از بیانات ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است که به صورت مداوم بر این جمله تأکید می کردند: هر کاری را که مردم می توانند انجام دهند، دولت در آن وارد نشود و این رویه در کلام مقام معظم رهبری نیز تجلی یافته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری مهمترین دغدغه امروز کشور را در حوزه اقتصاد می دانند و در تمامی توصیه های ارزشمند ایشان مانند مردمی شدن اقتصاد، زمینه سازی برای ورود بخش خصوصی، درون زا بودن اقتصاد و توجه به صادرات غیر نفتی تبلور یاقته است. در واقع اصل 44 می گوید: باید زمینه های ورود بخش خصوصی به کارهای بزرگ اقتصادی و در رویدادهای منطقه ای و جهانی فراهم شود.

علیخانی افزود: بحث نظام تعرفه موضوعی بسیار حیاتی است که خوشبختانه مورد توجه تشکل های مختلف صنفی قرار گرفته است و ما نیز در حال برنامه ریزی و تصمیم گیری در این زمینه هستیم. آنچه امروز در فضاهای صنفی بسیار حائز اهمیت است؛ بحث مسئولیت های اجتماعی اصناف و تشکل هاست. فعالان اقتصادی در کنار کار و ایجاد توسعه در فضاهای صنفی باید به مسئولیت های خطیر اجتماعی خویش در بحث های مختلف درمان، آموزش و غیره پایبند باشند. وی در پایان ابراز امیدواری نمود که سال های آینده، سال های موفقی برای صادرات کشور ما باشد.

عبدالحسین عباسی یکی دیگر از پیشکسوتان این صنف و صنعت و به عنوان رئیس اتحادیه درودگران از مجموعه تشکل های صنفی و صنعتی در رشته مبلمان و دکوراسیون درخواست کرد که برگزاری نمایشگاه ها در تهران و سراسر کشور با برنامه ریزی، هماهنگی،  مدیریت و پاسخگویی به مردم همراه باشد. وی با اشاره به همراهی مهندس انصاری در همه زمینه ها، کمک و مساعدت ایشان را برای اجرایی شدن این موضوع خواستار شد.

مهندس انصاری: تدوین سند چشم انداز صنف و صنعت مبلمان، اقدامی ارزشمند و ماندگار

رئیس شورای ملی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته ضمن خوش آمدگویی به تمامی حضار و فعالان هنر – صنعت مبلمان و دکوراسیون، از خانواده های شهیدان و جانبازان سال های دفاع مقدس و خانواده یکی از آتش نشانان شهید ساختمان پلاسکو (حامد هوایی) که جانشان را برای رفاه کسبه تهران فدا کردند، تقدیر کرد.

وی جان فشانی این عزیزان را نمونه ای کم نظیر از مظاهر انسانیت نامید و اشاره داشت: همه ما رفاه و امنیت مان را مدیون شهداء هستیم.

علی انصاری عضویت در انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون را اقدامی برخاسته  از میل و رغبت خویش برای بودن با اهالی صنف مبلمان و دکوراسیون اعلام کرد و افزود: از حسن اعتماد فعالان صنف و صنعت به اینجانب برای چندمین بار متوالی صمیمانه تشکر می کنم و همچنان می کوشم با تمام توان در خدمت صنف و صنعت باشم.

انصاری با اشاره به اقدامات مهم و موثری که طی ده سال اخیر در این صنف و صنعت انجام شده است، گفت: خداوند را شاکریم که توانسته ایم هویت کالای ایرانی را به هموطنان و اتباع سایر کشورها نشان دهیم. افتخار می کنیم که باعث کاهش واردات و افزایش صادرات در این عرصه شده ایم. البته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، ولی همچنان به فعالیت هایمان ادامه خواهیم داد.

