اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۲۶ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

وبینار/ رویداد آنلاین

"امروزه بسیاری از نشست های علمی پژوهشی، سمینارها، گردهمایی ها، کارگاه های آموزشی (work shop) به دو منظور کاهش هزینه های غیرضروری و عدم رفت و آمدها و همین طور استفاده تعداد بیشتری از علاقمندان از برنامه و نتایج آن، به صورت اینترنتی برگزار می گردد. برگزاری یک همایش و گردهمایی از طریق مجازی و با استفاده از اینترنت درست مشابه آن چه که در محیطی واقعی انجام می شود است.

در چنین مواقعی ابتدا باید از اهداف گردهمایی، نیازها و خواسته های سفارش دهنده آگاه شد، سپس به تنظیم برنامه گردهمایی اقدام نموده و تایید سفارش دهنده را گرفت و آن گاه نسبت به فراهم آوردن مقدمات کار و اجرا اقدام کرد. در این روش از طریق سیستم های وب کم (Web Cam) و ویدیویی تمام جلسات گردهمایی به صورت همزمان بر روی سایت ارسال می گردد و علاقمندان یا افرادی که باید در سمینار یا کارگاه آموزشی شرکت کنند در شهر یا کشور خود در کامپیوتر برنامه را ملاحظه و در جلسه حضور مجازی پیدا می کنند و می توانند از طریق میکروفن و دوربین مشارکت فعال داشته و صحبت یا سوالی اگر هست و در این صورت دیگران هم می بینند و هم صدا را می شنوند. در این صورت باید مقدمات کار به شکلی فراهم گردد تا این امکان میسر گردد و هر یک از حضار به همین طریق به سالن همایش یا کارگاه آموزشی متصل شوند.

اگر برگزاری کامل همایش را عهده دار شوید ناچار باید سالن و امکانات مورد نیاز را تدارک نمایید و آن توانایی خاص خود را می خواهد. اما در مورد اجرای برنامه به صورت آنلاین باید ابتدا خطوط ارتباطی، دوربین های مورد نیاز، کیس های پرسرعت، مانیتور، لب تاب، ارتباط با اینترنت، سیستم صوت و سایر موارد مورد نیاز را آماده کنید و می توانید هر قسمت را برای آماده سازی به متخصص مربوطه واگذار نمایید و هماهنگی امور را عهده دار باشید. به این ترتیب همایش از لحظه شروع به وسیله دوربین ها ضبظ و بر روی سایت ارسال می شود و افرادی که باید در همایش حاضر باشند با نشستن پشت کامپیوتر خود و مشاهده صفحه مانیتور عین مطالب و فضای داخل سالن یا کلاس را خواهند داشت و هر گاه سوال یا مطلبی باشد، می تواند به طریق آنلاین آنرا مطرح سازد، پاسخ خود را بشنود یا سخنرانی نماید.

ادامه مطلب...
۳۰ مهر ۹۷ ، ۰۹:۰۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن

اهداف شرکت عبارتند از: حمایت جوامعی که ما در آنها کار می کنیم، در نتیجه ایجاد یک جامعه مرفه تر و شادتر. اینکه شهروند خوبی باشیم و موفقیت هایمان را با سازمان ها و موسسات خیریه قسمت کنیم به اندازه رعایت تساوی و حقوق و خدمت اهمیت دارد.

برنامه های ارتباطی شرکت ما خلاقانه هستند. حمایت جوامعی که در آنها کار می کنیم باعث بالا رفتن ارزش و اهمیت، ایجاد محیط سالم تر برای کار و زندگی، جوانان با سوادتر، کاسبی های کوچک اما پرسود، فرهنگی غنی تر و ملتی سالم تر می شود. بدین ترتیب جامعه ای شاد تر و خودکفا تر خواهیم داشت که بستری مناسب برای کار و تجارت است.

ارتباطات جمعی مارکز و اسپنسر شامل استخدام کارمند، کمک مالی، حمایت های مالی، عرضه عدایا، کمک به بالا بردن درآمد کارکنان و چند طرح دیگر است. بازده کلی شرکت در سال 8-1997 1/10 میلیون پوند بود و برای سال 9-1998 نیز پیش بینی 14 میلیون پوند شده است.

