اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

تشریفات

◄      تشریفات به چه معناست؟

تشریفات فرآیند ارتباط است که به دو دسته تقسیم می شود:

1.     ارتباط کلامی

2.     ارتباط غیرکلامی

1) ارتباط کلامی: مجموعه روابطی است که از طریق گفتگو حاصل می­شود.

2) ارتباط غیرکلامــی: مجموعه روابطـی است که آن را زبان بدن یا زبان اندام  (Body Language)می گوییم.

بخش اعظمی از ارتباطات ما را ارتباطات غیرکلامی پوشش می­دهد. پیام های غیرکلامی به اصول و آداب تشریفات بر می­ گردد. زیرا تشریفات فرآیند ارتباطات غیرکلامی است و حرکات، اشاره ها و احساس های ما هستند که به عنوان پیام های غیرکلامی به تکمیل، تأیید، رد و یا جایگزینی پیام های کلامی می­انجامد.

در ارتباطات سازمانی، روابط عمومی ها جایگاه خاصی دارند. آنها سعی دارند ارتباطات عمومی را به ارتباطات افقی، مسطح و آزادانه تغییر شکل دهند زیرا روابط عمومی حاصل انسانی کردن ارتباطات است و از همین رو تشریفات هنر روابط عمومی است.

ارتباطات غیرکلامی عبارتست از تمامی پیام هایی که افراد علاوه بر خود کلام، آنها را نیز مبادله می کنند. اصولاً در ارتباطات اجتماعی بیشتر بر نشانه­های غیرکلامی اعتماد می­کنند تا بر نشانه­های کلامی چرا که علائم غیرکلامی از درون انسان سرچشمه می­گیرند و اغلب نمی­توان آنها را کنترل کرد.

۲۸ آذر ۹۵ ، ۱۰:۱۳ ۱ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

علی انصاری در دکو 2016؛ گردش مالی صنعت مبلمان در آینده نزدیک به 15 هزار میلیارد تومان می رسد

به گزارش خبر گزاری صدا وسیما ، علی انصاری در حاشیه نهمین همایش بین‌المللی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو) 2016 در جمع خبرنگاران افزود: در صنعت مبلمان مردم به مصرف کالای ایرانی روی آوردند و به خرید و مصرف مبلمان خارجی رغبت کمتری دارند.

علی انصاری اضافه کرد: با حضور رقبای خارجی، تولید کنندگان ما پیشرفت می کنند اما این مردم هستند که متوجه می شوند که کدام کالا را بخرند. در این میان ما باید مراکز توزیع را مدرن کنیم و عرصه هایی در مراکز توزیع ایجاد کنیم که محل رقابت سالم میان تولیدکنندگان و توزیع کنندگان شناسنامه دار باشد تا مردم با اطمینان خاطر، کالای ایرانی را خریداری کنند

علی انصاری گفت: اگر نقدینگی به بازار تزریق شود و فضای اقتصادی در دست خود مردم قرار گیرد از رکود خارج خواهیم شد حتی اگر تورم نسبی هم باشد تولید ثروت و اشتغال می کند و این به نفع مردم است و موجب می شود چرخه اقتصادی به روند عادی خود برگردد.

علی انصاری افزود: اگر رکود کنونی ادامه یابد بسیاری از واحدهای مبلمان که فعال هستند نیز از مسیر تولید خارج می شود.

علی انصاری با بیان اینکه گردش مالی صنعت مبلمان حدود 10 هزار میلیارد تومان است گفت: با ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی، انتظار می رود گردش مالی این بازار در آینده ای نزدیک به 15 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

علی انصاری افزود: درخواست ما این است دولت و مسئولان از تولیدکنندگان حمایت مالی و تسهیلاتی به عمل آورند تا بتوانیم در صنعت مبلمان به خودکفایی کامل دست یابیم.

رئیس شورای ملی مبلمان گفت: نگاه ما در حوزه تولید، سنتی و کارگاه های ما خرد و کوچک است اما با توسعه فرهنگ مبل نشینی، توقعات و سلیقه ها عوض شده و ما هم این موارد را در طراحی های خود در نظر می گیریم.

علی انصاری اضافه کرد: از مهمترین این دستاوردهای صنعت مبلمان در سال های اخیر می‌‌توان به گسترش دیپلماسی اقتصادی، تجاری، نوسازی مراکز توزیع، ایجاد واحدهای دانشگاهی متخصص صنعت مبلمان و دکوراسیون، ایجاد موزه ملی مبلمان و مرکز مطالعات تاریخی، ساماندهی تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها اشاره کرد.

علی انصاری گفت: اکنون این انگیزه وجود دارد که پیشرفت و توسعه در صنعت مبلمان را به گونه‌ای راهبردی و محوری براساس وضعیت موجود کشور و سند ملی صنف و صنعت که در حال تدوین است ترسیم کنیم.