رئیس شورای ملی مبلمان مدنظر قراردادن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را، راهبرد اصلی صنف و صنعت اعلام نمود و گفت: تکیه بر توانمندی و تولید ایرانی، احترام به حقوق مشتری، تولید کالای با کیفیت، ایجاد فضای امن برای مصرف کننده در وهله اول، سپس تولید کننده و فروشنده، نوآوری مستمر، دانش بنیان شدن تمام فرآیندها در زنجیره تولید به منظور ایجاد زنجیره ارزش، از جمله خطوط اصلی فعالیت های این صنف و صنعت است و به طور طبیعی در این فضا، نمی توانیم شاهد ناهماهنگی، بی انضباطی، سودجویی عده ای اندک و اقدامات مغایر با اصول حرفه ای باشیم.

ایشان در ادامه افزود، به همین علت بنده معتقدم حتما باید برگزاری نمایشگاه ها در تهران و سایر مناطق کشور بازمهندسی و ساماندهی شود. ما موظفیم حرمت و شان تولید کننده و مصرف کننده را رعایت کنیم. زیرا نمایشگاه عرصه ارائه فکر جدید، محصول جدید، فناوری جدید و روش های ارائه خدمت جدید است و هرگز نباید محل سوء استفاده و سودجویی عده ای خاص باشد و برای اینکه برگزاری نمایشگاه ها با ساماندهی و مدیریت همراه شود، ما از خود شروع می کنیم و دیگر نمایشگاهی در بازار مبل شماره 3 یافت آباد برگزار نخواهیم کرد، حتی نمایشگاه هایی که مجوز آنها را گرفته ایم.

در افقی 5 ساله می توانیم به شناسنامه ای تجاری در منطقه و جهان دست یابیم

مهندس علی انصاری در ادامه اشاره داشت: ما از طریق وفاق و همدلی می توانیم درعرض 5 سال در این صنف به یک شناسنامه تجاری معتبر در سطح منطقه و جهان دست یابیم و این هدف دور از دسترس نیست.

علی انصاری با اشاره به مفهوم توسعه که مفاهیم کمی و کیفی را شامل می شود، اضافه نمود: امروز در صنف مبلمان و دکوراسیون به بلوغ فکری در عرصه تولید داخلی رسیده ایم که این موضوع ناشی از شناسایی دقیق نیاز جامعه است. به این معنی که این صنعت رشد قابل قبولی داشته است و رشد مفهومی ناظر به کیفیت و مقدار است ولی به پیشرفت و توسعه نرسیده، یعنی همچنان در حوزه کیفیت و ارتقای استاندارد ها و دست یابی به رضایت و آرامش مشتریان باید تلاش کنیم.

علی انصاری ادامه داد باید اراده هایمان را از اراده ای داخلی به اراده ای ملی و جهانی تبدیل کنیم. وی عدم رعایت حقوق مشتریان و خارج شدن از محدوه مشتری مداری را تهدیدی جدی در این هنر – صنعت برشمرد و گفت: اگر می خواهید همیشه قلب تپنده صنعت مبلمان کشور باشید، احترام به مشتری و رعایت حقوق آن ها را سرلوحه کار خود قرار دهید

بزرگداشت شهید آتش نشان حامد هوایی

در ادامه با حضور مهندس علی انصاری از برادر آتش نشان و خانواده آتش نشان شهید حامد هوایی که از شهروندان منطقا 17 فرزند جانباز و شهید بود تقدیر به عمل آمد. این اقدام در فضایی با شکوه و حماسی و با استقبال اهالی صنعت مبلمان و دکوراسیون همراه شد، به صورتی که تا هنگام خروج خانواده شهید هوایی، همه به احترام بر پای ایستادند.

رونمایی از کتاب مبلمان امروز ایران و جهان ( دفتر نخست)

در ادامه مراسم، در اقدامی نمادین و به منظور ارج نهادن دانایی و دانش در صنعت مبلمان و دکوراسیون، از کتاب مبلمان امروز ایران و جهان ( دفتر نخست) که به سفارش و دستور مهندس انصاری، تدوین و منتشر شده است با حضور ایشان، پیشکسوتان و اساتید حوزه مبلمان و دکوراسیون رونمایی شد.

