سکوت رئیسی و قالیباف/میرسلیم و هاشمی‎طبا به رقیب پیروز در انتخابات تبریک گفتند.

در پی انتخاب مجدد حجت‌السلام حسن روحانی به عنوان رییس جمهور هشتم کشور، بسیاری از چهره‌های سیاسی به ملت ایران و شخص روحانی تبریک گفتند.
به گزارش خبرآنلاین، بر اساس نتایج نهایی دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری از میان 41 میلیون نفری که در انتخابات شرکت کرده بودند، حجت الاسلام حسن روحانی با کسب 23 میلیون رای پیروز شد.
او در نخستین سخنانش پس از پیروزی در انتخابات خطاب به مردم گفت که «رای شما تاریخ کشور را از توقف و تردید دور کرد».
از میان چهار نامزد این انتخابات، میرسلیم و هاشمی‎طبا به رقیب پیروز در انتخابات تبریک گفتند اما ابراهیم رئیسی نفر دوم این انتخابات و قالیباف نامزد مستعفی این انتخابات هنوز پیامی نفرستاده‎اند.
در جدول زیر پیام‎های تبریک به او و مردمی که با آرایشان بار دیگر روحانی را بر کرسی ریاست جمهوری رساندند، بخوانید:


پیام

اسم/ سمت

انتخاب مجدد جناب آقای دکتر حسن روحانی، به عنوان رئیس جمهور، رای به برنامه‌ها و روش اعتدالی ایشان برای تأمین کرامت انسانی، تضمین حقوق شهر وندی، توسعه و آبادانی کشور وتعامل سازنده با نظام بین المللی وتعمیق و توسعه صلح پایدار است، و با لحاظ این واقعیت‌ها، قطعا فردایی بهتر در راه است.

محسن رهامی/عضو شورای مرکزی انجمن مدرسین دانشگاه‌ها

پیروزی شما نشان از پیروزی گفتمان اصلاح‌طلبی است. امیدوارم در دولت دوم شما جوانان متخصص جایگاه ویژه‌ای داشته باشند.

محمدرضا عارف/ رئیس فراکسیون امید مجلس

رای ٦٥ درصدی مردم به دکتر روحانی و اعتماد مجدد به رئیس جمهور نیز شایسته سپاسگزاری است و امید است پاداش تلاشها و زحمات و اعتماد این مردم در توجه بیشتر دولت به خواسته های منطقه ای و ملی این مردم شریف جبران خواهد شد، با تبریک این پیروزی شیرین، خود و همه همکاران را موظف به پیگیری تحقق مطالبات به حق ملت شریف ایران و مردم این سامان می دانیم

محمدرضا تابش/ نائب رییس فراکسیون امید

با تبریک این پیروزی به جناب آقای دکتر حسن روحانی و آرزوی توفیق هرچه بیشتر ایشان در تداوم خدمت به ایران و ملت بزرگ ایران، رجاء واثق دارد.

سیدمصطفی هاشمی‌طبا/ کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

خیز خیره کننده‌ مردم در روز جمعه و خلق حماسه‌ ماندگارِ حضور، سه پیروز داشت. پیروز اول، مردم بودند که رای شان خوانده شد و در نوشتنِ سرنوشتِ خود شریک شدند. پیروز دوم، نظام اسلامی بود که توانست این سطح از مشارکت را برانگیزاند و پایه های مشروعیتِ خود را در زمینِ مشارکتِ ملتِ سفت کند.پیروز سوم اما، نهضت عقلانیت بود. مردم در این انتخابات، با دو رویکرد روبه رو بودند. آنان رویکردی را برگزیدند که با عقلانیت، اصلاحات و اعتدال، بیشترین پیوند را داشت.

محمدعلی وکیلی/سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی

تبریک بر همه زنان و مردان، سالمندان و ‏جوانان، روستاییان و شهرنشینان، کارگران، کشاورزان، کارمندان، فرهیختگان، دانشگاهیان، هنرمندان و تمامی گروه ها، احزاب، اقوام، ادیان و مذاهب ایران زمین؛ آنان که با همه ی نگرانی ها و شاید ‏دلخوریهایی که داشتند، حتی در حصر هم، برای ‏حفظ نظام و پیمایش مسیر اصلاحات و اعتدال، همه را دعوت به شرکت در انتخابات نمودند.

عبدالله نوری/ وزیر کشور دولت اصلاحات

برنده انتخابات آیت الله هاشمی رفسنجانی است که گفت من دیگر بخاطر آگاهی مردم، برای آینده انقلاب اسلامی نگرانی ندارم.

علی مطهری/ نایب رییس مجلس

مراتب تبریک خود را به رئیس جمهوری منتخب مردم که توانست اعتماد اکثریت را به خود جلب کند، تقدیم می کنم

سیدمصطفی میرسلیم/ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم

تبریک به جناب آقای دکتر روحانی که به حق توانست مزد کارهای بزرگ دولت تدبیر و امید را در هنگامه انتخابات از دستان مردم فهیم و آگاه بگیرد.

بیانیه اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی

مراتب تبریک وتهنیت خود رابه حسن روحانی فرزند لایق وشایسته ایران که با پشتوانه اصلاح طلبانه قاطبه مردم انتخاب گردید صمیمانه اعلام می‌داریم.

