در دنیای کنونی اگر از دیدگاه اقتصادی، سرمایه گذاری را عبارت از خرید یک کالای غیر مصرفی برای ایجاد درآمد یا ایجاد ثروت بدانیم، از دیدگاه مالی تعریف سرمایه گذاری عبارت می شود از خرید دارایی های مالی به منظور کسب درآمد بوسیله فروش آن در آینده با قیمت بالاتر. به عنوان مثال ساخت یک کارخانه تولیدی نمونه ای از سرمایه گذاری از دیدگاه اقتصادی است و خرید سهام، اوراق قرضه و املاک و مستغلات می تواند نمونه هایی از سرمایه گذاری از دیدگاه مالی باشد و چون این موضوع یکی از مهمترین دغدغه های انسان امروزی است و تقریبا" تمام فعالیت انسان ها در راستای تامین منابع مالی موردنیاز برای رفع هزینه های زندگی است، با گذشت زمان به همان نسبت که روابط و مناسبات اقتصادی و اجتماعی در جامعه پیچیده تر می شود، پیشرفت صنعت خدمات مالی نیز شدیدتر گردیده و در عین حال فرصت های مناسبی نیز برای بهره برداری فراهم می گردد.

در این راستا اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، تبلیغات و بازاریابی برای فراهم نمودن زمینه مشارکت در سرمایه گذاری از اهمیت زیادی برخوردار است و روابط عمومی ها در این عرصه نقش مهمی را بر عهده دارند. اهمیت روابط عمومی در فرآیند اطلاع رسانی، ارتباط، همفکری، تفاهم و تعامل با سرمایه گذاران و سایر مخاطبان با توجه به وظائف، اهداف و ماموریت های تخصصی روابط عمومی ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا در سطح سازمان ها تنها روابط عمومی است که می تواند ابعاد مختلف یک سرمایه گذاری را با در نظر گرفتن ویژگی های مخاطبان در اسرع وقت و با بیانی ساده یا تخصصی از طریق رسانه ها به آگاهی عموم مردم و صاحب نظران و مخاطبان اصلی برساند.

البته روابط عمومی ها می بایست دارای اطلاعات وسیعی از ابعاد مختلف سرمایه گذاری ها باشند که این اطلاعات زمینه ساز طراحی و اجرای برنامه های ارتباطی جهت اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی و بازاریابی برای سرمایه گذاران محسوب می شود که تهیه فهرستی از اطلاعات کامل پروژه های قابل سرمایه گذاری و قراردادن آنها در سایت های مرتبط به چند زبان زنده دنیا، انتشار آنها به صورت مکتوب در نشریات و بروشورها و ارسال این اطلاعات برای افراد و گروه ها و سازمان های مرتبط داخلی و خارجی از اقدامات اولیه و اساسی این موضوع محسوب می شود.

همچنین روابط عمومی باید در تعامل و همفکری و همکاری مستمر با واحدهای مرتبط با جذب سرمایه گذار بوده و ضمن راه اندازی بانک های اطلاعاتی تخصصی، پاسخ دهنده ای حرفه ای به سوالات سرمایه گذاران باشد. پاسخ صادقانه، صحیح، منطقی برای ابهام زدائی از سرمایه گذاری و فراهم آوردن زمینه مشارکت سرمایه گذاران در اجرا، بیش از پیش نقش خطیر و پررنگ روابط عمومی در این موضوع را نشان می دهد. البته نباید فراموش کرد که موفقیت روابط عمومی در این ماموریت های مهم، نیازمند داشتن نقشه ی راه همه جانبه در زمینه های مختلف جذب سرمایه است.

همچنین درج مقالات تخصصی در نشریات و سایت های تخصصی، حضور مسئولان اجرائی و سرمایه گذاران در برنامه های مختلف رادیوئی و تلویزیونی، برگزاری نشست های تخصصی و حضور در همایش ها و نمایشگاه ها و تنظیم برنامه هائی برای استفاده از ظرفیت های نخبگان داخلی و خارجی برای موفقیت برنامه های آتی و بلند مدت از جمله سایر وظایف روابط عمومی است.