نقش رنگ

روابط عمومی ها تلاش می کنند با برقراری مناسب ترین ارتباط، ضمن انتقال پیام به مخاطبان، آن ها را تا آستانه پذیرش مقاصد سازمان شان ترغیب کنند.  آن ها می کوشند اهداف خویش را به گونه ای ترغیب کنند که مخاطب، خود را به اهداف سازمان متبوع روابط عمومی نزدیک کند و به آستانه پذیرش آن برساند این مرحله را برخی (( مرحله اقناع )) می نامند. همچنین این عامل بصری در امر تبلیغات تعلیم و تربیت، روان درمانی، تزیین و... مهم و تاثیر گذار بوده، فکر و اندیشه و احساس افراد را متاثر ساخته و موفقیت یاعدم توفیق، امیدواری و ناامیدی، تحرک یا سکون و... را تقویت و تضعیف می کند.