۲۹ مهر ۹۷ ، ۰۸:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

تکنیک‌های نوین خلاقیت و نوآوری

برای اینکه در سازمان خلاقیت ایجاد و پرورش یابد باید فنون و تکنیک‌هایی رعایت شود. مهمترین این تکنیک‌ها در این بخش بررسی می‌شود:
۱. یورش فکری یا طوفان مغزی

این تکنیک را نخستین بار دکترالکس. اس. اسبورن مطرح کرد و چنان مورد استفاده و استقبال مردم و سازمان‌ها در کشورهای غربی قرار گرفته که جزئی از زندگی آنها شده است.

یورش فکری در واژه نامه بین‌المللی وبستر چنین تعریف شده است: اجرای یک تکنیک گردهمایی که از طریق آن گروهی می‌کوشند راه حلی برای یک مسئله بخصوص با انباشتن تمام ایده‌هایی که بوسیله اعضاء ارائه می‌شود بیابند. یعنی هیچ انتقـادی از هیچ ایده‌ای جایز نیست. به هر ایده‌های هرچند نامربوط، خوشامد گفته می‌شود.

در این تکنیک، مسئله‌ای به یک گروه کوچک ارائه شده و از آنان خواسته می‌شود فی‌البداهه و به سرعت به آن واکنش نشان داده و برای آن پاسخی بیابند و پاسخ‌ها بر روی تابلویی نوشته می‌شوند، بطوری که همه اعضای جلسه می‌توانند آنها را ببینند. این امر باعث می‌شود تا ذهن اعضاء به فعالیت بیشتری پرداخته و جرقه‌ای از یک ذهن باعث روشنی ذهن دیگری شود. اولین دلیل اثربخشی تحرک مغزی افزایش قدرت خلاقیت درگروه است. افراد در حالت گروهی بیش از حالت انفرادی، قدرت تصور خلاق بروز می‌دهند.

ادامه مطلب...
۲۸ مهر ۹۷ ، ۰۸:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

مدیریت خلاقیت با استفاده از عناصر اصلی

برای تحقیق و پرورش خلاقیت، تنها آموزش مطالب یا برنامه‌ریزی برای توسعه استعدادهای خلاق کافی نیست؛ بلکه باید به افراد کمک کرد نقاطی را که انگیزه و مهارت‌ها با یکدیگر منطبق هستند با محل تقاطع خلاقیت را تشخیص دهند. این محل ترکیب پر قدرتی است چرا که در این نقطه امکان خلاقیت فراهم می‌شود.

برای رشد خلاقیت می‌توان از این ترکیب پر قدرت بیشترین استفاده را بعمل آورد. یک مدیریت موفق می‌تواند این محل تقاطع را در سازمان خویش یافته و از این ترکیب بهره زیادی ببرد در نتیجه سازمانی پویا، فعال، نوآور و پیشرو خواهد داشت.

برای بهره‌مندی از محل تقاطع، تحلیل دقیق و عمیق‌تری از عناصر، عوامل و شرایط مؤثر در شکل‌گیری آن محل لازم است.

بنابراین پرداختن به مدیریت خلاقیت مستلزم افزایش دانش و اطلاعات تخصصی مورد نیاز درباره موضوع مورد نظر، آشنایی با روش‌های تفکر و کار خلاق و استفاده از آنها در انجام امور می باشد.

روش‌های متعدد بسیاری برای ایجاد اندیشه خلاق و کمک به افزایش این توانایی در افراد تبیین شده است؛ نظیر یورش فکری، سینکتیکس، فهرست پرسش‌ها و... محور اصلی اغلب این روش‌ها شکستن قالب‌های فکری با استفاده از راهبردهای موثر زیر است:

ادامه مطلب...
۲۶ مهر ۹۷ ، ۰۹:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

سازمان خلاق

سازمان‌های خلاق خصوصیات ویژه‌ای دارند که مهمترین آنها انعطاف‌پذیری در رویارویی با بحران‌های ناشی از رقابت‌های اقتصادی است. یکی از دلایل معرفی نظریه اقتضایی مدیریت، همانا پاسخگویی به عوامل محیطی و دارا بودن یک نظام باز در رویارویی با تغییرات صنعتی، بازرگانی و اقتصادی بوده است. سازمان‌های انعطاف‌پذیر با مسائل و تنگناها برخوردی منطقی و محققانه دارند و در صورت نیاز به تغییر و تحول، پس از بررسی دقیق و عالمانه آن را اعمال می‌کنند. سازمان خلاق دارای عناصری بدین شرح است:

1. ساختار خلاق
ساختار سازمان، نمایانگر روابط واحدها و میزان انعطاف‌پذیری آن است. سازمان‌هایی که دارای ساختار غیر قابل انعطاف هستند برای ایجاد همکاری و وحدت در دوران بحران، دچار آشفتگی می‌شوند. در حالی که سازمان‌هایی که امکان برقرار کردن رابطه، خصوصاً رابطه غیررسمی و انطاف پذیر را در ساختار خود پیش بینی می‌کنند، عوامل مثبت و مؤثری برای ترغیب و رشد خلاقیت و نوآوری در سازمان خود بوجود می‌آورند.

برای رویارویی با مشکلات، ساختارهایی مانند، ساختار طرح (Project structure)، ساختارماتریسی (Martix structure)، ساختار مولکولی (Structure (Molecular ساختار ادهو کراسی (Adhocracy Structure) بوجود آمده‌اند که از ماهیت انعطاف‌پذیر و مقتضی بر طرح یا زمان برخوردارند.

ادامه مطلب...
۲۵ مهر ۹۷ ، ۰۸:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

خلاقیت در مدیریت

خلاقیت در مدیریت علاوه بر جنبه شخصی آن- که مربوط به هدایت و توسعه توانایی خلاق شخص مدیر است- متضمن دستاوردهای خلاق سازمان نیز هست.

تفاوت یک مدیرخلاق با نویسنده، دانشمند یا پزشک خلاق این است که خلاقیت او تنها در کار فکری یا یدی شخص او متجلی نمی‌شود بلکه در کار سازمان و تمام افراد آن ظهور می‌یابد. برای تعریف خلاقیت در مدیریت می‌توان از همان تعریفی که در باره خلاقیت مطرح است یعنی عرضه ایده نو، مفید و سازنده در سازمان استفاده کرد، با این تفاوت که این مقوله تنها جنبه شخصی و فردی ندارد.

ادامه مطلب...
۲۴ مهر ۹۷ ، ۰۸:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

وصیت نامه یکی از غول های ادبیات قرن بیستم

گابریل گارسیا مارکز به سرطان لنفاوی مبتلا بود و می‌دانست عمرزیادی برایش باقی نیست

بخوانیدکه چگونه در این نامه‌ی کوتاه از جهان و خوانندگان خود خداحافظی می‌کند:

اگر پروردگار لحظه‌ای از یاد می‌برد که من آدمکی مردنی بیش نیستم و فرصتی ولو کوتاه برای زنده ماندن به من می‌داد از این فرصت به بهترین وجه ممکن استفاده می‌کردم.
به احتمال زیاد هر فکرم را به زبان نمی‌راندم ، اما یقیناً هرچه را می‌گفتم فکر می‌کردم. 
هر چیزی را نه به دلیل قیمت که به دلیل نمادی که بود بها می‌دادم.
کمتر می‌خوابیدم و بیشتر رویا می‌بافتم ، زیرا در ازای هر دقیقه که چشم می‌بندیم شصت ثانیه نور از دست می‌دهیم.
راه را از‌‌ همان جایی ادامه می‌دادم که سایرین متوقف شده بودند و زمانی ازبستر بر می‌خواستم که سایرین هنوز در خوابند.
اگر پروردگار فرصت کوتاه دیگری به من می‌بخشید ‌ساده‌تر لباس می‌پوشیدم ، در آفتاب غوطه می‌خوردم و نه تنها جسم که روحم را نیز در آفتاب عریان می‌کردم.

ادامه مطلب...
۲۳ مهر ۹۷ ، ۱۴:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

بهره برداری از نخستین زمین هاکی روی یخ ایران

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در  روز نخست نمایشگاه تجهیزات ورزشی، شرکت ای فیت پرو، هلدینگ سرمایه گذاری ارائه خدمات ورزشی با چندین شرکت ورزشی تفاهم‌نامه همکاری و بهره برداری به امضا رساند. این شرکت ورزشی با کلینیک تغذیه سیب دایت، مدرسه اسکی راه برفی، قرارداد همکاری امضا کرد. برند 93 ، طراح و تولیدی لباس های ورزشی یکی دیگر از تفاهم‌نامه‌های همکاری به امضا رسیده ای فیت پرو در این نمایشگاه بود.

