اخبار اقتصادی
اخبار بورس

روابط عمومی

۵۰۱ مطلب توسط «حسین تقی خانی» ثبت شده است

استقبال بی نظیر مخاطبان از پردیس سینمایی ایران مال

به گزارش خبرگزاری فارس پیش‌فروش بلیت سینماهای مردمی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از ساعت ۱۰ امروز به صورت اینترنتی آغاز شد. طبق اعلام روابط عمومی جشنواره، در یک ساعت ابتدایی، بیش از ۱۰ هزار سری بلیت به فروش رفته که این تعداد نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته است. معاون اجرایی سی‌ و هفتمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از سینماهای تازه تاسیس گفت: تا این لحظه استقبال از تمامی سینماها از جمله تماشا، ماندانا، راگا و کیان بسیار خوب بود و سینماهایی مانند ایران مال که اولین اکران را تجربه می‌کنند نیز در ساعات اولیه با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شده­اند. مدیرکل روابط عمومی بازار بزرگ ایران ضمن ابراز خرسندی از استقبال مردم از پردیس سینمایی ایران­مال، امکانات رفاهی فراهم شده برای مردم را بسیار متنوع و عالی دانست و اشاره داشت: علاقه مندان به هنر سینما امسال با امکاناتی متفاوت و در سطح جهانی در صنعت سینما مواجه خواهند شد و گفت: حضور در مجموعه عظیم تاریخی-فرهنگی ایران‌مال غرور ایرانیان را برخواهد انگیخت و از حضور در بخش‌های متنوع آن شگفت زده خواهند شد.
ادامه مطلب...
۰۱ بهمن ۹۷ ، ۰۸:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

4 راهکار برای روابط عمومی جدید در بستر رسانه های اجتماعی

نزدیک به دوسوم جمعیت بزرگسال در فیس بوک حضور دارند و 77 درصد آنها یک پروفایل در شبکه‌های اجتماعی دارند، به همین دلیل کاربران رسانه‌های اجتماعی به یکی از موضوعات مهم زمان ما تبدیل‌شده‌اند. پیش از اینکه بخواهید از  رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، بسیار مهم است که طرحی را ایجاد کنید؛ اما هرگز ارزیابی مجدد کارهایی را که امروز انجام می دهید، به تاخیر نیاندازید. از اینکه بگویید: حضور در این رسانه اجتماعی برای کسب و کار من بی معناست، احساس پشیمانی نکنید. این بهتر از این است که وقت خود را برای رویکردی بگذارید که جواب نمی دهد.

ایجاد شبکه های اجتماعی سازمانی
ایجاد شبکه های اجتماعی ویژه در هر سازمان باعث ارتباط بهتر کارمندان در بخشهای مختلف سازمان با یکدیگر می شود. متصل بودن کارمندان یک مجموعه در یک شرکت فاصله سنی و مقامی ایشان را کمتر کرده و بازده کاری را بالا می برد؛ البته با این شرط که فقط مسایل مربوط به آن شرکت مطرح باشد. در غیر این صورت خطر درگیر شدن کارمندان با یک سرگرمی جدید را باید بپذیریم.

ادامه مطلب...
۲۹ دی ۹۷ ، ۰۸:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

علی انصاری کیست؟

 

 

کمی عاقل باشیم.

۲۶ دی ۹۷ ، ۰۹:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

سختی‌های روزنامه‌نگاری در عصر دیجیتال از زبان سردبیر سابق گاردین

دیگر روزی نیست که اخبار دروغ و جعلی به گوشمان نرسد. در دورانی که خبرها می‌توانند کشورها را تا مرز فروپاشی ببرند و برگردانند، انتشار خبرهای فوری از دست خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها خارج شده و حتی ترول‌ها هم می‌توانند شایعات را مثل ویروس به جان مردم بیندازند. اما حالا که بیش از همیشه نیازمند روزنامه‌نگاریِ تحقیقی و متعهد به حقیقت هستیم، غول‌های تبلیغاتی سیلیکون‌ولی منابع درآمدی روزنامه‌ها را نابود کرده‌اند. با این وضع، شاید قرن بیست‌و‌یکم دوران پایان روزنامه‌نگاری باشد.

