مذاکره موثر

هدف از این پست مشترک بودن بحث بین یک مذاکره رسمی و تشریفاتی با یک مذاکره تجاری است پس برای موفقیت در یک رسانه باید به موارد زیر توجه کنیم.

شناخت کامل محصول / نوع خدمات آن :
در مورد محصولات یا خدماتی که از تکنولوژی بالایی برخوردارند و یا صنایعی که در آن ھا تغییرات زیادی وجود دارد، مھمترین مساله در آموزش آن ھا، آگاھی در رابطه با محصول / خدمت است.
شناخت نیاز مشتریان :
مذاکره کننده باید از خصوصیات مشتریان و محیط بازاری که شرکت یا سازمان در آن فعالیت می کند اطلاع داشته باشند.
آگاھی از صنعت و رقبا:
مذاکره کننده باید با صنعت مورد نظر آشنا بوده و از مسایل رقابتی کاملا” آگاه باشد.
آگاھی از فرھنگ داخلی شرکت / سازمان :
- ارزش ھای سازمانی
- تاکیدات مدیران ارشد