حتما متوجه شده اید که بعضی از همکارانتان با چنان سرو وضعی به اداره می آیند که باعث تعجب همه می شوند. پیش خودتان می گویید حتما وقتی از رختخواب بیرون آمده با دست موهایش را مرتب کرده، با عجله صورتش را شسته، صبحانه اش را ایستاده خورده و دگمه لباس هایش را دم در بسته ودر حالیکه بعضی از دگمه ها هنوز بسته نشده کیفش را برداشته وبه اداره آمده است. چه فاجعه ای ! شما را به خدا قبل از بیرون آمدن از خانه، نگاهی به آینه بیندازید. اگر بدانید سرو وضع ظاهری شما چه تاثیری بر مردم وهمکارانتان می گذارد هرگز نسبت به خودتان تا این حد بی توجه نمی شدید. جزییات واقعا مهم است. در واقع همین جزییات به ظاهر پیش پا افتاده است که در نهایت موجب پیشرفت و ارتقای شما می شود و باز هم همین جزییات پیش پا افتاده است که موجب اخراج شما می شود . پس بهتر است قبل از ترک خانه به موارد زیر توجه کنید:
- هر روز صبح دوش بگیرید وبا عطر یا ادکلن خود را خوشبو سازید.


- موهایتان را مرتب و تمیز نگه دارید.


- آقایان هر روز صورت خود را اصلاح کنند و اگر ریش دارند آنها رامرتب کنند.


- خانمها با آرایشی ساده و متناسب با محیط کار باشند.


- دندان های سالم وتمیز نشانگر شخصیت شماست. از آنجا که لبخند شما تاثیرگذار است دندآنهای سفید و سالم این تاثیر را دو چندان می کند.


- همیشه ناخن هایتان را تمیز و مرتب کنید.


- لباس ها تمیز و اطو کشیده باشد، دقت کنید لباستان پاره نباشد و دگمه های آن باز نباشد.


- کفش ها تمیز ، واکس زده و براق باشد.

- به دستهایتان نگاه کنید اگر در راه اداره ماشین خراب شده وماشین را تعمیر کرده اید و یا اگر پنچری گرفته اید حتما دستهایتان را تمیز کنید . هرگز با دستهای کثیف وارد اداره نشوید . در اداره هنگام کار با دستگاهها از دستکش های نازک جراحی استفاده کنید.


- اگر زیاد سیگارمی کشید یا زیاد قهوه می نوشید با اطمینان از اینکه دندآنهایتان تمیز و بدون لک است ،به اداره بروید .می توانید برای رفع بوی بد دهان از آدامس (البته نه به طور مداوم) استفاده کنید.


- عینک شما باید متناسب با چشم شما باشد . سالی یک بار برای کنترل نمره عینک به چشم پزشک مراجعه کنید.


البته لازم نیست تمام وقت جلوی آینه باشید . کافی است یک بار آن هم قبل از بیرون رفتن از خانه ، سرووضع خود را مقابل آینه مرتب کنید.


یادم می آید با خانمی کار می کردم که عادت داشت بعداز ناهار و بعد از هر بار قهوه بلافاصله دندآنهایش رامسواک می زد . کارش اشتباه نبود فقط توجه همه همکارانش را جلب کرده بود وهمه می گفتند او یک آدم وسواسی و عجیب و غریب است .
 

کلام آخر:
دقت کنید بدون اینکه حساسیتی ایجاد کنید به سرووضع خود برسید ودر ضمن ، آینه را فراموش نکنید.