مدیران و مسئولان روابط عمومی سازمان ها و برندهای بزرگ بین المللی امروز از روش جدید و مدرنی برای اطلاع رسانی استفاده می کنند که علاوه تاثیرگذاری بالا در رساندن پیام به مردم، ویژگی های جالب توجهی دارد. این روش جدید با عنوان رپورتاژ آگهی یا در اصلاح آشناتر روابط عمومی دیجیتال Digital PR نام دارد که در ایران توسط شرکت ویرلن به سازمان ها، برند ها و استارت آپ ها ارائه می شود. سرعت انتشار اخبار در خبرگزاری ها و 100 سایت خبری پربازدید و معتبر ایران، قرار گرفتن چند بک لینک در محتوای خبر که به وب سایت مورد نظر لینک می شود و همچنین قیمت مناسب تر نسبت به سایر روش های اطلاع رسانی جزو ویژگی های محبوب رپورتاژ اگهی ویرلن است. اکنون مدیران روابط عمومی و بازاریابی آنلاین و متخصصان سئو در تمام دنیا از رپورتاژ آگهی به عنوان موثر ترین تکنیک استفاده می کنند تا علاوه بر اطلاع رسانی و برندینگ، وب سایت مجموعه خود را به رتبه اول نتایج جستجوی گوگل برسانند.

روابط عمومی دیجیتال با روابط عمومی سنتی چه تفاوت هایی دارد ؟

نمی شود گفت که روابط عمومی سنتی بطور کلی بی استفاده شده است، اما بازخورد و تاثیر گذاری روابط عمومی دیجیتال با سنتی قابل مقایسه نیست. در واقع بازاریابی و روابط عمومی سنتی به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به بازاریابی آنلاین و روابط عمومی دیجیتال است.

برخی از مهمترین تفاوت ها

*تفاوت چشمگیر در مدت ماندگاری اخبار و تبلیغات منتشر شده که در سیستم سنتی ماندگاری بسیار کمی داشت درصورتی که در حالت دیجیتال بدلیل انتشار در خبرگزاری های آنلاین بسیار ماندگار است و تا مدتها از طریق جستجوی گوگل در دسترس است.

* امکان گسترش خبر و تبلیغ از طرق سنتی قابل مقایسه با امکانات اشتراک گذاری، پخش آنلاین و بازنشر آن در رسانه های دیجیتالی نیست.

* یکی از مهمترین تفاوت ها در امکان بررسی و تحلیل بازخورد آن و ارتباط با مشتری است. در زمانی که تبلیغات بصورت سنتی و از طریق روزنامه ها منتشر می شد ما امکانات بسیار کمی برای رسد و تحلیل میزان بازدید و بازخورد تبلیغات داشتیم، در حالی که در روابط عمومی دیجیتال ابزار های بسیار مدرنی برای بررسی تاثیر گذاری تبلیغات وجود دارد.

* تاثیر گذاری طولانی مدت و ایجاد ارزش افزوده در رپورتاژ آگهی که بدلیل ارزش بسیار بالای آن بروی سئو سایت و رتبه سایت ما در گوگل دارد.

* در روابط عمومی دیجیتال امکان هدایت مخاطبانی که اخبار تبلیغاتی شما را در رسانه های آنلاین می خوانند وجود دارد. با قرار دادن چند بک لینک در متن اخبار منتشر شده، مخاطبان می توانند با کلیک بروی بک لینک ها به وب سایت شما وارد شوند و بسرعت علاوه بر آشنایی بیشتر با کسب و کارتان احتمال خرید و سفارش در همان لحظه بوجود می آید. همچنین این لینک های فالو که متن در رپورتاژ آگهی قرار می گیرند از نظر روبوت های گوگل بسیار ارزشمند هستند و همین باعث بهبود رتبه سایت شما در جستجوی گوگل می شود.

خوب حتما می دانید اگر وب سایت شما با کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در رتبه اول گوگل قرار بگیرد سیل مخاطبان و مشتریانی که بدنبال خدمات یا محصولات شما هستند به سایت شرکت شما وارد می شوند و این یعنی اطلاه رسانی قوی تر و جذب مشتری و درآمد بالا در مدت طولانی که این به هیچ وجه در روابط عمومی سنتی وجود ندارد.