تقدیر از برترین های منطقه یافت آباد

در پایان و مطابق سنت سال های گذشته رویاک، از برترین های منطقه یافت آباد در حوزه مبلمان و دکوراسیون و در رسته های مشتری مداری، کیفیت در تولیدات داخلی، کیفیت در واردات مبلمان، دکوراسیون های برتر فروشگاهی، فروشندگان برتر یافت آباد و فروشگاه های برتر منطقه یافت آباد تقدیر به عمل آمد.

 

 

۲۳ اسفند ۹۵ ، ۱۷:۰۶ موافقین ۳ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

تقدم عکس شخصیت ها در مراسم تشریفاتی


به طور اصولی نصب عکس مخصوص اماکن سرپوشیده است و شایسته نیست عکس مقامات در فضای آزاد نصب شود، مگر در مراسم رسمی و به طور موقت.
تقدم  نصب عکس یا عکس‌ها به شرح ذیل می‌باشد:
  1. چنان چه یک عکس مورد نظر باشد باید آن را در وسط دیواری که صدر مجلس بوده و فاقد پنجره باشد،  باید نصب نمود.  
  2. چنان چه نصب دو عکس مورد نظر باشد،  عکس سمت چپ بیننده تقدم یک، عکس سمت راست بیننده تقدم دو را دارد.
  3. چنان چه نصب سه عکس مورد نظر باشد، عکس وسط تقدم یک، عکس دوم سمت چپ بیننده تقدم دو، و عکس سمت راست بیننده تقدم سوم را دارد.

۲۳ اسفند ۹۵ ، ۱۴:۰۷ موافقین ۱ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

وظایف امور مالی

  1. انجام امور قرداد ها با هماهنگی مسئولان دیگر امور (هتل،مجری،مهمان مشهور،خواننده و...)
  2. بررسی و تایید اسناد خرید و ارسال آن به اداره کل امور مالی       
  3. کنترل وبررسی هزینه ها و خرید های انجام شده

۲۲ اسفند ۹۵ ، ۰۹:۲۲ موافقین ۱ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

توسط علی انصاری: در چهارمین مجمع عمومی عادی سالیانه، گام های اساسی صنف و صنعت مبلمان تبیین شد

چهارشنبه 95/12/18 گردهمایی باشکوه فعالان صنعت مبلمان و دکوراسیون برای برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی سالانه انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون استان تهران برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالانه انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون نماد هم صدایی و همنوایی صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون است که  طی 10 سال اخیر هر سه سال یک بار برای ارائه گزارش هیأت مدیره، انتخاب اعضای جدید و بررسی مشکلات و معضلات این صنف و صنعت برگزار می شود.

مجمع عمومی عادی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. نماینده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی،  بزرگان و پیش کسوتان این صنف و صنعت به همراه اعضای پیشین هیأت مدیره، رسمیت جلسه را اعلام نمودند.

دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون، ضمن خوشامدگویی و تشکر از حمایت های بی دریغ آقای علی انصاری از این صنف و صنعت، خواستار انتخاب هیات رئیسه مجمع برای رسمیت جلسه و برگزاری دور جدید انتخابات درون صنفی شد.پس از انتخاب هیأت رئیسه مجمع روند انتخابات و بررسی عملکرد سه ساله انجمن آغاز شد.

در ادامه رامین سمیع زاده با تشکر از حمایت های همه جانبه مهندس علی انصاری به عنوان رئیس انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون استان تهران، همدلی ایجاد شده در این هنر - صنعت را نتیجه اقدامات ارزشمند و سیاست ها و خط مشی های ایشان دانست و عملکرد انجمن در سه سال گذشته را مثبت و رو به جلو عنوان نمود و کلیپ حاوی عملکرد 3 ساله اخیر انجمن حاوی محور های اصلی به شرح زیر ارائه شد:

 تهیه و تدوین استراتژی و سند چشم انداز صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون، تدوین سر فصل رشته طراحی مبلمان در مقطع کارشناسی ارشد، برگزاری مسابقه طراحی مبلمان با رویکرد زندگی ایرانی، برگزاری مسابقات طراحی چراغ و روشنایی، برگزاری دوره های حرفه ای مدیریت بازاریابی، فروش و طراحی مبلمان، برگزاری دوره های منظم نمایشگاهی هدکس، کیتکس و دکولایت، دریافت نشان تأیید یورو سرت ( نشان از تخصص انجمن صنفی مبلمان در برگزاری نمایشگاه های حرفه ای و تخصصی )، کسب بهترین رنکینگ توسط سایت انجمن صنفی مبلمان در میان تمامی اصناف و تشکل های حوزه صنایع چوب، مبلمان و دکوراسیون در ایران، تهیه و انتشار منظم نشریه دکومان، نشریه تخصصی مبلمان، معماری داخلی و دکوراسیون، برگزاری سه دوره همایش رویاک با حضور فعالان صنف و صنعت مبلمان، تهیه و تدوین استراتژی و سند چشم انداز صنعت و صنف مبلمان و دکوراسیون.

حضار با تشویق، رضایت خود را از عملکرد 3 ساله هیأت مدیره انجمن صنفی اعلام نمودند و این موضوع مورد توجه نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واقع شد.

   انتخابات درون صنفی و نتایج رأی گیری

در ادامه هیأت رئیسه مجمع از شرکت کنندگان خواست برای کاندیدا شدن اعلام آمادگی کنند. ایشان حداقل تعداد کاندیدا برای هیأت رئیسه را 11 نفر  و حداقل کاندیدا برای بازرسان انجمن را 2 نفر طبق قانون اعلام نمود.

پس از اعلام آمادگی افراد برای عضویت در هیات مدیره و دو نفر برای بازرسی، رأی گیری در فضایی صمیمی و همراه با همدلی انجام شد و اعضای هیات مدیره، بازرس و بازرس علی البدل توسط شرکت کنندگان انتخاب شدند.

علی انصاری که با 100% آرا و در ادامه با اتفاق نظر اکثریت اعضای مجمع، به عنوان رئیس انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون انتخاب شد، دونفر از اعضای هیات مدیره، آقایان رامین سمیع زاده را به عنوان دبیر و جمشید اثنی عشری را به عنوان خزانه دار انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون پیشنهاد نمود که مورد توافق و تصویب مجمع و اعضای جدید هیأت مدیره قرار گرفت.

گام های اساسی صنف صنعت مبلمان طی یک دهه اخیر

علی انصاری ضمن تشکر از اعضای صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون و اتحاد کم نظیر، این هنر- صنعت در مقایسه با سایر اصناف، همدلی و همسویی و اتحاد ایجاد شده در این صنف را خواست قلبی و علت حضور خویش در این صنف برشمرد و خاطرنشان کرد: از حسن اعتماد اعضای محترم مجمع که برای چندمین بار این مسئولیت را به بنده واگذار کنند تشکر می کنم و حتماً با تمام توان، چون گذشته می کوشم مسئولیت محوله را به نحو احسنت انجام دهم. امروز که به تاریخچه فعالیت انجمن صنفی نگاه و دوره ای 10 ساله را مرور می کنیم. می بینیم ابتدا در این صنعت ما مفهوم سازی در حوزه مبلمان و دکوراسیون داشتیم، یعنی مفاهیم کلیدی و محوری این صنف و صنعت و مفاهیم رایج در مدیریت مدرن را ترویج و گسترش دادیم.

پس از آن نهاد سازی لازمه ادامه راه بود که انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون، کنفرانس بین المللی تجارت مبلمان و دکوراسیون، (دکو) به عنوان تریبون بین المللی این صنف و صنعت طی 9سال متوالی،  واحد دانشگاهی ویژه هنر صنعت مبلمان در دانشگاه علمی-کاربردی، موزه ملی مبل ایران و سرانجام با تحت پوشش قرار دادن و مشارکت سایر اصناف و صنایع وابسته، شورای ملی مبلمان ، دکوراسیون و صنایع وابسته را ایجاد کردیم.