دیوید اوبرتی، نیوریپابلیک — مارک زاکربرگ در ماه مۀ ۲۰۱۸ خطاب به گروهی از سردبیران و کارکنان حوزۀ رسانه چنین گفت: «فکر می‌کنم اخبار برای جامعه و دموکراسی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد». گاردین و روزنامۀ خواهرخوانده‌اش، آبزرور، دو ماه پیش از آن گزارش داده بودند که مؤسسه‌ای تحقیقاتی به نام کمبریج آنالیتیکا که با دونالد ترامپ همکاری می‌کرده، از فیس‌بوک بهره‌برداری کرده و کاربران آن را در معرض تبلیغات سیاسیِ شخصی‌سازی‌شده قرار داده است. این رسوایی با کاستی‌ها و نقص‌های متعدد فیس‌بوک در نظارت بر جنبه‌های مختلف پلتفرم خود آشکارا هم‌راستا بود. زاکربرگ پس از آنکه در کنگرۀ آمریکا حاضر شد تا توضیح بدهد این رسوایی چگونه اتفاق افتاده، در پالو آلتو جلسه‌ای با روزنامه‌نگاران برگزار کرد تا نشان بدهد به آن نوع از روزنامه‌نگاری که از این رسوایی پرده برداشته باور و اعتقاد دارد. بااین‌حال زاکربرگ هیچ اشاره‌ای نکرد که فیس‌بوک چگونه می‌تواند از این نوع روزنامه‌نگاری حمایت کند.

یک دهه جنجال و هیاهو باعث شده مطبوعاتی که دیگر مانند گذشته قدرتمند نیستند در برابر حملات سیاسی آسیب‌پذیر باشند، به‌سوی سازش‌کاری‌های اخلاقی سوق داده شوند، و بیش از پیش از شکل‌های جدید رسانه‌های دیجیتال عقب بمانند. گزارش‌های عمیقی که شواهد و اطلاعاتشان با دقت بررسی می‌شوند اکنون با طعمه‌های کلیک، شوخی‌های اینترنتی، ربات‌ها، ترول‌ها، نویسندگان فوق‌متعصب و اخبار جعلی در مبارزه‌اند، اخبار نادرستی که به‌منظور تأثیرگذاری بر دیدگاه‌ کاربران در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌شوند. از مدت‌ها پیش، نشریات بر صنعت تبلیغات تکیه داشته‌اند و اکنون با سلطۀ روزافزون فیس‌بوک و گوگل و آمازون بر این صنعتْ اخبار و مطبوعات محلی رو به نابودی می‌روند. تولیدکنندگان اخبار سراسری هم از یک سو با چالش سازماندهی دوبارۀ کسب‌وکارشان درگیرند و از سوی دیگر با این مسئله که آیا شیوۀ روزنامه‌نگاری خود را با جهان رسانه‌های جدید سازگار کنند یا نه، جهانی که در آن اخبار سراسری دیگر قاعده نیست و استثنا محسوب می‌شود. نحوۀ خدمت به منافع عمومی هم مسئلۀ دیگری است که مبهم مانده است.

ادامه مطلب...
۲۲ دی ۹۷ ، ۰۸:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

پانصد شفا یافته، میهمان مرکز جامع کنترل سرطان ایران

پانصد نفر از شفا یافتگان بیماری سرطان به همراه یک عضو خانواده­شان میهمان ویژه همایش پیشگیری از سرطان به میزبانی مرکز جامع کنترل سرطان ایران ICCC در منطقه ۲۲ تهران خواهند بود.

پانصد شفا یافته سرطان، میهمان مرکز جامع کنترل سرطان ایران می‌­شوند

علی انصاری رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه و نیکوکاری تات، صبح امروز 17 دیماه، با اعلام این مطلب، در جمع مدیران و اعضای ستاد برگزاری "همایش مردمی پیشگیری و کنترل سرطان"، گفت: بنده با پیشنهاد پروفسور محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان ایران که مدیر مرکز جامع کنترل سرطان ایران در منطقه 22 است، در لحظه اول موافقت کردم و معتقدم کمک به پیشگیری از بیماری سرطان که افسار گسیخته پر تعداد می­شود، نجات جان انسان­هاست و با هیچ معیار مادی، قابل سنجش نیست.

وی افزود: گسترش سرطان­های مختلف بنابر آمار رسمی، بر نگرانی­ها می­افزاید و وظیفه همگان بویژه نیکوکاران است که در حد امکان، به عرصه آگاه­سازی مردم، کاهش رشد و کمک به درمان بیماران، وارد شوند.

انصاری با خداپسندانه تلقی­ کردن و انسان دوستانه خواندن حرکت مردمی پیشگیری از سرطان و اعلام تقبل هزینه ­های برگزاری این همایش مرتبط با هفته­ ای به همین نام در مرکز جامع کنترل سرطان ایران در منطقه 22 که بزرگترین مرکز مطالعات، تحقیقات و پیشگیری از سرطان است، اظهار امیدواری کرد حضور شفا یافتگان بیماری سرطان و دعای آنان، فصلی نیک و اقدام خداپسندانه­ ای در آستانه آغاز به کار مجموعه ایران­مال باشد.

پیش از سخنان وی، دکتر قاسم اکبری دبیر ستاد برگزاری همایش هفته پیشگیری و کنترل سرطان، گزارشی از مردمی­‌سازی پویش پیشگیری و برنامه­‌های این هفته ارایه و اعلام کرد: نگاه علمی، تلفیق روان­شناسی و افزایش اطلاعات مردم درباره سرطان با روش­‌هایی همچون ارایه کتاب و تجارب غلبه بر این بیماری بوسیله شفا یافتگان، از تمایزهای برنامه امسال این هفته خواهد بود.

منبع: تسنیم

۱۸ دی ۹۷ ، ۰۸:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

شمع روشن ...

جمشید اثنی عشری

اولین مطلبی که در روزنامه عصر اقتصاد نوشتم، پنجشنبه ۱۳۸۳/۲/۱۷ بود،در صفحه ۱۵ و در شماره ۸۴ روزنامه برای سالگرد درگذشت دانشمند نجیب و محترم عرصه برنامه نویسی ایران، زنده یاد دکتر حسین عظیمی.

دوست اقتصادخوانده، جنگ دیده مهربان و کمی بداخلاقم آقای سیف اله یزدانی پس از مدتی قلم زدن و مدیریت رسانه در روزنامه جهان اقتصاد با خلق شخصیتی به نام «مازان» تصمیم گرفت از ۱۳/ ۱۳۸۲/۱۰ که دیروز پانزده سالگی اش بود، خود و «مازان» عضله گرفته را با انتشار روزنامه ای به نام عصر اقتصاد به جامعه رسانه ای کشور معرفی کند.

البته درآن ایام، شخصیت دیگری نیز توسط آقای یزدانی، وارد رسانه های مکتوب شده بود، به نام «برجعلی» که ظاهراً آبدارچی یک شرکت خدماتی بود.

علت آشنایی بنده با استاد یزدانی عزیز هم این بود که برجعلی و مازان، هر از گاهی انتقادهای به جا و با نمک و گزنده ای به سازمان محل خدمت بنده در آن ایام- که نامش سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود و بعدها نام های دیگری گرفت و از دست داد تا سرانجام شد همان سازمان «برنامه و بودجه» ای که بود- می نمودند و بنده به عنوان احدی از آحاد آن سازمان، در مقابل آن انتقادات نمکین و کمی هم گزنده، پاسخ هایی با رعایت ادب می نوشتم و آقای یزدانی، بدون آن که بنده را بشناسند- این بسیار مهم است- پاسخ ها را چاپ می کرد.

سید جواد سیدپور، جوان فلسفه و پسراقتصاد خوانده آن روز و امروز- که هر کجا هست خداوند به سلامت دارش- واسطه آشنایی و ملاقات بنده و آقای یزدانی و مازان و برجعلی شد. در خیابان میرداماد، نرسیده به جردن و به گمانم خیابان البرز و .... .

ادامه مطلب...
۱۷ دی ۹۷ ، ۰۸:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

شنونده صبور حرف های دیگران باشید

همه ما عادت کرده ایم بیشتر از آنکه بشنویم،حرف بزنیم. در ضمن دوست داریم دیگران نیز به حرفهای ما، هر چند کم اهمیت و تکراری، با دقت و توجه گوش دهند. خوب حالا خود شما چقدر به دیگران گوش می دهید. منظورم این نیست که شانه ای برای گریه های دیگران باشید، نه حداقل وقتی همکارتان با شما حرف می زند حواستان با او باشد. یک شنونده خوب کسی است که با توجه کافی به حرفهای دیگران گوش دهد. شما می توانید برای این کار موارد زیر را انجام دهید:
- لابلای حرف های او بگویید: آهان، خوب، بله، آره دارم می شنوم.
- از حرکات و اشارات زبانی مناسب استفاده کنید. چشمانتان را باز کنید و مستقیما به او نگاه کنید. خمیازه نکشید و مرتبا به ساعت تان نگاه نکنید.
- بعضی از حرف های او را تکرار کنید تا مطمئن شود که به حرفش گوش می دهید مثلا بگویید: آهان گفتی ساعت سه روز جمعه، باشه.

ادامه مطلب...
۱۶ دی ۹۷ ، ۰۸:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

خلعت زیبای ایران‌مال بر قامت پایتخت

جمشید اثنی عشری

بازار بزرگ ایران که از ابتدای دهه اخیر تصمیم به حضور در بالقوه‌ترین منطقه پایتخت را گرفته است، در شرایطی عزم خود را برای خودنمایی به جهانیان جزم کرد که کشور در معرض شدیدترین تحریم‌های سیاسی و اقتصادی قرار داشت. این مال شگفت‌انگیز که قرار است برای همیشه در پیشینه تاریخی ایران باقی بماند، کمتر از 2 سال دیگر به بهره‌برداری کامل می‌رسد و قدرت و دانش فنی و مهندسی ایران را در معرض نگاه جهانیان قرار خواهد داد. دکتر جمشید اثنی‌عشری، مدیرکل روابط‌عمومی‌ بازار بزرگ ایران در گفت‌وگویی با ماهنامه «تجارت طلایی» به شرح قسمتی از جزئیات ساخت‌و‌ساز این مال عظیم پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

این مال باشکوه، نسبت به مال‌های بزرگ دنیا همچون دبی‌مال و امارات‌مال مزیت­هایی دارد. چه عواملی منجر به‌ ایجاد این مزیت‌ها شده است؟

به قول «کارل ویتفوگل» جامعه‌شناس آلمانی، باشکوه‌سازی، ویژگی جوامع آب‌سالار است و در ایران باشکوه‌سازی را می‌توان در ربع رشیدی یا میدان نقش جهان اصفهان تعریف کرد که هرگز خارج از بافت اصلی قدرت سیاسی حاکم اتفاق نیفتاده است. اولی توسط یک نخست‌وزیر ایلخانی و دومی توسط یک پادشاه صفوی شکل گرفتند و ساخته شدند، البته مسجد و مدرسه سپهسالار تهران را هم می‌توان نوعی باشکوه‌سازی یک صدراعظم قاجاری دانست. جالب آنکه این باشکوه‌سازی‌ها که بعدا قطعه‌ای از تمدن شدند، عمدتا توسط مقامات دولتی، شاهان و نخست‌وزیران ساخته شدند. ایران‌مال را می‌توان یک نمونه باشکوه‌سازی به مثابه سنتی سه تا چهار هزار ساله در خاورمیانه دانست که توسط بخش خصوصی و بدون مداخله و مشارکت دولت و در دوران اقتدار نظام جمهوری اسلامی و به استناد تحقق بخشی از اصل 44 قانون اساسی و تقسیم‌بندی اقتصاد کشور در 3 حوزه دولتی، تعاونی و خصوصی ساخته شده است و با توجه به ویژگی‌هایش، آن را یک سازه تمدنی می‌دانیم، بدین معنا که آنچه ما در مورد تمدن ایرانی-اسلامی ‌و مدرن از آن یاد می‌کنیم در این مال گرد هم آورده شده است. ضمن آنکه یک اقدام جدی و ماندگار برای کشور در حال توسعه ایران محسوب می‌شود که می‌تواند در تسریع روند توسعه در بخش تجارت و تجارت بین‌الملل و حتی حوزه فرهنگ و اجتماع تأثیر ویژه‌ای بر جای گذارد. اما آنچه وجه تمایز ایران‌مال نسبت به سایر مال‌های عظیم دنیا تلقی می‌شود، غیرتجاری بودن 70 درصد از کاربری آن است که به عنوان کاربری گردشگری، اقامتی، خدماتی، رفاهی، ورزشی و... ایفای نقش خواهد کرد، چراکه‌ ایران‌مال در تلاش است تجارت را با ابعاد دیگری نظیر توجه به اجتماع، مردم، فرهنگ و... به نمایش بگذارد.

ادامه مطلب...
۱۵ دی ۹۷ ، ۰۸:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

آشنایی با روابط عمومی

روابط عمومی نهادی است که به جوامع نوین تعلق دارد و در روند پیدایش و رشد سازمان های نوین برای تسهیل ارتباط میان سازمان با محیط درونی و بیرونی، مخاطبان،گروه های تأثیرگذار و تأثیرپذیر از سازمان، افکار عمومی، رسانه ها و سازمان های دیگر ایجاد شده است.


روابط عمومی ها پل ارتباطی بین دستگاه های اجرایی و مردم هستند اما به نظر می رسد این پل به جاده ای یک طرفه منتهی شده است و باید بار دیگر بین مردم و دستگاه ها پل یا جاده ای دو طرفه زد. به این معنا که مدیران روابط عمومی در قبال مردم مسئولیت دارید و مردم هم نیز از روابط عمومی ها هم حق مطالبه دارند.


روابط عمومی ها با ایفای کارکردهای اطلاع رسانی و اطلاع یابی،ایجاد و حفظ ارتباطات دو سویه و تفاهم متقابل بین سازمان و مخاطبان و جلب اعتماد و مشارکت مخاطبان به سازمان، کمک به مدیریت برای همگام شدن با تغییرات محیطی، نزدیک کردن نگرش های مخاطبان با سازمان و نزدیک کردن اقدامات و نگرش های سازمان با مخاطبان به پویایی و رشد و توسعه سازمان در محیط و در راه رسیدن به اهداف و استراتژی های آن کمک می کنند.

ادامه مطلب...
۱۳ دی ۹۷ ، ۰۸:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی

سه مهارتی که نسل بعدی روابط عمومی حرفه‌ای باید آن را فرابگیرند

در اینجا سه مهارت وجود دارد که همه‌ی روابط عمومیها امیدوارند بتوانند آن را توسعه دهند.
1. مهارت بازاریابی
همان‌طور که روابط عمومی و بازاریابی باهم تراز می‌شوند (و بسیاری از رسانه‌ها نیازمند پرداخت برای مکان‌های تبلیغ هستند)، به متخصصان روابط عمومی نیاز دارد تا چشم‌انداز رسانه‌ها که فراتر از بخش کسب درآمد سنتی است را درک کنند. این امر ‌بویژه همانند خطوط بین پرداختی، درآمد به‌دست‌آمده و تحت مالکیت آن‌ها، صادق است. رسانه‌های پرداختی به این دلیل مهم هستند که در کنار رسانه‌های دولتی درآمدزا کار می‌کند و درهای جدیدی را برای مخاطبان باز می‌کند که در غیر این صورت بسته می‌مانند. برای بسیاری از کاربران، یک پست تبلیغاتی اولین قرار گرفتن آن‌ها در یک شرکت خواهد بود. هدف هر مشتری افزایش آگاهی از نام یک برند تا آخرین حد ممکن است و روابط عمومی مردمی باید بداند که چگونه در این بستر عمل کنند.

ادامه مطلب...
۱۲ دی ۹۷ ، ۰۸:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین تقی خانی