آخرین قانون کار از شما می خواهد به گونه ای رفتار کنید که همیشه به یادماندنی باشید. اگر از تمام قوانین مطرح شده در این کتاب پیروی کنید فردی کاملا دوست داشتنی، دلنشین و مطمئن می شوید و در حالیکه در محیط کاری خود رشد می کنید فضای اطرافتان را آکنده از شادی و لذت می کنید. برای پیشرفت کردن و رسیدن به مرحله موفقیت لازم است از همکارانتان حمایت کنید، شما به دوستی و تایید آنها نیاز دارید، در غیر این صورت بهتر است خود را برای دردسرها و گرفتاری ها ، از پادرآمدن ها و در نهایت اخراج شدن ها آماده کنید. اما چگونه می توان طوری کار کرد که هم روابط صمیمانه با همکاران را حفظ کرد و هم از آنها پیشی گرفت و حتی روزی رییس آنها شد.

تمام کاری که باید بکنید این است که رفیق خوبی برای همکارانتان باشید ، در ضمن اینکه تا حدی استقلال و بی طرفی خود را نیز حفظ کنید. شما باید با گوسفندان بدوید و به دنبال گرگ ها باشید. شما باید «یکی از آنها» باشید و «در ضمن» یکی از مدیران.

باید در ضمن صمیمت و ارتباط نزدیک با آنها، فاصله خود را با همکارانتان رعایت کنید و حد اعتدال را در رفتار و گفتار خود حفظ نمایید. به لطیفه های آنها بخندید، اما با آنها به تعطیلات نروید. صبورانه به مشکلاتشان گوش دهید اما هرگز نگویید که این مسایل بی اهمیت یا بی ارزش هستند. از آنها حمایت کنید و آنها را زیر پر و بال خود بگیرید. وقتی تحت فشار هستید و به شما مراجعه می کنند در تمام اوقات آرامش خود را حفظ کنید.در واقع باید به طور همزمان هم مادر آنها باشید هم همکار همراه و صمیمی آنها و بدون اینکه نشان دهید مدیر آنها هستید شنونده شکایات و گلایه های آنها درباره مدیریت باشید.

شما باید به آنها درکارهایشان کمک کنید به طوری که بتوانند شما را تکیه گاه گرم و مطمئن خود بیابند. نقش شما برای آنها یک سیاستمدار، مشاور، قاضی با انصاف، رفیق خوب و کشیش مهربان است. باید آنقدر خوب و مهربان باشید که آنها شما را قلبا دوست داشته باشند.

شما با رفتارتان حامی و پشت و پناه آنها خواهید بود به طوری که احساس خاصی نسبت به شما پیدا کنند یعنی زندگی بدون شما برایشان کسل کننده و ملامت بار خواهد بود. در واقع شما روح زندگی آنها می شوید و مانند بزرگ خانواده که با حضورش اعضای خانواده را گرد هم می آورد، شما نیز با بزرگواری آنها را در کنار هم نگه می دارید و مشکلاتشان را با سعه صدر حل می کنید.


تمام این کارها شدنی است البته نه به آسانی، اما امکان پذیر است. اگر همیشه جانب همکارانتان را بگیرید و طرفدار منافع آنها باشید مطمئن باشید که آنها نیز با جان ودل برای شما کار می کنند و جاده پیشرفت و ترقی شما را هموار می کنند .حتی زمانی که می شنوند قرار است شما رییس آنها شوید از صمیم قبل خوشحال می شوند. اینجا است که می توانید به خود ببالید زیرا یک بازیگر قوانین در سطح عالی هستید.


کلام آخر:
قبل از خواندن و عمل کردن به هر قانونی، میزان انسانیت خود را محک بزنید و اندازه محبت خود را نسبت به دیگران چک کنید.