بیانیه حزب اعتماد ملی

ضمن تبریک به آقای حسن روحانی امیدواریم رئیس جمهور منتخب با به کارگیری تمامی امکانات کشور و نیروهای متعهد در جهت برقراری عدالت و خدمت به مردم تلاش کرده و بر بهبود شرایط اقتصادی به مطالبات آنها در توسعه رفاه اقدام کند.

بیانیه ستاد انتخابات اصولگرایان معتدل روحانی

پیروزی بزرگ ملت ایران در خلق حماسه‌ای سترگ و بیادماندنی برای تداوم راه تدبیروامید را به آحادهموطنان عزیز صمیمانه تبریک می‎گویم.

اسحاق جهانگیری/ معاون اول رییس جمهور

حضور حماسی و افتخار آفرین مردم، از انتخابات دیروز یک نقطه درخشان در تاریخ ایران ساخت. "دیروزِ شما"، فردای همه ایرانیان را رقم خواهد زد. جای خالی آقای هاشمی امروز بیشتر احساس می شود.

سیدحسن خمینی/نوه امام راحل (ره)

با تَکرار مردم آینده ایران رنگ تدبیر و امید گرفت. قهرمان شمایید.

سیدمحمد خاتمی/ رئیس دولت اصلاحات

ضمن قدردانی خاضعانه و خالصانه از ملت شریف و بزرگ ایران برای رقم زدن چنین حماسه تاریخی، این حضور و اعتماد ملی مردم را به محضر رهبر معظم انقلاب تبریک عرض نموده و کسب یکی از بالاترین آراء تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ایران را به حضور جناب آقای دکتر روحانی تبریک عرض می گویم.

علی طیب نیا/ وزیر اقتصاد

سلام و درود خداوند بر مردم باد که با حضور پرشور خود در انتخاب رییس جمهورآینده کشور حماسه آفریدید و با اعتماد خود به دولت تدبیر و امید بالاخص شخص جناب آقای دکتر روحانی رییس جمهور محبوبمان در میزان رایی که در حمایت از ایشان به صندوق ها ریختید ، ما رابیش از گذشته متعهد به پیمودن راه و خواسته شما عزیزان نمودید.

محمد رضا نعمت‎زاده/ وزیر صنعت معدن و تجارت

ضمن تبریک به آقای حسن روحانی و ملت رشید ایران، اعتماد مجدد و رأی دوباره مردم به رئیس‌جمهور منتخب نشان داد، راهی که دولت یازدهم برای پیشرفت و تعالی کشور در پیش گرفته است، همچنان مورد تأیید و پشتیبانی قاطبه ملت ایران قرار دارد که باید در دولت دوازدهم با شتاب بیشتری تداوم یابد.

سردار حسین دهقان/ وزیر دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح

به دکتر حسن روحانی که بار دیگر با آرای اکثریت قاطع مردم به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم برگزیده شدند، تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون ایشان را از درگاه خداوند بزرگ مسالت می‎نمایم.

بیژن زنگنه/ وزیر نفت

امید است خداوند متعال به همه مسئولان کشور و خصوصا رئیس جمهور منتخب و نیز اعضای منتخب شورای اسلامی شهر و روستا، عزم راسخ و نصرت خویش را عنایت نموده و ایشان را در خدمت هر چه بهتر به مردم شریف کشورمان و ملت های مظلوم و مستضعف، یاری رساند.

غلامحسین غیب‌پرور/ رئیس سازمان بسیج مستضعفین

ضمن تشکر از این حضور گرم و با صلابت مردان و زنان نیک این سرزمین و تبریک به جناب روحانی بابت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور، اطمینان دارم که تداوم سیاست های دولت تدبیر و امید، می تواند  موجب تحقق برنامه ها و اهداف مورد نظر در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و بین المللی گردد.

عبدالناصر همتی/ رییس کل بیمه مرکزی

هرچقدر در مقابل این ملت تواضع کنیم و هرچه به این ملت خدمت کنیم پاسخ محبت و بزرگواری آنان را نداده ایم. امیدوارم که آقای دکتر روحانی و همه سیاسیون همراه ایشان بیش از پیش قدر ملت را بدانند و امیدوارم نظام جمهوری اسلامی قدر سیاسیون موفق ایران را بداند

سیدحسین مرعشی/ سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران

این انتخابات به نوعی «آری» مردم به برجام بود و مردم با حضورشان به عملکرد دولت صحه گذاشتد و تشکرشان را از روحانی با رایشان نشان دادند. این پیام بزرگ مردم برای کشور و مسئولین است که امیدواریم این پیام را در داخل مسئولین دریافت کرده باشند.

محسن صفایی فراهانی/نماینده ادوار پیشین دولت

با تبریک این پیروزی بزرگ و خجسته به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت شریف ایران امیدوار است رئیس جمهور منتخب به دور از رقابت‌های دوران تبلیغات، بعنوان رئیس قوه مجریه همه توان خود را صرف تامین آسایش و امنیت کشور و اجرای وعده‌ها و خواسته‌های به حق مردم نماید.

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح

برای آقای حسن روحانی موفقیت وبهروزی در اجرای وعده های انتخاباتی که از مطالبات بحق ملت عزیز ایران بوده، در راستای توسعه کشور با افق ایرانی مدرن، با ایجاد فضایی آرام وشایسته از خداوند علیم وتوانا  مسئلت می نمائیم.

بیانیه حزب مردم سالاری