گزارش جهانی شرکت کامز 2018، دومین نظرسنجی سالانه جهانی شرکت های سیژن و پی آر ویک منتشر شد. به گزارش گروه کامز، گزارش حاکی از تمرکز بر روی روند رو به رشد تمرکز بر روابط و توسعه استعدادهاست. این مطالعه به‌طور خاص روندهای حوزه روابط عمومی و چالش‌های گزارش‌شده در این بخش را ارائه داده است که توسط 410 کارشناس ارشد متخصص در هفت‌کشور ارزیابی شده اند.

پیشروی در مهار استعدادهای ارتباطات
• فن آوری و ابزارهای داده نیاز به استعدادهای مناسب دارند تا بهینه شوند.
• مهارت‌های داده محور جزئی مهم از صنعت امروزه محسوب می‌شوند.
• بخش‌های روابط عمومی و بازاریابی امسال همکاری بهتری داشتند تا بخش فروش را تامین کنند.
• متخصصان متوجه بهره گیری استراتژیک از کانال ها و تاثیرگذاران کلیدی به منظور اثرگذاری بر رفتار مصرف کنندگان شدند.

چالش‌هایی از هر سو:
این تحقیق نشان داد که: «هیچ چالشی با غلبه گسترده وجود ندارد.» اما متخصصین روابط عمومی در سراسر جهان این چالش‌ها را مطرح کرده‌اند:
• محدودیت بودجه (51%)
• ناتوانی در اندازه‌گیری اثربخشی (50%)
• رقابت در بودجه پرداخت های رسانه‌ ها (47%)
اگرچه این چالش‌ها، نگرانی هایی را به همراه دارند، هنوز موانعی زیادی وجود دارند که متخصصان باید در آن پیشرفت چشمگیری داشته باشند؛ مانند استخدام و نگهداری استعدادهای درخشان، هماهنگی بیشتر با سایر بخش ها، گفتگوی پیوسته در خصوص برندها ازجمله منابع خارجی.

محتوای مصرفی
جایگاه جدید رسانه‌های سنتی در معیت بهبود جایگاه وب‌سایت‌های برند، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات بومی در زمینه «تأثیر بر رفتار خریدار- مصرف‌کننده» در حال تقلیل است. درک این موضوع که چگونه هر یک از این زیرساخت‌های استراتژی بهینه می‌شوند، کلیدی برای حل چالش‌هایی است که پیش تر بیان شد. مقایسه سالیانه نشان داد که این کانال‌ها از سال ۲۰۱۷ کارایی خود را تغییر داده‌اند.


طبق آمار:
• 13% افزایش وب‌سایت برند، 10% افزایش رسانه‌های اجتماعی، 7% افزایش تبلیغ بومی
• کاهش 6٪ پخش، کاهش 4٪ تبلیغات سنتی و 3٪ کاهش پست‌های وبلاگ
ارزیابی از کشوری به کشور دیگر، سه کانال عمده را گزارش می کند که توسط هر یک از هفت‌کشور گزارش‌شده است.


خصوصیات قابل توجه، عبارت‌اند از:
• برند ویدئو در 21% موارد در آمریکا امتیاز کمتری نسبت به سایر کشورها گرفت.
• یادداشت‌های وبلاگ در 21% موارد در چین امتیاز بیشتری نسبت به سایر کشورها گرفت.
• تبلیغات سنتی در 25% موارد در فرانسه امتیاز بیشتری نسبت به سایر کشورها گرفت.
• تبلیغات بومی در 32% موارد در آلمان امتیاز بیشتری نسبت به سایر کشورها گرفت.

صداهای قدرتمند:
مشارکت‌های استراتژیک با ذی نفوذان، اثر مثبتی بر رفتار مصرف‌کننده خواهد داشت. این گزارش نشان داد که مصرف‌کنندگان روزبه‌روز بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند اما جریان اصلی روزنامه‌نگاران و افراد مشهور ارزش والایی در ایجاد بیشترین تأثیر دارند. هر کشوری نشان می‌دهد که مصرف‌کننده‌ها با اشتراک احساسات خود نسبت به گروه‌های مختلف ذی نفوذ «توجه و احترام همه جانبه را به آن برند جلب می‌کنند.»


طبق آمار:
• جریان اصلی خبرنگاری در ایالات متحده آمریکا امتیاز بیشتری نسبت به همه کشورها گرفت.
• کانادا دارای کوچکترین شکاف بین پاسخ‌های بالا و پایین در میان تمام کشورهای مورد مطالعه بود.
• انگلستان دارای بیشترین شکاف بین پاسخ‌های بالا و پایین در میان تمام کشورها بود.
• امتیاز وبلاگ نویسان در فرانسه بیشتر از هر کشور دیگری بود.
• مدیران شرکت‌های بزرگ در آلمان امتیاز بیشتری از هر کشور دیگری به دست آورد.
• امتیاز کارمندان در سوئد بیشتر از هر کشور دیگری بود.
• امتیاز افراد مشهور در چین بیشتر از هر کشور دیگری بود.

بینش تاکتیکی:
متخصصین روابط عمومی هنوز هم به‌عنوان یک تاکتیک، محتوای خود را تولید می‌کنند، اما نظارت بر رسانه، تاکتیک‌های تحلیل و بررسی و گزارش دهی را از سال گذشته افزایش داده‌اند. روزنامه‌نگاران سنتی یک مخاطب کلیدی جهانی برای محتواهای خودشان باقی گذاشتند. بااین‌حال، متخصصان بیشتر به‌عنوان بخشی از استراتژی خود به ذی نفوذان توجه بیشتری می‌کنند یا حداقل تلاش بیشتری برای ایجاد رابطه با صداهای قدرتمندی که قبلاً ذکر شد، اختصاص می‌دهند.

کاری که داده برای شما می‌کند
افزایش توانایی در استفاده از داده‌ها برای ارتباط برقرار کردن بین رفتار مشتری و تلاش‌های ارتباطات وجود دارد، اما یک چالش هنگام تامین فروش وجود دارد، به این دلیل که بسیاری از متخصصان از همه‌ فواید فن‌آوری و داده‌ها مطلع نیستند.


طبق آمار جهانی:
• 27% سود کامل فن‌آوری و داده‌ها را دریافت می‌کنند.
• 54٪ ذی نفوذان صحیح را برای تأثیر بر رفتار مصرف‌کننده شناسایی می‌کند
• 67٪ با وجود کمبود داده، تلاش می‌کنند تا تلاش‌های رسانه‌ای به‌دست‌آمده را در بخش فروش تامین کنند.