1- حرفهای عمل کنید
حرفهای بودن یکی از عناصر مهم اعتبار است، چرا که به دیگران نشان میدهد
که شما حقیقتاً برای روابط و کار خود اهمیت قائل هستید. (chetor)
2- به درستی با دیگران ارتباط برقرار کنید
مهارتهای ارتباطی نقش بسیار مهمی در به دست آوردن اعتبار ایفا میکنند.
به عنوان مثال، افرادی که با دقت به دیگران گوش میدهند و نظراتشان علمی و
خرمندانه است، نسبت به کسانی که خوب به صحبتهای دیگران گوش نمیدهند و
بدون فکر کردن صحبت میکنند، از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.
3- شفاف عمل کنید
مردم به آنچه که با چشم خود میبینند اعتماد خواهند کرد. وقتی که شفاف و
صادق عمل کنید، افراد دیگر نیت و قصد شما را حدس نمیزنند و نیات شما را در
اعمالتان میبینند.
4- تخصص خود را گسترش دهید
هرچه تخصص بیشتری داشته باشید و بتوانید بیشتر این تخصص را به دیگران نشان دهید، اعتبار شما افزایش مییابد.
5- شکل دادن به شخصیت
اگر اعتبار را به شکل یک هرم در نظر بگیریم، شخصیت شما و داشتن اصول اخلاقی ثابت، پایههای آن را تشکیل میدهند.