علی انصاری افزود: در مرحله مدل سازی و ارتقای استانداردها، زمینه آموزش و ایجاد زیر ساخت های فرهنگی-اجتماعی را فراهم نمودیم و اینک ادعا می کنیم که با تکیه بر توانمندی های داخلی و مد نظر قراردادن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغیه از سوی مقام معظم رهبری، نیاز داخل کشور را در این حوزه تامین نموده ایم و حرمت و هویت کالای ایرانی را نهادینه کرده ایم، ضمن آنکه به نحو چشمگیری، واردات مبلمان خارجی را کاهش دادیم و در حال حاضر علاوه بر دستیابی به موقعیت قابل توجهی در صادرات، واردات  کالاهای ساخته شده کاهش چشم گیری داشته و وارداتمان صرفا در حوزه مواد اولیه و لوازمیست که در داخل، کم تولید می شود.

علی انصاری ضمن ابراز خرسندی از تعامل و همسویی به وجود آمده در این هنر- صنعت، آن را زمینه ای برای هم افزایی و توسعه در سال های آتی عنوان کرد و گفت: ما هرسال دو نشست داخلی و بین المللی داریم که مجمع عمومی ما نشست داخلی و خانوادگیست که هم اینک برگزار می شود و نشست بین المللی ما، دکو است که الحمدالله هر سال رونق بهتری می یابد. بنده سال گذشته، ضرورت وجود یک صنعت بالا دستی به عنوان سند چشم انداز این صنف و صنعت را احساس کردم که با تشکیل کارگروه ها و کمیته های تخصصی، طی یک سال کاری فشرده تدوین و تنظیم شده و انشاءالله پس از طرح در جلسه رسمی شورای ملی مبلمان و دریافت نظر تمامی فعالان و صاحب نظران صنف و صنعت و تصویب آن به نوعی نقشه راه صنف و صنعت طی سال های آتی خواهد بود.

رئیس انجمن صنفی با اشاره به مفهوم توسعه و فهم صحیح آن، همدلی و همراهی میان صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون را عاملی شتاب بخش برای توسعه درون زا عنوان و خاطرنشان کرد: از همه شما فعالان و بزرگان صنعت مبلمان و دکوراسیون درخواست می کنم که با روحیه و همت مضاعف در آستانه سال جدید به استقبال سال نو و فعالیت ها و اندیشه های نوین بروید و بدانید که متناسب با ارتقای سطح نیاز مصرف کننده، باید توانایی هایمان را افزایش دهیم و همواره نگران فعالیت رقبای بین المللی باشیم که سهم بازارمان کاهش نیابد. اطمینان دارم که توان داخلی می تواند باعث شکوفایی و پیشرفت ملی و رونق اقتصادی شود و چنگ زدن بر ریسمان اتحاد در صنف و صنعت زمینه این شکوفایی خواهد بود.

۲۱ اسفند ۹۵ ، ۰۹:۵۱ موافقین ۲ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

وظایف امور حفاظت و انتظامات

  1. نظارت بر ورود و خروج
  2. نظارت بر تردد افراد و کنترل
  3. ایجاد امنیت مراسم ها
  4. راهنمایی مهمان ها
۲۱ اسفند ۹۵ ، ۰۹:۲۶ موافقین ۱ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

وظایف امور بین الملل

  1. خدمات ورود و خدمات گمرکی
  2.  امکانات ارتباطی و سمعی و بصری از جمله مترجم
  3. انجام خدمات خروج و گمرکی
  4. تهیه ویزا ، بلیت ، گذرنامه ، تمدید ویزای اقامت و ...
۱۹ اسفند ۹۵ ، ۱۰:۱۵ موافقین ۱ مخالفین ۰
حسین تقی خانی