بازار بزرگ ایران

در ادامه امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری و بهره برداری این هلدینگ با دو شرکت ورزشی دیگر به نام‌های باشگاه هنرهای رزمی فایت باکس و ایران ایکس گیمز، برگزار کننده های ایونت‌های ورزشی در سطح کشور تفاهمنامه همکاری منعقد کرد. در یکی از مهمترین اتفاقات روز نخست نمایشگاه تجهیزات ورزشی، قرارداد بهره برداری نخستین زمین استاندارد هاکی روی یخ ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز منعقد شد. این زمین هاکی روی یخ در مجموعه ایران مال واقع شده است که همزمان با دهه مبارک فجر به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری و بهره برداری عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش، بهمن محمد رضایی رئیس فدراسیون اسکیت، ناصر پورعلی فر رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش و مازیار ناظمی مدیرکل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش حضور داشتند.

۲۲ مهر ۹۷ ، ۰۸:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

کارکرد روابط‌عمومی

روابط‌عمومی یا هنر هشتم حوزه‌ای از ارتباطات است که بیش از پیش و در سطح گسترده جهانی مورد توجه اندیشمندان، پژوهشگران و کارشناسان قرار گرفته است. این حوزه رو به رشد، با گسترش تکنولوژی‌های ارتباطی و نیازهای سازمانی به ارتباط فعال‌تر و تعامل گسترده‌تر با مردم برای انتقال تولیدات مختلف در حوزه‌های گوناگون مورد توجه انسان، توسعه‌ای روزافزون یافته است. (باقریان، 1390)

اعمال مدیریت شایسته در جامعه، در درون شبکه‌هاى ارتباطى گسترده نیاز به اطلاعات و آگاهى‌هاى متقن، به روز، واقعى و کارآمد از جامعه دارد. دستیابى به چنین اطلاعات و آگاهى‌ها نیاز به روابط عمومى قوى و پایدار را محرز مى کند. از عمده وظایف روابط عمومى مى‌توان به این موارد اشاره کرد. (دیندار فرکوش و صدری نیا، 1381، 72)

• مطلع کردن و خبر دادن؛
• ترغیب، تشویق، ترویج و تبلیغ؛
• انجام تحقیقات اجتماعى و افکار سنجى و پیوند آن به منابع سازمان و عموم مردم؛
• هماهنگى موارد نیاز سازمان؛
• برقرارى ارتباط با فرد، گروه، عموم و سازمان‌ها به نحوى که براى آن مؤسسه یا سازمان اهمیت دارد یا در آینده خواهد داشت.

ادامه مطلب...
۲۱ مهر ۹۷ ، ۰۸:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

عوامل موثر در ایجاد خلاقیت در واحدهای روابط‌عمومی

واحدهای روابط‌عمومی سازمان‌ به لحاظ ضرورت داشتن تعامل مستمر با جامعه باید زمینه‌هایی را مهیا سازند تا شاغلان امکان بروز خلاقیت خود را داشته و بتوانند روابط مطلوبی را با جامعه برقرار سازند. در ایجاد خلاقیت در واحد روابط‌عمومی سازمان‌ها عوامل ذیل می‌تواند موثر واقع شود:

1. دارا بودن ذهن و ضمیر روشن؛
2. برخورداری از انعطاف لازم؛
3. استقلال فکری؛
4. تعامل گروهی با دیگران خصوصاً با جراید و مطبوعات و جامعه؛
5. تجربه‌ها و ایده‌های قبلی؛
6. سلامت فکر (توان گردآوری فکرهای متنوع و زیادی در مورد مساله)؛
7. کسب دیدگاه‌ها و نگرشی موافق نسبت به فکرهای نوین؛
8. حساسیت منطقی نشان‌ دادن نسبت به مساله؛
9. تاکید بر ضمیر ناخودآگاه و فعالیت آن بر روی مساله.

ادامه مطلب...
۱۹ مهر ۹۷ ، ۰۸:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی