اصل سوم( مخاطب محوری):توجه به سلایق و علایق میهمانان در تمامی مراحل تشریفات و به خصوص در مراحل اسکان و پذیرایی اهمیت دارد.

اصل چهارم(تواضع میزبان): همواره باید نسبت به میهمانان متواضع بود و این تواضع برای همه یکسان باشد و در یک کلام تواضع را جایگزین تبعیض کنید.

اصل پنجم(تقدم میهمان بر میزبان):در تمامی مراحل پنجگانه تشریفات میهمانان بر میزبانان مقدم هستند، چه در پذیرایی چه در نشستن.

اصل ششم(اطلاع­رسانی دقیق): اطلاع­ رسانی به میهمان در مورد برنامه­های اجرایی به میهمانان آرامش بیشتری می­دهد و همچنین سلایق و علایق آنها را می توان شناسایی کرد.

اصل هفتم(ایمنی): ایمنی جانی و روانی میهمانان مهمترین اهمیت را در بین اصول نقره­ای تشریفات دارد و احساس امنیت در محل سکونت میهمانان بیشترین ارزش را داراست. میزبان باید در مقابل حوادث احتمالی جان میهمان را تضمین کند.

اصل هشتم(کنترل پارازیت): کنترل رفت و آمد دست­اندرکاران و مسئولان در حین برگزاری مراسم، تا این رفت و آمدها به مدیریت مراسم لطمه نزند و کنترل صدا و مدیریت سکوت که حایز اهمیت هستند.

اصل نهم( نظرخواهی از میهمان): برای شناخت عیوب و نواقص کار در انتهای مراسم یا پایان یافتن دورۀ حضور میهمان باید ارزیابی انجام شود و اظهارنظرهای میهمانان می­تواند برآوردی از چگونگی انجام و مدیریت کار مد نظر قرار گیرد.

اصل دهم(مستندسازی و گزارش): با یادداشت نقاط ضعف و قوت اقدامات تشریفاتی و تهیۀ گزارشی برای مدیران مجموعه می­توان به پیشرفت سازمان کمک کرد.