علی انصاری گفت: در چهار دهه گذشته صنایع و صنوف مبلمان رشد قابل توجهی داشته‌اند و در کنار این پیشرفت دنبال مدل توسعه بومی و ایرانی شده‌اند و حتما ارائه مدلهای این صنف نیازمند پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی است ضمن اینکه فناوری های ما به روز شده اند و در طراحی و تولید با همکاری دانشگاه پیشرفت های خوبی داشتیم.

۲۵ آذر ۹۵ ، ۱۴:۳۶ ۰ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

مزایای برنامه ریزی در تشریفات

وقتی سخن از مدیریت تشریفات می­ شود منظور مدیریت مراسم است، چه این مراسم مذهبی و اعتقادی باشد و چه این مراسم در سطح ملی برگزار شود. لذا نحوۀ برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی انواع مراسم مانند نشست ها، گردهمایی ها، نمایشگاه ها و بازدیدها را در روابط عمومی «مدیریت تشریفات» می­ گویند.

ثمره مدیریت درست تشریفات یک مراسم، دو مورد خیلی مهم زیر را در بر خواهد داشت:

1.صرفه جویی کافی در منابع مالی و منابع نیروی انسانی

2.پیش بینی‌های لازم برای وقوع بحران‌های ناشناخته در حین مراسم



۲۴ آذر ۹۵ ، ۱۲:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

علی انصاری در دکو 2016: باید پیوست اجتماعی و فرهنگی به گونه ای راهبردی و بر اساس وضعیت موجود کشور ترسیم شود

رئیس انجمن شورای ملی مبلمان کشور با اشاره به بازار گسترده کشورهای منطقه، نیروهای انسانی تحصیلکرده و ماهر در صنایع و صنوف مبلمان از تدوین پیوست اجتماعی و فرهنگی برای این صنایع خبر داد.

به گزارش خبرنگار بخش بازرگانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، علی انصاری امروز در نهمین کنفرانس بین‌المللی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو) 2016 اظهار کرد:در این همایش نایب رئیس، دبیرکل، مشاوران و اعضای انجمن‌های مبلمان آسیا (کافا) حضور دارند و از کشورهای چین، پاکستان، فیلپین، مالزی، سنگاپور، تایلند، کره جنوبی و نمایندگان کنفدراسیون مبلمان اروپا شامل کشورهای فرانسه، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان و ترکیه حضور دارند.

علی انصاری افزود: امیدواریم که این همایش بین‌المللی حرکتی همسو با اهداف آسیایی و جهانی (کافا) و کنفدراسیون مبلمان اروپا باشد که در این میان عضویت شورای ملی مبلمان ایران در (کافا) یکی از حلقه‌های تکاملی این صنف و صنعت به حساب می‌آید.

رئیس شورای ملی مبلمان کشور ادامه داد:در نهمین سال این رویداد بزرگ صنفی در آسیا که ابعاد صنعتی، بازرگانی و تجاری دارد حاکی از آن است که گامهای مهمی در  مفهوم‌سازی و مدلسازی میان کشورهای آسیایی برداشتیم.

علی انصاری تصریح کرد: از مهمترین ای ندستاوردها می‌‌توان به گسترش دیپلماسی اقتصادی، تجاری، نوسازی مراکز توزیع، ایجاد واحدهای دانشگاهی متخصص صنعت مبلمان و دکوراسیون، ایجاد موزه ملی مبلمان و مرکز مطالعات تاریخی، ساماندهی تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها اشاره نمود و اکنون این انگیزه وجود دارد که پیشرفت و توسعه در صنعت مبلمان را به گونه‌ای راهبردی و محوری براساس وضعیت موجود کشور و سند ملی صنف و صنعت که در حال تدوین است ترسیم کنیم.

علی انصاری گفت: در چهار دهه گذشته صنایع و صنوف مبلمان رشد قابل توجهی داشته‌اند و در کنار این پیشرفت دنبال مدل توسعه بومی و ایرانی شده‌اند و حتما ارائه مدلهای این صنف نیازمند پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی است.

علی انصاری تاکید کرد:در پیوست اجتماع فرهنگی موجود شناسایی عمیق و دقیق لایه‌های مختلف صنعت مورد توجه قرار گرفته و به دنبال آن هستیم که عمده فعالیتها بر دوش بخش غیردولتی و تماما مردمی و مشارکتی باشد. 

رئیس شورای ملی مبلمان کشور در ادامه صحبت‌های خود گفت: دکو فرصت بازشناسی نیازها و بازتوانی توانمندی‌های تولید، تجارت ملی و منطقه‌ای، صنعت مبلمان، دکوراسیون براساس خاص و سیلیقه مصرف کنندگان و مشتریان داخلی منطقه‌ای و جهانی هستند.

علی انصاری در پایان گفت: بازار 400 میلیونی کشورهای منطقه، نیروهای انسانی تحصیلکرده و ماهر و ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد که با کمک سایر اعضای کافا علاوه بر حضور در این بازار می‌توانیم در بازارهای فرامنطقه‌ای نیز حضور یابیم.

۲۳ آذر ۹۵ ، ۲۳:۴۳ ۰ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
حسین تقی خانی