اتحاد جهانی برای روابط عمومی و مدیریت ارتباطات(GA) از 22 تا 24 آوریل در اسلو، پایتخت نروژ، میزبان کنفرانس جهانی روابط عمومی 2018 بود. این جلسه بیش از 40 سخنران و مشارکت نمایندگانی از 44 کشور را دربر داشت.

در اینجا به چند نکته کلیدی حاصل از این همایش اشاره می شود:

1. حرفه ای ها باید به عنوان وجدان اجتماعی عمل کنند. دیدگاه روابط عمومی آفریقای جنوبی بر نقش فعال متخصصان، زیست انرژی و تغییرات اجتماعی متمرکز است. دالیان بنککه، استاد دانشگاه یوهانسبورگ، به نیاز به مورد پرسش قرار دادن نظرات ما و دیدگاه های سازمانی و دفاع آگاهانه از صداهای متنوع در جوامع تأکید کرد. حرفه ای ها تشویق می شوند که از همه سطوح یاد بگیرند و زیرساختی از برابری ارتباطی را بسازند که همبستگی با جمعیت های حاشیه ای را در بر می گیرد. علاوه بر این، صنعت روابط عمومی به سرعت در حال تغییر است، اما اخلاق، ارتباطات متنوع و نگارش خوب همچنان در هسته آموزش و تمرین قرار دارد. حفظ دیالوگ بین دانشگاه و صنعت ضروری است، و در دنیای تجاری مسئول، باید به کارآموزی پول پرداخت شود!

2. استراتژی های معتبر و تجربی می توانند به ارائه راه حل های تجاری کمک کنند. اسنوته یک خانه مدرنی را در طبیعت با دسترسی عمومی به آن به عنوان یک استراتژی برای افزایش آگاهی از کار خود در میان تصمیم گیرندگان طراحی و شهرت خود را به عنوان سازنده نوآورانه سازه های تحول آفرین ارتقاء داده است.

3. استراتژی های جهانی محلی هستند. در ایالات متحده، استراتژی های روابط عمومی معمولا نسبت به جلب توجه مصرف کنندگانِ با داستان های محلی و تاثیر رسانه های شناخته شده منطقی اند. خطوط هوایی نروژ از انجمن های محلی به عنوان مدافعانی برای مقابله با حملات سیاسی در صنعت حمل و نقل هوایی ایالات متحده استفاده کرده اند. ارتباطات فرهنگی خاص، شیوه های محلی سازی موثر و درک قوی از اینکه چگونه مردم در یک کشور مشخص احساسات خود را بیان می کنند، نیازهای فضایی فیزیکی دارند و برابری را درک می کنند، ترویج می دهند. این ابعاد به ما می آموزد که چگونه مخاطبان هدف در سراسر جهان با یکدیگر ارتباط برقرار می¬کنند. سرانجام، علم رفتاری و اقتصاد می تواند به ارتباط دهندگان کمک کنند تا بفهمند چگونه مردم به نتیجه گیری می رسند، آنهم با ملاقات با مردم در جایی که آنها زندگی می کنند، و چگونه در مورد مسائل در یک لحظه خاص فکر می¬کنند.

4. فناوری های نوظهور هم فرصت می آفرینند و هم چالش هایی را برای متخصصان ایجاد می کنند. برخی از چالش های نوظهور برای شیوه های ارتباط استراتژیک عبارتند از: استخراج ابرداده، تشخیص چهره و حالت مزاجی، دستکاری ویدیویی (از جمله قرار دادن تبلیغات)، اخبار دروغین و افزایش اهمیت منابع معتبر و قابل اطمینان، واقعیت مخلوط(AR / VR) و ویرایش هوش مصنوعی. شواهدی وجود دارد که ویدیوهای آنلاین تولید شده توسط سازمان¬های خبری معتبر تر از بقیه اند. به همین نحو، شخصی سازی و گنجاندن اخبار مورد استقبال مخاطبان جوان تر(18-34) واقع می شود. تشخیص روایت ها و جوامع می تواند از طریق خوشه بندی داده های توییت ها و / یا پست های فیس بوک به عنوان ورودی های کاربران با نفوذ و فعال حاصل شود. علاوه بر این، داده ها و تجزیه و تحلیل بر روی استروئید ها سوخت هوش مصنوعی هستند. توسعه و استفاده از فن آوری های هوش مصنوعی بخشی از رقابت بین شرکت های خصوصی و دولت ها است. سابر کچار، مدیر تحقیقاتی IPR، گفت که همکاری داده ای ممکن است یک پاسخ باشد که در آن بخش غیر انتفاعی یک بازیگر است.

5. همه چیز با موج جعلی از دست نمی رود. رسانه های خبری سنتی رسانه ممکن است از پدیده جعلی اخبار (کاذب) بهره مند شوند، و پس از آن، عدم اطمینان به رسانه های اجتماعی و برنامه های وب تصادفی به عنوان منابع اطلاعات قابل اطمینان ممکن است افزایش یابد. علاوه بر این، عدم اعتماد به سازمان ها ممکن است به طرز منفی اعتماد به سرمایه داری را تحت تاثیر قرار دهد. شرکت ها نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند مگر اینکه حفاظت از محیط زیست را در ماموریت اصلی خود بگنجانند. CCO یا CSRO و CFO(معروف به مدیر ارشد ارزش یا CVO) محرک های گزارشگری یکپارچه هستند. ایجاد ارزش یک روش پایدار است و دارایی های ناملموس تبدیل به نسبت به مراتب بزرگی از ترازنامه شده اند.

6. مدل اقتصادی شمال اروپا به برابری و رفاه اجتماعی تفسیر شده است. این مدل بر پایه اعتماد، رفاه جامع، سرمایه گذاری روی سرمایه انسانی و موسسات بازار کار است. اعتماد از طریق باز بودن و شفافیت به دست می آید، و وقتی شکست بخورد، دموکراسی شکست می خورد. ارتباطات عامل اصلی تغییر می شود.

7. کل خانه باید منظم باشد. هدف از ارتباطات درونی باید درگیر کردن کارکنان(همکاران) به عنوان شرکای تجاری فعال باشد. همکاران باید احساس کنند که بخشی از گفتگو هستند. فرهنگ سازمانی تعاملات سازمانی را هدایت می کند و باید بر افراد تمرکز کند، چگونگی پذیرش و چگونگی ارزیابی آنها مورد توجه قرار گیرد. وقت آن رسیده است که شرکا بایستند و رهبران سازمانی باشند.

8. انعطاف پذیری یک ویژگی ارزشمند است. تک تک ما می توانیم قوی باشیم، اما باید در طول بحران یکدیگر را حمایت کنیم. در شرایط بغرنج و پیچیده، باید رفاه کارکنان را در نظر داشته باشیم. متخصصان ارتباطات با نیازهای متضاد مواجه اند. از یک طرف، آنها باید سریعا اطلاعات را آزاد کنند. از سوی دیگر، آنها باید دقیق باشند و عدم قطعیت را کاهش دهند. این نیازها ممکن است با واحدهای دیگر داخل یا خارج از سازمان در تعارض باشد. در حین وقایع ناگهانی نسبت به دریافت از همکاران و رسانه ها گشودگی نشان دهید، زیرا یک تیم ارتباطی کوچک از پس آن بر نمی آید. ایمنی عمومی و حمایت از قربانیان اولویت دارد. قبل از رسیدگی به درخواست های رسانه ای، موقعیت ها و اقدامات مشترک از طریق توییتر ممکن است مورد نیاز باشد. جمع آوری اطلاعات برای سر و سامان دادن به اوضاع یک اولویت است، اما فوریت زمان بندی را تحت فشار قرار می دهد.

9. استراتژی های خلاقانه و تجربیات برجسته باشد. شرکت Volvo تصور متفاوتی از معرفی سیستم حمل و نقل سیار الکترونیکی که ترانزیت خودکار را به دنبال دارد، داشت. بعضی از تاکتیک هایی که آنها در اختیار داشتند، یک ایستگاه اتوبوس در داخل یک کتابخانه، شب شعر در یک اتوبوس عمومی، تولید یک موزیک ویدئوی خیابانی در یک اتوبوس در حال حرکت، سوار کردن شهرداران در مکزیکو سیتی و نمایش¬های تجربی تجربی بود. این تاکتیک ها مشارکتی را ایجاد کرده و پوشش رسانه ای قابل ملاحظه و مشارکت رسانه های اجتماعی را جذب کرده است. تصاویری ساده، استفاده از تغییرات را نشان می دهند و تاکتیک های تجربی(ضبط صدا در اتوبوس) شهروندان و کاربران رسانه های اجتماعی را درگیر می کند. تمایز نام تجاری بر ایمنی، کیفیت و محیط زیست تأکید دارد.

10. حرفه ای ها باید درک خود از مسائل پیچیده را افزایش دهند. طراحی شهر های پایدار / هوشمند با یک اقتصاد دایره ای و راه حل های فن آورانه یکپارچه امکان پذیر است. رابط کاربری، نوآوری در داده های باز و برنامه های تعاملی برای موفقیت ضروری است. از آینده شهرنشینی تا بقای انسان، منابع غذایی برای حفاظت از جهانی که از آن شناخت داریم، مورد بحث قرار گرفت. غذاهای سالم و پایدار چیست؟ برای دستیابی به تغییر سیستمیک، EAT تمرکز خود را بر درگیر کردن تصمیم گیران و ایجاد همکاری در راستای یک دستور کار یکپارچه متشکل از غذا و محیط زیست معطوف می کند.

11. در جایی که فرد تقسیمات ملی را می بیند، دیگر کسری از وحدت را می بیند. شرکت ناتورا قطبش سیاسی برزیل را به عنوان یک فرصت ارتباطی می بیند تا کشور را تحت یک نظم جهانی محیطی متحد کند. این شرکت چند ملیتی برزیلی فعالیت خود را در زمینه تنوع زیستی و جامعه پایه گذاری می کند. در سال 2017، شرکت Body Shop را تملک گرد و قصد دارد تا ارتباطات خود را به سایر نقاط جهان گسترش دهد.

12. عکس ها را می توان به عنوان داده های مقایسه ای استفاده کرد. بیشتر آنچه ما در رسانه ها می بینیم رویدادهای فوق العاده ای است که جهان بینی ما را شکل می دهد. اکثر مردم در مورد چالش های جهانی از طریق تصاویری که در رسانه های سنتی و رسانه های نوظهور یافت می شوند، می آموزند. بنیاد Gapminder از مجموعه تصاویر، فیلم ها و مصاحبه ها برای مقایسه توزیع درآمد و شیوه زندگی در سراسر کشور استفاده می کند. آنها داده های بزرگ را برای توضیح چالش های قابل توجهی که جهان با آنها مواجه است و تجزیه و تحلیل شکاف قابل توجهی در چگونگی درک مردم از این چالش ها جمع آوری می کنند. آیا ما در برقراری ارتباط با چالش های جهانی، پیامدها و راه حل های بالقوه موثر هستیم؟

من نمی دانم آیا این بینش ها از آنچه در ایالات متحده و غنا بحث می کنیم متفاوت است، اما من مطمئن هستم که ما در حال دستیابی به یک درک مشترک از چالش روابط عمومی و مدیریت ارتباطات در سطح محلی و جهانی هستیم.