همراه با سال جدید، احساسی از قدرت و انرژی تازه می‌آید، این دقیقاً همان چیزی است که شما برای گسترش کارتان در سال جدید نیاز دارید. توسعه چیزی نیست که یک‌شبه اتفاق بیافتد. نیاز به یک برنامه دقیق دارد تا مطمئن شوید که به نهایت موفقیت دست‌یافته‌اید. در زیر گام‌های ضروری برای موفق شدن در کسب‌وکارتان آمده است:
برنامه سال 2018 تان را مرور کنید
قبل از اینکه برای آینده برنامه‌ریزی کنید، نیاز دارید تا به در ک عمیقی از موقعیت فعلی تان برسید و اینکه شرکت تان در سال 2018 چگونه عمل کرده است.
• آیا به هدف‌هایتان رسیده‌اید؟
• کدام‌یک از استراتژی‌های بازاریابی‌تان موفق بوده؟
• چه بازخوردی از مشتریانتان گرفته‌اید؟
• چه تغییری را مشتریان پیشنهاد داده‌اند؟
• وب‌سایت آنالیتیکس را مرور کنید. کدام صفحه بیشترین فعالیت را داشته و برعکس کدام‌یک زیاد موفق نبوده‌اند؟
• تحلیل و بررسی رسانه‌های اجتماعی را مرور کنید. کدام پست بیشترین یادداشت را داشته و به اشتراک گذاشته‌شده است؟


شناسایی فرصت‌های جدید
بامطالعه اینکه شرکتتان چگونه عمل کرده است شما خواهید فهمید که چه جاهایی فرصت‌هایتان را از دست ‌داده‌اید و چه جاهایی شما می‌توانستید به‌طور مؤثر پیشرفت کنید و سود ببرید. اکنون یک‌زمان ایده ال است تا فاصله‌ بین خدماتی که شما پیشنهاد داشته‌اید و اینکه نیاز به ترقی بیشتری دارند را تشخیص دهید.


همچنین بایستی این موضوع را در نظر بگیرید که رقبای شما چگونه در همین بازه زمانی عمل کرده‌اند. تحقیق شما در شناسایی بهترین راه‌ها برای تشخیص کسب‌وکار شما و حفظ و ایجاد اعتماد به مشتریان به شما کمک خواهد کرد.

 

به‌صورت کلی به کسب‌وکارتان فکر کنید

اگر شما به کسب‌وکارتان از بخش‌های مختلف نگاه کنید به‌جای یک واحد منسجم، ذهنیت خود را تنظیم می‌کنید. شما باید کسب‌وکارتان را به‌صورت کلی در نظر بگیرید و استراتژی‌های واضحی برای همکاری جهت تقویت برند خود توصیف کنید. شرکت‌هایی که هیچ‌گونه صحبت درون‌سازمانی در آن‌ها رخ نمی‌دهد مانند شرکت‌هایی که با یکدیگر به‌صورت مشترک کار می‌کنند موفق نخواهند بود. توسعه موفقیت کسب‌وکارتان مستلزم یک همدلی خاص توسط همه افراد درون سازمان است.


سرمایه‌گذاری خردمندانه در فنّاوری و خدمات
توسعه کسب‌وکارتان نیازمند برخی سرمایه‌گذاری‌های مالی خواهد بود و این حس را به وجود خواهد آورد که شما کارهایی که تخصص ندارید را به بیرون بسپارید.


برای گسترش کسب‌وکارتان، شاید نیاز داشته باشید یک استعداد جدید را به تیمتان استخدام کنید. کارمندان شما بزرگترین دارایی کسب‌وکارتان هستند و استخدام اعضای یک تیم جدید نیازمند زمان و تلاش است. کاندید ایده ال شما نیاز دارد به‌اندازه کافی واجد شرایط باشد اما همچنین باید با فرهنگ و دید شرکت شما هماهنگ شود. برای آینده شرکتتان سرمایه‌گذاری می‌کنید پس سعی کنید تا بهترین کاندید را برای آن نقش انتخاب نمایید.


توسعه روابط عمومی شرکت زمان‌گیر خواهد بود. شما نیاز به یک استراتژی محکم دارید تا به اهدافتان برسید و به کسب‌وکارتان جهت بدهید. اگر تحقیقات کاملی داشته باشید شکاف‌های موجود در بازار را شناسایی کرده که از آن می‌توانید برای افزایش کارایی کسب‌وکار خود و از اجزای حیاتی برای توسعه موفق استفاده کنید.